صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 16 تا 28 , از مجموع 28
  1. Top | #16

    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    شماره عضویت
    269
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.04
    محل سکونت
    عدم،جماد،نبات،حیوان،انسان.....خانه به دوش را با سکو نت چه کار....
    نوشته ها
    77
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    5
    تشکر شده در
    5 پست
    آنلاين
    1 ساعت 23 دقيقه 38 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها

    چون صدا و سیما داره با این فیلم ها فرهنگ سازی می کنه و این خیلی حساسه در حالی که برای ساخت و پخش فیلم ها دقت لازم نمیشه.


    شاید در بخش بزرگسال ، فیلم و سریال، کم کم راه افتاده باشیم و اندک تولیداتی مطابق با سلیقه های متفاوت داشته باشیم اما دربخش خردسال ، کودک ونوجوان هنوز کُمیتمون حسابی لنگ میزنه.

    انیمیشین های صدا وسیما پر شده از نماد ها ونشانه ها ، اخلاق و فرهنگ هایی که ما به راحتی در قالب قصه ها وداستان های جذاب در ذهن مخاطب خردسالمون حک میکنیم ، بعدها که بزرگ شد گرد هم میشینیم و از خشونت نسل نو حرف میزنیم.

    در انیمیشن "خرس برادر" تناسخ رو تایید می کنیم، در انیمیشن "مورچه کش" منجیِ رو به گونه ای نا مطلوب تعریف میکنیم، درانیمیشن "پاندا کنگ فوکار" ....

    رسانه به راحتی اندیشه خردسال رو با قصه ها وداستانها و البته انیمیشن های جذاب گاهی در خلاف جهت تربیت و اندیشه دینی مون داره شکل میده...


  2. Top | #17

    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    شماره عضویت
    208
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.10
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    2,332
    تشکر تشکر کرده 
    1,104
    تشکر تشکر شده 
    416
    تشکر شده در
    237 پست
    آنلاين
    1 هفته 1 روز 18 ساعت 44 دقيقه 1 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    9 دقيقه 32 ثانيه
    به نظر منم باید رو خصوصی سازی بیشتر کار شه حداقل یه رقابت پیش میاد رسانه از این رکود درمیاد
    برنامه کودکاش ک حتی محمد امین داداشمم نمیبینتشون
    .وفیلم سینمایی های دو قرن پیش
    سریالایی ک شیلنگ اب گرفتن بهشون
    جشنا و برنامه ایی ک دعوت شده هاشون یا محمد رضا گلزاره یا شهاب حسینی یا اکبر عبدی
    والا به کامل و صحیح بودن اخبار زن همسایه بیشتر از خبر شبانگاهی میشه اعتماد کرد
    برنامه نودش ک هیچ کاری و راهی و چاهی برا فوتبال نداره جز ...
    و..
    و..
    کلا صدا سیما داغونه به معنای حقیقی کلمه ....



    ما را شکار کرد و بیفکند و برنداشت..

  3. Top | #18

    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    شماره عضویت
    321
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.62
    نوشته ها
    1,239
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    28
    تشکر شده در
    20 پست
    آنلاين
    16 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی سراقی نمایش پست ها
    با اینکه کمی از بحث خارج شدیم ولی اگه میشه کانال هایی رو که این اخبار رو میگین بیان کنین ممنون میشم
    از شبکه ی خاصی نشنیدم به مرور زمان تو سایتای خبری مختلف درج میشه
    روی دستش پسرش رفت ولی قولش نه
    ای دمش گرم! سرش رفت ولی قولش نه

  4. Top | #19

    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    شماره عضویت
    322
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.54
    محل سکونت
    پاکدشت
    نوشته ها
    1,082
    تشکر تشکر کرده 
    14
    تشکر تشکر شده 
    29
    تشکر شده در
    15 پست
    آنلاين
    2 ساعت 42 دقيقه 25 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    7 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی سراقی نمایش پست ها
    با اینکه کمی از بحث خارج شدیم ولی اگه میشه کانال هایی رو که این اخبار رو میگین بیان کنین ممنون میشم
    خب اینم از ضعف صدا و سیما ست که باید اخبار واقعی رو از شبکه های دیگه بشنویم...
    یا غیاث من لا غیاث له...یا معین من لا معین له

  5. Top | #20

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    196
    عنوان کاربر
    سردار اندیشه
    میانگین پست در روز
    1.57
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    3,344
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,945
    تشکر تشکر شده 
    1,836
    تشکر شده در
    649 پست
    آنلاين
    1 هفته 3 روز 8 ساعت 20 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    11 دقيقه 14 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دختر بلا نمایش پست ها
    به نظر منم باید رو خصوصی سازی بیشتر کار شه حداقل یه رقابت پیش میاد رسانه از این رکود درمیاد
    برنامه کودکاش ک حتی محمد امین داداشمم نمیبینتشون
    .وفیلم سینمایی های دو قرن پیش
    سریالایی ک شیلنگ اب گرفتن بهشون
    جشنا و برنامه ایی ک دعوت شده هاشون یا محمد رضا گلزاره یا شهاب حسینی یا اکبر عبدی
    والا به کامل و صحیح بودن اخبار زن همسایه بیشتر از خبر شبانگاهی میشه اعتماد کرد
    برنامه نودش ک هیچ کاری و راهی و چاهی برا فوتبال نداره جز ...
    و..
    و..
    کلا صدا سیما داغونه به معنای حقیقی کلمه ....



    گل گفتی عزیزم
    دلتنگم و با هیچکسم میل سخن نیست

  6. Top | #21

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    شماره عضویت
    560
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    483
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    به نظرم راه اندازی شبکه های خصوصی باعث شه وضع اخبار و اطلاعات و این چیز ها خیلی بهتر بشه اما باعث میشه وضعیت فیلم و سریال و این چیز ها خیلی بد بشه چون شبکه خصوصی به خاطر جذب مخاطب باید سلیقه اون ها رو تامین کنه و به همین دلیل خیلی برنامه هاش بد میشن.
    یه پست بود نظر علی لاریجانی رو راجع به راه اندازی شبکه خصوصی نوشته بودی،کجاست؟! به نظرم جاش اینجاست
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش............................
    .........تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت؟!

  7. Top | #22

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.53
    نوشته ها
    6,419
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,052
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    3 ماه 2 Weeks 4 روز 11 ساعت 36 دقيقه 47 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ساعت 57 دقيقه 54 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط saman kianfar نمایش پست ها
    یه پست بود نظر علی لاریجانی رو راجع به راه اندازی شبکه خصوصی نوشته بودی،کجاست؟! به نظرم جاش اینجاست
    قانون اساسی بود
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  8. Top | #23

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    شماره عضویت
    560
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    483
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    امروز تو خبرا بود که توی جایزه ی سالانه ی شبکه های خبری لاتین و اسپانیولی زبان شبکه ی های اسپین ایران دوتا جایزه یمهم برده،اون پستو دوباره اینجا بذار تا یه سری مسائلو بررسی کنیم،اون خیلی دیدگاه خوبی بود.
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش............................
    .........تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت؟!

  9. Top | #24

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.53
    نوشته ها
    6,419
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,052
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    3 ماه 2 Weeks 4 روز 11 ساعت 36 دقيقه 47 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ساعت 57 دقيقه 54 ثانيه
    این مطلب از زبان دکتر لاریجانی است و این به این جهت اهمیت دارد که ایشان هم مدتی رئیس رسانه ملی بودند و هم الان رئیس یکی از قوای جمهوری اسلامی هستند و هم جزو عناصر به اصطلاح اصولگرا و پایبند به نظام اسلامی می باشند:

    نظر لاریجانی درباره تلویزیون خصوصی


    رئیس مجلس با ارائه سه مدل برای اداره رادیو و تلویزیون، معتقد است در حوزه اطلاع رسانی باید عطش اطلاعات مردم را کاهش دهیم چرا که محدودیت های بلاوجه ایجاد شده در خبررسانی مضر است.
    کتاب تحلیلی «پایان تک صدایی» شامل 14 گفتگو با شخصیت های سیاسی، رسانه ای کشور از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی، حسام الدین آشنا، حسین انتظامی، فریدون وردی نژاد، حسن خجسته و ... درباره تلویزیون خصوصی است که به تازگی منتشر و مورد استقبال مخاطبان و صاحب نظران قرار گرفته است. این کتاب به همت فواد صادقی و از سوی انتشارات میراث اهل قلم منتشر شده است.
    در بخشی از گفتگوی مفصل منتشر شده با دکتر علی لاریجانی در این کتاب می خوانیم:
    • با تحولات تکنولوژیک تازه، صداو سیما دیگر نمی تواند کارکرد گذشته را به عنوان رسانه دیداری ـ شنیداری انحصاری در جامعه داشته باشد و برای حفظ نقش آفرینی و اثرگذاری رسانه های داخلی بر افکارعمومی نیازمند تجدیدنظر هستیم.
    • سه مدل را می توان برای اداره رادیو و تلویزیون مطرح کرد:
    مدل 1: حفظ رویه کنونی و اداره انحصاری رادیو و تلویزیون توسط حاکمیت
    مدل 2: ورود نهادهای عمومی به حوزه رادیو و تلویزیون و تشکیل شبکه های عمومی در کنار صداوسیمای فعلی
    مدل 3: ورود بخش خصوصی به حوزه رادیو و تلویزیون در کنار بخش حاکمیتی.
    • یکی از اشکالات وضعیت فعلی (مدل1) آن است که در عمل شبکه های تلویزیونی خارج از کنترل حاکمیت تأثیرگذاری و حضور جدی در عرصه افکارعمومی دارند و در مقابل، افراد و نیروهای قابل کنترل و معتقد به نظام از حضور در عرصه رسانه محروم هستند، چرا که صداوسیما ظرفیت محدودی برای استفاده از این توانمندی ها دارد. به عبارت دیگر، سطح نخبگی با انضباط داخلی محروم از افراد غیرنخبه بی انضباط خارجی فعال است و این یک زیان بالقوه است که بسیاری از استعدادها و صاحبنظران که جذب آنها در صداوسیمای فعلی ممکن نیست، بلااستفاده می مانند.
    • موضوع بعدی مسئله رقابت است؛ در فعالیتهای اقتصادی نقش رقابت در ایجاد کارآیی و افزایش توانمندی اثبات شده و در حوزه رسانه و فرهنگ نیز این مورد قابل اثبات و در عمل جواب داده است.
    • باید پذیرفت که در جامعه تنوع سلایق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و اگر این تنوع در چارچوب افزایش توان ملی ساماندهی و به کارگرفته نشود، در بازار غیررسمی و رسانه های بیگانه تأمین و ارضا می شود.
    • در بعد منافع ملی و امنیت ملی نیز باید با تدبیر عمل کرد. فقدان رسانه های دیگر و انحصار در حوزه رادیو و تلویزیون به معنای آن نیست که می توانیم انتقال اخبار و اطلاعات را به مردم کنترل کنیم، بلکه فقط از رسانه های خودمان سلب اعتماد می کنیم.
    • در مدل 2، تنوع افزوده می شود اما این مدل توجیه عقلایی ندارد، چرا که بخش کمی از منافع تکثر در این مدل به دست می آید، اما هزینه هایی از قبیل نداشتن توجیه اقتصادی و سوءمدیریت همچنان باقی میماند، مانند شبه خصوصی سازی که کنترلهای سیستم دولتی را ندارد، اما کارآیی بخش خصوصی را هم نمی تواند تحقق بخشد و شاید برای مرحله گذار خوب باشد، اما مدل مطلوبی نیست.
    • مدل3: ما باید برای محروم کردن مردم از حضور در عرصه دلیل محکمی داشته باشیم و در این حوزه نمی دانیم چه دلیلی برای این محرومیت وجود دارد.
    • مهمترین نکته در ایجاد مدل 3، طراحی چارچوب و سیستم نظارتی است. نظارت بر یک شبکه تلویزیونی قطعاً از نظارت بر یک دانشگاه مهمتر است. برای نظارت بر دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی را طراحی کردیم و برای این موضوع هم باید نهاد مشخصی با سازوکار مشخص مجوز بدهد و نظارت کند.
    • لزومی ندارد ورود بخش خصوصی به حوزه رادیو و تلویزیون از حوزه سیاست آغاز شود، می توان از حوزه فرهنگ، ورزش و هنر شروع کرد.
    • بر اساس تفسیر شورای نگهبان، انحصار رادیو و تلویزیون در اختیار صداوسیماست و نهادی غیر از مجموعه سازمان صداوسیما نمی تواند مجوز رادیو و تلویزیون خصوصی صادر کند، اما خود صداوسیما میتواند اجازه بدهد.
    • از نظر بازار رقابت، تلویزیون خصوصی نمی تواند با شبکه های ماهوارهای رقابت کند، چون آنها مرز و محدودیتی ندارند، اما می تواند آثار جذاب و حرفه ای ارائه کند که مخاطب را جذب کند، در صورت تولید آثار فاخر و جذاب هنری براحتی می توانیم مخاطب را با حفظ حدود شرعی جذب کنیم.
    • در حوزه اطلاع رسانی نیز باید عطش اطلاعات مردم را کاهش دهیم، محدودیت های بلاوجه ایجاد شده در خبررسانی مضر است.
    • در صداوسیما فقط ادای مجری های خارجی را در نشستن و حرف زدن درمی آوریم، اما محتوا را تغییر نمی دهیم که جواب نمی دهد.
    •اطلاع رسانی مؤثر و چندصدایی در مدیریت بحران ها خیلی مفید است، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، همانگونه که در موضوعاتی نظیر پرونده هسته ای با همه رسانه ها از قبیل روزنامه های خصوصی و حزبی تعامل دارند و همه رسانه ها نیز ملاحظات امینت ملی را رعایت میکنند، می تواند تلویزیون خصوصی را هم در این چارچوب هدایت کند.»

    منبع: سایت رسمی دکتر لاریجانی
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  10. Top | #25

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    شماره عضویت
    560
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    483
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    این مطلب از زبان دکتر لاریجانی است و این به این جهت اهمیت دارد که ایشان هم مدتی رئیس رسانه ملی بودند و هم الان رئیس یکی از قوای جمهوری اسلامی هستند و هم جزو عناصر به اصطلاح اصولگرا و پایبند به نظام اسلامی می باشند:

    نظر لاریجانی درباره تلویزیون خصوصی


    رئیس مجلس با ارائه سه مدل برای اداره رادیو و تلویزیون، معتقد است در حوزه اطلاع رسانی باید عطش اطلاعات مردم را کاهش دهیم چرا که محدودیت های بلاوجه ایجاد شده در خبررسانی مضر است.
    کتاب تحلیلی «پایان تک صدایی» شامل 14 گفتگو با شخصیت های سیاسی، رسانه ای کشور از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی، حسام الدین آشنا، حسین انتظامی، فریدون وردی نژاد، حسن خجسته و ... درباره تلویزیون خصوصی است که به تازگی منتشر و مورد استقبال مخاطبان و صاحب نظران قرار گرفته است. این کتاب به همت فواد صادقی و از سوی انتشارات میراث اهل قلم منتشر شده است.
    در بخشی از گفتگوی مفصل منتشر شده با دکتر علی لاریجانی در این کتاب می خوانیم:
    • با تحولات تکنولوژیک تازه، صداو سیما دیگر نمی تواند کارکرد گذشته را به عنوان رسانه دیداری ـ شنیداری انحصاری در جامعه داشته باشد و برای حفظ نقش آفرینی و اثرگذاری رسانه های داخلی بر افکارعمومی نیازمند تجدیدنظر هستیم.
    • سه مدل را می توان برای اداره رادیو و تلویزیون مطرح کرد:
    مدل 1: حفظ رویه کنونی و اداره انحصاری رادیو و تلویزیون توسط حاکمیت
    مدل 2: ورود نهادهای عمومی به حوزه رادیو و تلویزیون و تشکیل شبکه های عمومی در کنار صداوسیمای فعلی
    مدل 3: ورود بخش خصوصی به حوزه رادیو و تلویزیون در کنار بخش حاکمیتی.
    • یکی از اشکالات وضعیت فعلی (مدل1) آن است که در عمل شبکه های تلویزیونی خارج از کنترل حاکمیت تأثیرگذاری و حضور جدی در عرصه افکارعمومی دارند و در مقابل، افراد و نیروهای قابل کنترل و معتقد به نظام از حضور در عرصه رسانه محروم هستند، چرا که صداوسیما ظرفیت محدودی برای استفاده از این توانمندی ها دارد. به عبارت دیگر، سطح نخبگی با انضباط داخلی محروم از افراد غیرنخبه بی انضباط خارجی فعال است و این یک زیان بالقوه است که بسیاری از استعدادها و صاحبنظران که جذب آنها در صداوسیمای فعلی ممکن نیست، بلااستفاده می مانند.
    • موضوع بعدی مسئله رقابت است؛ در فعالیتهای اقتصادی نقش رقابت در ایجاد کارآیی و افزایش توانمندی اثبات شده و در حوزه رسانه و فرهنگ نیز این مورد قابل اثبات و در عمل جواب داده است.
    • باید پذیرفت که در جامعه تنوع سلایق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و اگر این تنوع در چارچوب افزایش توان ملی ساماندهی و به کارگرفته نشود، در بازار غیررسمی و رسانه های بیگانه تأمین و ارضا می شود.
    • در بعد منافع ملی و امنیت ملی نیز باید با تدبیر عمل کرد. فقدان رسانه های دیگر و انحصار در حوزه رادیو و تلویزیون به معنای آن نیست که می توانیم انتقال اخبار و اطلاعات را به مردم کنترل کنیم، بلکه فقط از رسانه های خودمان سلب اعتماد می کنیم.
    • در مدل 2، تنوع افزوده می شود اما این مدل توجیه عقلایی ندارد، چرا که بخش کمی از منافع تکثر در این مدل به دست می آید، اما هزینه هایی از قبیل نداشتن توجیه اقتصادی و سوءمدیریت همچنان باقی میماند، مانند شبه خصوصی سازی که کنترلهای سیستم دولتی را ندارد، اما کارآیی بخش خصوصی را هم نمی تواند تحقق بخشد و شاید برای مرحله گذار خوب باشد، اما مدل مطلوبی نیست.
    • مدل3: ما باید برای محروم کردن مردم از حضور در عرصه دلیل محکمی داشته باشیم و در این حوزه نمی دانیم چه دلیلی برای این محرومیت وجود دارد.
    • مهمترین نکته در ایجاد مدل 3، طراحی چارچوب و سیستم نظارتی است. نظارت بر یک شبکه تلویزیونی قطعاً از نظارت بر یک دانشگاه مهمتر است. برای نظارت بر دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی را طراحی کردیم و برای این موضوع هم باید نهاد مشخصی با سازوکار مشخص مجوز بدهد و نظارت کند.
    • لزومی ندارد ورود بخش خصوصی به حوزه رادیو و تلویزیون از حوزه سیاست آغاز شود، می توان از حوزه فرهنگ، ورزش و هنر شروع کرد.
    • بر اساس تفسیر شورای نگهبان، انحصار رادیو و تلویزیون در اختیار صداوسیماست و نهادی غیر از مجموعه سازمان صداوسیما نمی تواند مجوز رادیو و تلویزیون خصوصی صادر کند، اما خود صداوسیما میتواند اجازه بدهد.
    • از نظر بازار رقابت، تلویزیون خصوصی نمی تواند با شبکه های ماهوارهای رقابت کند، چون آنها مرز و محدودیتی ندارند، اما می تواند آثار جذاب و حرفه ای ارائه کند که مخاطب را جذب کند، در صورت تولید آثار فاخر و جذاب هنری براحتی می توانیم مخاطب را با حفظ حدود شرعی جذب کنیم.
    • در حوزه اطلاع رسانی نیز باید عطش اطلاعات مردم را کاهش دهیم، محدودیت های بلاوجه ایجاد شده در خبررسانی مضر است.
    • در صداوسیما فقط ادای مجری های خارجی را در نشستن و حرف زدن درمی آوریم، اما محتوا را تغییر نمی دهیم که جواب نمی دهد.
    •اطلاع رسانی مؤثر و چندصدایی در مدیریت بحران ها خیلی مفید است، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، همانگونه که در موضوعاتی نظیر پرونده هسته ای با همه رسانه ها از قبیل روزنامه های خصوصی و حزبی تعامل دارند و همه رسانه ها نیز ملاحظات امینت ملی را رعایت میکنند، می تواند تلویزیون خصوصی را هم در این چارچوب هدایت کند.»

    منبع: سایت رسمی دکتر لاریجانی
    ارادتم به جناب علی لاریجانی افزون شد!
    خیلی سال قبل ازین مقاله ای میخوندم راجع به پارامترهای توسعه یافتگی،نویسنده ی مقاله یه سری لیست درس کرده بود از ملاکهای توسعه یافتگی،دوتاش خیلی منو به فکر فرو برد،یکی تنوع رنگها در سطح یک جامعه ی توسعه یافته بود و دیگری تعداد شبکه های خصوصی تلویزیونی بود! فکر کردن به مورد اول و مقایسه ی جوامع توسعه یافته در غالب موارد شمارو به نتایج بعضا دلپذیری میرسونه،اما اون چیزی که به بحث اخیر مربوطه و بسیار هم مهمه وجود شبکه های خصوصی تلویزیونیه،من برای شروع بحث یه مثال میزنم از تاثیر مثبت حضور بخش خصوصی در زمینه هایی که حیاط خلوت حکومت و دولت بود یعنی اقتصاد پولی و بانکی.
    سالهای بعد از انقلاب و مشکلات خاص یک کشور که انقلاب میکنه و بلافاصله جنگ تحمیلی باعث شده بود اقتصاد ما تقریبا نابود بشه،جا داره اینجا یادی کنم از مدیران لایق زمان جنگ که دوشادوش اون رزمنده هایی که توی جبهه خون میدادند اینها هم سعی میکردن اقتصاد کشور رو سر پا نگاه دارند،(اللهم فک کل اسیر)
    میدونید که در یک کشور جنگ زده حرف از سرمایه گذاری خصوصی شبیه به خواب و خیال و شوخیه!
    تا اینکه جنگ تموم شد و با زیرساختهای خوبی که در زمان دولت سازندگی و تاکیید شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شد اقتصاد ایران به فکر خصوصی سازی اون هم در قالب یک سازمان مستقل افتاد که بحثش مفصله.
    دولتهای بعد یعنی اصلاحات و مهرورز هم همین سیاستها رو با تغییرات جزیی ادامه دادن،در این فاصله ابلاغ سیاستهای اصل 44 قانون اساسی هم به این روند سرعت بخشید،نتیجه پا گرفتن اقتصاد هُلدینیگی و شرکتیه که از دل اون بانکها و بیمه های خصوصی بیرون اومدن و علیرغم همه ی آسیب هایی که داشتن موجب تحول بزرگی در اقتصاد ما شدند که حتما در یک تاپیک مستقل بهش خواهیم پرداخت،
    نکته ی خوشمزه و مرتبط به بحث ماجرا نوع اداره و انتخاب هیئت مدیره ی این بانکهای خصوصی است که میتونه یه الگوی خووبی باشه برای تاسیس و راهبری شبکه های خصوصی!! بخاطر اینکه نمیخوام حوصله سر بر باشه میخوام ببینم کسی ازین شیوه اطلاعی داره اگه نه تا در پست بعدی این شیوه رو تشریح کنم؟!
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش............................
    .........تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت؟!

  11. Top | #26

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.53
    نوشته ها
    6,419
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,052
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    3 ماه 2 Weeks 4 روز 11 ساعت 36 دقيقه 47 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ساعت 57 دقيقه 54 ثانيه
    تشریح کن
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  12. Top | #27

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    شماره عضویت
    560
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    483
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    تشریح کن
    به چشم،کم کم این کارو میکنم
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش............................
    .........تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت؟!

  13. Top | #28

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    شماره عضویت
    560
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    483
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    همونطور که قبلا اشاره کردم حوزه ی اقتصاد هم جزو حوزه هایی بود که حیاط خلوت دولتهاست مخصوصا دولتهایی که خواسته یا بنا بر شرایطی مثل انقلاب و جنگ(نظیر دولت ما) تمامیت خواه هستند،در واقع این اعتماد بین دولت و بخش خصوصی وجود نداره تا اجازه بدن اون هم به این حوزه وارد بشه،مشکل کار در دونکته خلاصه میشد:
    1.وجود بی اعتمادی
    2.نبود سازو کار مناسب برای رفع این بی اعتمادی
    اگه توی چالش عدم وجود مجوز برای راه اندازی تلویزیون خصوصی مداقه کنیم به ریشه ای مشابه ریشه ی مساله ی مذکور میرسیم،
    دولت به معنای حاکمیت برای رفع این مشکل چه کرد؟!
    خیلی ساده!! اعتماد کرد!! دولت خواست که اعتماد کنه اما این اعتماد یک اعتماد بی برنامه نبود!! سازوکار رو ایجاد کرد و بصورت خودکار بی اعتمادی از بین رفت!
    چون برای باز کردن چگونگی این ساز و کار مجبور باشم ارجاعات و سنداتی ارائه بدم به همین قدر بسنده میکنم که این مجوزها به کسانی داده شد(در پشت پرده) که برادریشون رو به حکومت به عناوین مختلف ثابت کرده بودن،بعدها برای ورود افراد جدید به این عرصه و هیئت مدیره ی هولدینگها شرطی هم بصورت نا نوشته لحاظ میشد که اون شرط این بود که فرد مدت زمانی رو حداقل در حد مدیر میانی در یکی از ارگانهای اقتصادی که مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری اداره میشه(و یا شرکتهای وابسته به اون) خدمت کرده باشه، شاید این سازو کار عادلانه نبود اما یک شروع بود،بهتر بگم یک شروع موفق هم بود چراکه با گذر زمان و با از بین رفتن ترس و بی اعتمادی دولت کم کم فعالان اقتصادی فاقد این شروط هم به عرصه ی رقابت وارد شدند و نتیجه این تعداد بانکهای خصوصی هستش که میبینید که بعضا از بانکهای دولتی هم پیش افتادن،این مساله باعث شد خیلی از بانکهای دولتی مهم مثل بانک ملت یا تجارت هم خصوصی بشن (یعنی روند خصوصی سازیشون تسهیل شد) و در کنار بانکهایی که دولتی هستند و یا زیر نظر ارگانهای نظامی هستند مثل بانک انصار سپاه و سایر بانکهای خصوصی رقابت کنند این داستان ادامه دارد.......
    با توجه به اراده و دیدگاهی که میان مسولین برای رسیدن به افق برنامه ی بیست ساله ی پیشرفت هست ضرورت تاسیس شبکه های خصوصی با پیاده کردن این الگو به نظرم بر کسی پوشیده نیست.خیلی خلاصه گفتم.ببخشید [
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش............................
    .........تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت؟!

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1