صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 45 , از مجموع 52
  1. Top | #31

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.67
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    19 دقيقه 41 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها
    بله همینی که فرمودید درسته دیگه، مقصد در تدوین تمدن هم حقه، و اجرا و پیاده کردن خداباوری
    این عناصر، چگونگی اجرای این مسئله هستن، وقتی قراره تمدن بوجود بیاد، نیاز به علم داره، و اجرای این علم، و سپس، زیبایی و جمال
    هر سه این عناصر، هم بر اساس حق محوری باید شکل بگیرن
    پس چرا میگید قرار نیست حق پیاده بشه؟
    استاده ام چو شمع

  2. کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    مجتبی (14-05-15)

  3. Top | #32

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.79
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,512
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 3 Weeks 9 ساعت 6 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 38 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    پس چرا میگید قرار نیست حق پیاده بشه؟
    وقتی منظورتون رو توضیح دادید عرض کردم که درسته. گفتید پیاده شدن حق یعنی پیاده شدن خداباوری
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  4. 2 کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), دریا (15-05-15)

  5. Top | #33

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.67
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    19 دقيقه 41 ثانيه
    من باز رابطه عدل و حق محوری رو متوجه نمی شم
    استاده ام چو شمع

  6. 2 کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), مجتبی (15-05-15)

  7. Top | #34

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.79
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,512
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 3 Weeks 9 ساعت 6 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 38 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    من باز رابطه عدل و حق محوری رو متوجه نمی شم
    عدل، یعنی هر چیز را در جای خود قرار دادن.
    این یه مسئله علمیه، که توی علم حقوق و سیاسی و غیره کارایی داره.
    اما تفسیر این اصل، که حالا جای هر چیزی کجاست و حد و مرز هر چیز چقدره، مسئله دشواریه.
    اگه دید ما به جهان، حق محور باشه، یعنی همه چیز رو مخلوق خدا بدونیم، می پذیریم که خدا که خالق همه چیز هست، از حد و مرز اون و جایگاه اون بهتر از همه آگاهه.
    پس برای این که بفهمیم جای هر چیزی کجاست باید به خدا رجوع کنیم تا بتونیم مصدایق عدل رو بشناسیم.
    پس، به "وحی" که از طرف خدا آمده رجوع می کنیم و مثلا میگیم که عدل اقتضا می کنه که در برابر هر جرمی، قصاص انجام بشه.
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  8. 2 کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), دریا (15-05-15)

  9. Top | #35

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.67
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    19 دقيقه 41 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها
    عدل، یعنی هر چیز را در جای خود قرار دادن.
    این یه مسئله علمیه، که توی علم حقوق و سیاسی و غیره کارایی داره.
    اما تفسیر این اصل، که حالا جای هر چیزی کجاست و حد و مرز هر چیز چقدره، مسئله دشواریه.
    اگه دید ما به جهان، حق محور باشه، یعنی همه چیز رو مخلوق خدا بدونیم، می پذیریم که خدا که خالق همه چیز هست، از حد و مرز اون و جایگاه اون بهتر از همه آگاهه.
    پس برای این که بفهمیم جای هر چیزی کجاست باید به خدا رجوع کنیم تا بتونیم مصدایق عدل رو بشناسیم.
    پس، به "وحی" که از طرف خدا آمده رجوع می کنیم و مثلا میگیم که عدل اقتضا می کنه که در برابر هر جرمی، قصاص انجام بشه.
    ممنون
    بیشتر در ارتباط با تمدن منظورشون رو متوجه نمیشم
    میخواید بعدا ادامه بدیم؟
    که عین جملات کتاب رو بیارم
    استاده ام چو شمع

  10. 2 کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), مجتبی (15-05-15)

  11. Top | #36

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.67
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    19 دقيقه 41 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    من باز رابطه عدل و حق محوری رو متوجه نمی شم
    ص41، اصل سوم:
    به ترتیب بر هم استوارند: هنر / مدیریت جهان / معرفت هستی شناسانه (مبتنی بر فن جهان دانی)
    یعنی از آخر به اول می شه این نظام که باید معرفت هستی شناسانه داشت تا بتوان جهان را مدیریت کرد و سپس با هنر مزین.
    «وگرنه هوامداری جای حق مداری را غصب و هوس محوری جای عقل و عدل محوری را اشغال خواهد کرد»
    طبق جمله آخر که عین عبارت علامه است ارتباط حق مداری و عدل محوری رو میشه توضیح بدید و البته با توجه به اصل سوم (هنر/ مدیریت/ معرفت)
    استاده ام چو شمع

  12. 2 کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), مجتبی (16-05-15)

  13. Top | #37

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.79
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,512
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 3 Weeks 9 ساعت 6 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 38 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    ص41، اصل سوم:
    به ترتیب بر هم استوارند: هنر / مدیریت جهان / معرفت هستی شناسانه (مبتنی بر فن جهان دانی)
    یعنی از آخر به اول می شه این نظام که باید معرفت هستی شناسانه داشت تا بتوان جهان را مدیریت کرد و سپس با هنر مزین.
    «وگرنه هوامداری جای حق مداری را غصب و هوس محوری جای عقل و عدل محوری را اشغال خواهد کرد»
    طبق جمله آخر که عین عبارت علامه است ارتباط حق مداری و عدل محوری رو میشه توضیح بدید و البته با توجه به اصل سوم (هنر/ مدیریت/ معرفت)
    بحث در جهان دانی، یعنی همون معرفته که عدل مطرح میشه.
    با توجه به اصل اول که همون حق مداریه، برای تعیین حدود عدل، باید به حق (خداوند) از طریق "وحی" و "عقل" رجوع کرد.
    و اگه این کار نشه، به جای این که حق حدود عدل رو مشخص کنه، هوا و هوس انسان این حدود رو مشخص می کنه، و در نتیجه، وقتی جهان دانی و معرفت هوس مدارانه باشه، جهان داری و جهان آرایی هم مشکل خواهند داشت.
    رجوع به حق در تعیین حدود عدل، مثل این که خداوند که خالق انسان است، نظام خانوانده را با آن مشخصات (لزوم حجاب و عفت و نظام ازدواجی خاص و غیره) ترسیم نموده.
    اگر به جای رجوع به حق، به وهم رجوع شود و نظامی دیگر ترسیم شود، هوا و هوس، جای عقل و حق را خواهد گرفت و جامعه ای با مشخصاتی که مثلا انسان امروزی غربی دارد بوجود خواهد آمد.
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  14. 2 کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), دریا (16-05-15)

  15. Top | #38

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.67
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    19 دقيقه 41 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها
    بحث در جهان دانی، یعنی همون معرفته که عدل مطرح میشه.
    با توجه به اصل اول که همون حق مداریه، برای تعیین حدود عدل، باید به حق (خداوند) از طریق "وحی" و "عقل" رجوع کرد.
    و اگه این کار نشه، به جای این که حق حدود عدل رو مشخص کنه، هوا و هوس انسان این حدود رو مشخص می کنه، و در نتیجه، وقتی جهان دانی و معرفت هوس مدارانه باشه، جهان داری و جهان آرایی هم مشکل خواهند داشت.
    رجوع به حق در تعیین حدود عدل، مثل این که خداوند که خالق انسان است، نظام خانوانده را با آن مشخصات (لزوم حجاب و عفت و نظام ازدواجی خاص و غیره) ترسیم نموده.
    اگر به جای رجوع به حق، به وهم رجوع شود و نظامی دیگر ترسیم شود، هوا و هوس، جای عقل و حق را خواهد گرفت و جامعه ای با مشخصاتی که مثلا انسان امروزی غربی دارد بوجود خواهد آمد.
    پس عدل مبنای اون معرفت هست؟
    مثل یک پیش فرض. درست؟
    یعنی عدل زمینه همه معارف هستی شناسانه هست که منتج به مدیریت جهان می شود و سپس جهان آرایی
    استاده ام چو شمع

  16. 2 کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), مجتبی (16-05-15)

  17. Top | #39

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.79
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,512
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 3 Weeks 9 ساعت 6 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 38 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    پس عدل مبنای اون معرفت هست؟
    مثل یک پیش فرض. درست؟
    یعنی عدل زمینه همه معارف هستی شناسانه هست که منتج به مدیریت جهان می شود و سپس جهان آرایی
    نه عدل مبنای برخی علوم، مثل حقوق و سیاست و علوم اجتماعی و غیره است. معارف هستی شناسانه، مقدم بر این اصل و این علوم هستند.
    اما در کل، سیر درستی رو بیان کردید، یعنی عدل مبنای علومی مثل حقوق و سیاست است، و این علوم هم مبانی معرفتی تمدن رو ارائه میدن که باید توسط جهان داری اجرا بشوند
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  18. 2 کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), دریا (16-05-15)

  19. Top | #40

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.67
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    19 دقيقه 41 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها
    نه عدل مبنای برخی علوم، مثل حقوق و سیاست و علوم اجتماعی و غیره است. معارف هستی شناسانه، مقدم بر این اصل و این علوم هستند.
    اما در کل، سیر درستی رو بیان کردید، یعنی عدل مبنای علومی مثل حقوق و سیاست است، و این علوم هم مبانی معرفتی تمدن رو ارائه میدن که باید توسط جهان داری اجرا بشوند
    پس میشه این طور بگیم که:
    عدل مبنای علوم(بعضی علوم) / علوم مبنای تمدن
    و در تمام این نظام باید حق مدار بود
    یعنی رابطه عدل و حق مداری این طور میشه:
    حق مداری در تمام مراحل باید حفظ و اجرا بشه. یا اینکه بگیم: حق مداری مثل یک رنگ زمینه هست. یعنی پیش فرض حق مداریه
    (رابطه حق مداری و عدل برای من مهمه اما نمی دونم دارم درست میگم یا نه؟)
    استاده ام چو شمع

  20. 2 کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), مجتبی (16-05-15)

  21. Top | #41

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.79
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,512
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 3 Weeks 9 ساعت 6 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 38 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    پس میشه این طور بگیم که:
    عدل مبنای علوم(بعضی علوم) / علوم مبنای تمدن
    و در تمام این نظام باید حق مدار بود
    یعنی رابطه عدل و حق مداری این طور میشه:
    حق مداری در تمام مراحل باید حفظ و اجرا بشه. یا اینکه بگیم: حق مداری مثل یک رنگ زمینه هست. یعنی پیش فرض حق مداریه
    (رابطه حق مداری و عدل برای من مهمه اما نمی دونم دارم درست میگم یا نه؟)
    بله درسته
    و رابطه حق مداری و عدل، خیلی روشن و شفافه.
    وقتی با حق مداری سراغ عدل بریم، برای تعیین حدود عدل، یعنی جای هر چیز، به خداوند رجوع می کنیم.
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  22. 2 کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), دریا (16-05-15)

  23. Top | #42

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.67
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    19 دقيقه 41 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها
    بله درسته
    و رابطه حق مداری و عدل، خیلی روشن و شفافه.
    وقتی با حق مداری سراغ عدل بریم، برای تعیین حدود عدل، یعنی جای هر چیز، به خداوند رجوع می کنیم.
    حالا سؤال اصلی من این جا این هست که اگر ما بخواهیم مبانی تمدن الهی رو بشماریم عدل یکی از اون هاست اما حق مداری نمی تونه به عنوان یک مبنای تمدن (الهی) مطرح بشه. درسته؟
    یعنی حق مداری محاط بر همه مبانی هست. نه یک مبنا. درست؟
    استاده ام چو شمع

  24. 2 کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), مجتبی (16-05-15)

  25. Top | #43

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.79
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,512
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 3 Weeks 9 ساعت 6 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 38 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    حالا سؤال اصلی من این جا این هست که اگر ما بخواهیم مبانی تمدن الهی رو بشماریم عدل یکی از اون هاست اما حق مداری نمی تونه به عنوان یک مبنای تمدن (الهی) مطرح بشه. درسته؟
    یعنی حق مداری محاط بر همه مبانی هست. نه یک مبنا. درست؟
    عدل که مبنای علم حقوقه، یعنی حقوق سکولار هم بر عدل مبتنیه، منتها به خاطر عدم حق مداری، تفسیری که از عدل میشه، تفسیر هوا مدارانه ای است.
    مبنای تمدن الهی، حق مداریه و این مبنا، به مسائل دیگه از جمله عدل جهت میده
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  26. کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    خیالِ کج (16-05-15)

  27. Top | #44

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.67
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    19 دقيقه 41 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها
    عدل که مبنای علم حقوقه، یعنی حقوق سکولار هم بر عدل مبتنیه، منتها به خاطر عدم حق مداری، تفسیری که از عدل میشه، تفسیر هوا مدارانه ای است.
    مبنای تمدن الهی، حق مداریه و این مبنا، به مسائل دیگه از جمله عدل جهت میده
    دو جور مبنا مطرح میشه پس
    یکی حق مداری که مبنای مبناست
    و دگری عدل و امثالهم (که تو مقدمه علامه اومده) که مبنا هستن
    فرق این مبناها با هم چیه؟
    استاده ام چو شمع

  28. 2 کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (16-05-15), مجتبی (16-05-15)

  29. Top | #45

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.67
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    19 دقيقه 41 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها
    عدل که مبنای علم حقوقه، یعنی حقوق سکولار هم بر عدل مبتنیه، منتها به خاطر عدم حق مداری، تفسیری که از عدل میشه، تفسیر هوا مدارانه ای است.
    مبنای تمدن الهی، حق مداریه و این مبنا، به مسائل دیگه از جمله عدل جهت میده
    دو جور مبنا مطرح میشه پس
    یکی حق مداری که مبنای مبناست
    و دگری عدل و امثالهم (که تو مقدمه علامه اومده) که مبنا هستن
    فرق این مبناها با هم چیه؟
    استاده ام چو شمع

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1