نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10

موضوع: عذاب الهی؟!

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    شماره عضویت
    321
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.65
    نوشته ها
    1,239
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    25
    تشکر شده در
    17 پست
    آنلاين
    16 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص

    عذاب الهی؟!

    فرض کنیم یک فرد ثروتمند به جبر صد میلیارد دلار به یک کسی ک در فقر مطلق ب سر میبره میده
    و باهاش شرط میکنه ک اگر ازین پول به خوبی استفاده کردی ک از نتیجه اش بهره مند میشی، ولی اگر ازش به خوبی استفاده نکردی من تو رو با به دردناک ترین حالت ممکن عذاب میکنم!!!

    با مقایسه ی قصه ی آفرینش ما و این قصه تکلیف عذاب الهی چی میشه؟
    چون ما خودمون ک نخواستیم ب وجود بیایم! خدا ما رو ب جبر ب وجود آورده و یک سرمایه ی عظیم ب نام عمر در اختیار ما گذاشته.
    حالا هرچند هم ک بگیم این خدا نیست ک ما رو عذاب میکنه بلکه بازتاب اعمال خودمونه، باز این سوال هست ک وقتی بنیاد آفرینش ما بر جبره چرا اصلا باید نظام پاداش و جزا ب این نحو در دستگاه الهی تعریف بشه؟
    شاید اگر ما حق انتخاب بین وجود و عدم داشتیم اصلا ب وجود اومدنو انتخاب نمیکردیم! چون ب عذابش نمی ارزه!!!
    روی دستش پسرش رفت ولی قولش نه
    ای دمش گرم! سرش رفت ولی قولش نه

  2. Top | #2

    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    شماره عضویت
    287
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.21
    محل سکونت
    021
    نوشته ها
    2,366
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    326
    تشکر تشکر شده 
    703
    تشکر شده در
    254 پست
    آنلاين
    6 روز 6 ساعت 6 دقيقه 51 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    7 دقيقه 19 ثانيه
    جالب اینجاس که بزرگترین سوال کلامی که امامیه در جوابش زیاد منطقی نبوده همینه
    عدل، قضا و قدر از تولیدات امامیه در همین بحثه
    که هیچکدوم قانع کننده نیس
    JUVE!

  3. Top | #3

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.60
    نوشته ها
    6,361
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,039
    تشکر تشکر شده 
    2,881
    تشکر شده در
    1,265 پست
    آنلاين
    3 ماه 1 هفته 5 روز 20 ساعت 41 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 24 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط f.ebrahimi نمایش پست ها
    فرض کنیم یک فرد ثروتمند به جبر صد میلیارد دلار به یک کسی ک در فقر مطلق ب سر میبره میده
    و باهاش شرط میکنه ک اگر ازین پول به خوبی استفاده کردی ک از نتیجه اش بهره مند میشی، ولی اگر ازش به خوبی استفاده نکردی من تو رو با به دردناک ترین حالت ممکن عذاب میکنم!!!

    با مقایسه ی قصه ی آفرینش ما و این قصه تکلیف عذاب الهی چی میشه؟
    چون ما خودمون ک نخواستیم ب وجود بیایم! خدا ما رو ب جبر ب وجود آورده و یک سرمایه ی عظیم ب نام عمر در اختیار ما گذاشته.
    حالا هرچند هم ک بگیم این خدا نیست ک ما رو عذاب میکنه بلکه بازتاب اعمال خودمونه، باز این سوال هست ک وقتی بنیاد آفرینش ما بر جبره چرا اصلا باید نظام پاداش و جزا ب این نحو در دستگاه الهی تعریف بشه؟
    شاید اگر ما حق انتخاب بین وجود و عدم داشتیم اصلا ب وجود اومدنو انتخاب نمیکردیم! چون ب عذابش نمی ارزه!!!
    چیزی که وجود نداره میتونه انتخاب کنه؟
    چون دلبرانه بنگری بر جان سرگردان من

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  4. Top | #4

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.60
    نوشته ها
    6,361
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,039
    تشکر تشکر شده 
    2,881
    تشکر شده در
    1,265 پست
    آنلاين
    3 ماه 1 هفته 5 روز 20 ساعت 41 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 24 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی صداقت نمایش پست ها
    جالب اینجاس که بزرگترین سوال کلامی که امامیه در جوابش زیاد منطقی نبوده همینه
    عدل، قضا و قدر از تولیدات امامیه در همین بحثه
    که هیچکدوم قانع کننده نیس
    چرا عدل و قضا و قدر قانع کنند نیستن؟
    چون دلبرانه بنگری بر جان سرگردان من

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  5. Top | #5

    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    شماره عضویت
    321
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.65
    نوشته ها
    1,239
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    25
    تشکر شده در
    17 پست
    آنلاين
    16 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    چیزی که وجود نداره میتونه انتخاب کنه؟
    خب خدا ک خودش میدونست بعضی آدما چقدر تو زندگی اذیت میشن و اگه بعدا ازشون نظر میخواستن میگفتن ما نمیخواستیم ب وجود بیایم! خدا ک خودش علم داشت!
    تازه اگه آدم معدوم باشه ک راحت تره! چون اصلا کسی وجود نداره ک حسرت وجود نداشته شو بخوره!
    روی دستش پسرش رفت ولی قولش نه
    ای دمش گرم! سرش رفت ولی قولش نه

  6. Top | #6

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.60
    نوشته ها
    6,361
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,039
    تشکر تشکر شده 
    2,881
    تشکر شده در
    1,265 پست
    آنلاين
    3 ماه 1 هفته 5 روز 20 ساعت 41 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 24 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط f.ebrahimi نمایش پست ها
    خب خدا ک خودش میدونست بعضی آدما چقدر تو زندگی اذیت میشن و اگه بعدا ازشون نظر میخواستن میگفتن ما نمیخواستیم ب وجود بیایم! خدا ک خودش علم داشت!
    تازه اگه آدم معدوم باشه ک راحت تره! چون اصلا کسی وجود نداره ک حسرت وجود نداشته شو بخوره!
    وجود داشتن در هر صورت خیره و برتر از عدم.
    و رحمتی وسعت کل شیء (اعراف، 156)
    رحمت خدا به کل شیء حتی کسایی که عذاب میشن تعلق میگیره، هر چه که شیء باشه مورد رحمت خداست به خاطر همین شیئیت و وجود خودش.
    بله تصور این مسئله خیلی سخته، اما تصدیقش لازمه و بر اساس مبانی علمی فلسفی.
    چون دلبرانه بنگری بر جان سرگردان من

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  7. Top | #7

    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    شماره عضویت
    321
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.65
    نوشته ها
    1,239
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    25
    تشکر شده در
    17 پست
    آنلاين
    16 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    وجود داشتن در هر صورت خیره و برتر از عدم.
    و رحمتی وسعت کل شیء (اعراف، 156)
    رحمت خدا به کل شیء حتی کسایی که عذاب میشن تعلق میگیره، هر چه که شیء باشه مورد رحمت خداست به خاطر همین شیئیت و وجود خودش.
    بله تصور این مسئله خیلی سخته، اما تصدیقش لازمه و بر اساس مبانی علمی فلسفی.
    ب نظرم آدم جهنم و ک ببینه دیگه مبانی فلسفی یادش میره!
    خود خدام تو آیه ی آخر سوره ی نبا میگه و یقول الکافر یا لیتنی کنت ترابا...
    یعنی وقتی عذاب ظاهر بشه مطمئنا همه آرزو میکردن ک ای کاش نبودن
    از مسئله ی وجودم ک بگذریم تازه میرسه ب سوال اصلی...
    کسی ک ب جبر اومده توی دنیا و ب جبر اختیار بهش داده شده اصلا عذاب کردنش درسته؟؟
    روی دستش پسرش رفت ولی قولش نه
    ای دمش گرم! سرش رفت ولی قولش نه

  8. Top | #8

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.81
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    63
    تشکر شده در
    49 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی صداقت نمایش پست ها
    جالب اینجاس که بزرگترین سوال کلامی که امامیه در جوابش زیاد منطقی نبوده همینه
    عدل، قضا و قدر از تولیدات امامیه در همین بحثه
    که هیچکدوم قانع کننده نیس
    عزیزم می تونی جوابای غیرقانع کننده رو بگی تا منظورت مشخص شه؟منابعی رو هم که در این زمینه خوندی بگو لطفا
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  9. Top | #9

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.60
    نوشته ها
    6,361
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,039
    تشکر تشکر شده 
    2,881
    تشکر شده در
    1,265 پست
    آنلاين
    3 ماه 1 هفته 5 روز 20 ساعت 41 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 24 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط f.ebrahimi نمایش پست ها
    ب نظرم آدم جهنم و ک ببینه دیگه مبانی فلسفی یادش میره!
    خود خدام تو آیه ی آخر سوره ی نبا میگه و یقول الکافر یا لیتنی کنت ترابا...
    یعنی وقتی عذاب ظاهر بشه مطمئنا همه آرزو میکردن ک ای کاش نبودن
    از مسئله ی وجودم ک بگذریم تازه میرسه ب سوال اصلی...
    کسی ک ب جبر اومده توی دنیا و ب جبر اختیار بهش داده شده اصلا عذاب کردنش درسته؟؟
    میگن کاشکی نبودم یا می گن کاشکی خاک بودم؟
    شما لازم نیست به یاد مبانی فلسفی باشید تا اون ها درست باشن. مگه الان کسی یادش هست که از کجا اومده.
    چون دلبرانه بنگری بر جان سرگردان من

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  10. Top | #10

    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    شماره عضویت
    321
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.65
    نوشته ها
    1,239
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    25
    تشکر شده در
    17 پست
    آنلاين
    16 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    میگن کاشکی نبودم یا می گن کاشکی خاک بودم؟
    شما لازم نیست به یاد مبانی فلسفی باشید تا اون ها درست باشن. مگه الان کسی یادش هست که از کجا اومده.
    خب آدم از خاکه دیگه یعنی کاش از خاک ما ب وجود نمی اومدیم اصلا
    با همون مبنای فلسفیم چی باعث ارجحیت پیدا کردن عدم ب وجود میشه؟ صغری کبری ش چیه؟
    روی دستش پسرش رفت ولی قولش نه
    ای دمش گرم! سرش رفت ولی قولش نه

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1