صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 , از مجموع 33
  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.65
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه

    اعدام مرد بجنوردی آری یا خیر؟

    سلام.اخیرا در خبرها آمده بودیک قاچاقچی شیشه که به اعدام محکوم شده بود و مرگش توسط پزشک تایید شده بود مشخص شد زنده مانده است و مراجع قضایی قصد اجرای مجدد حکم رو دارند که این امر واکنش های متضادی ایجاد کرد.به نظر شما آیا باید این حکم رو همچنان اجرا کرد یازنده موندن او رو مصداق فرصت مجدد خدا به وی برای جبران مافات تلقی کرد و زنده اش گذاشت یا مثلا به اصل منع مجازات مجدد استناد کرد؟چرا؟
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  2. Top | #2

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    453
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.19
    محل سکونت
    بام ایران
    نوشته ها
    360
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    6
    تشکر شده در
    3 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    آخه نظر تاچه حد؟! به منابع فقه مراجعه شود چون اعدامش طبق فقه بوده دیگه..... آره دیگه.

  3. Top | #3

    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    شماره عضویت
    413
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.84
    محل سکونت
    روی زمین خدا
    نوشته ها
    1,624
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    24
    تشکر شده در
    20 پست
    آنلاين
    31 دقيقه 9 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب نمایش پست ها
    آخه نظر تاچه حد؟! به منابع فقه مراجعه شود چون اعدامش طبق فقه بوده دیگه..... آره دیگه.
    اخه نظر تا چه حد خلاصه؟!
    یه کم بیشتر توضیح بدید....برداشت اخر شما از نظرات فقهی چیه؟؟اره ینی چی؟؟طبق قانون بر گرفته از فقه اعدام شده....حالا باید براساس فقط فقه بدون وجود قانون اعدام بشه؟؟؟خصوصا اینکه این اعدام به عنوان قصاص نفس نبوده....بلکه به خاطر مواد بوده....یعنی امکان عدول از حکم وجود داره چون ذی نفع و شاکی حکومت هستش .....
    پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر

    چون شیشه عطری که درش گم شده باشد ...


  4. Top | #4

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    453
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.19
    محل سکونت
    بام ایران
    نوشته ها
    360
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    6
    تشکر شده در
    3 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط ساده نمایش پست ها
    اخه نظر تا چه حد خلاصه؟!
    یه کم بیشتر توضیح بدید....برداشت اخر شما از نظرات فقهی چیه؟؟اره ینی چی؟؟طبق قانون بر گرفته از فقه اعدام شده....حالا باید براساس فقط فقه بدون وجود قانون اعدام بشه؟؟؟خصوصا اینکه این اعدام به عنوان قصاص نفس نبوده....بلکه به خاطر مواد بوده....یعنی امکان عدول از حکم وجود داره چون ذی نفع و شاکی حکومت هستش .....
    آخه در فقه - حداقل در مورد نجات از سنگسار که مطمئنم- احکام این وضعیت ها مشخص شده. در جواب و در ادامه جمله ی اخیر باید گفت که در نظام حقوقی ما خصوصا در حقوق جزا قانون از فقه جدا نیست و مطابق فقه است. اگر قانون در مورد قضیه ای ساکت باشد معمولا در موردی که در فقه حکم وجود داشته باشه به استناد قانون اساسی به فقه مراجعه میشه قبل از استناد به اصول حقوقی یا توجه به دلیل مجازات - که در اینجا حمل مواد مخدر بوده- و.... . در این مورد هم باید گفت که در فقه حکم وجود داره و آن اعدام مجدد است فرقی هم بین حد وقصاص نیست. این توصیف وضع قانونی است نه درستی یا نادرستی آن.

  5. Top | #5

    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    شماره عضویت
    413
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.84
    محل سکونت
    روی زمین خدا
    نوشته ها
    1,624
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    24
    تشکر شده در
    20 پست
    آنلاين
    31 دقيقه 9 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب نمایش پست ها
    آخه در فقه - حداقل در مورد نجات از سنگسار که مطمئنم- احکام این وضعیت ها مشخص شده. در جواب و در ادامه جمله ی اخیر باید گفت که در نظام حقوقی ما خصوصا در حقوق جزا قانون از فقه جدا نیست و مطابق فقه است. اگر قانون در مورد قضیه ای ساکت باشد معمولا در موردی که در فقه حکم وجود داشته باشه به استناد قانون اساسی به فقه مراجعه میشه قبل از استناد به اصول حقوقی یا توجه به دلیل مجازات - که در اینجا حمل مواد مخدر بوده- و.... . در این مورد هم باید گفت که در فقه حکم وجود داره و آن اعدام مجدد است فرقی هم بین حد وقصاص نیست. این توصیف وضع قانونی است نه درستی یا نادرستی آن.
    مثلا در همون سنگسار هم داریم که اگه زن بود اگه فرار کرد دوباره بازگردانده نمیشه....پس شاید گف امکان عدول وجود داره.....
    در ضمن ما قاعده ادر الحدود بالشبهات رو هم داریم....
    و هم اینکه امکان تخفیف حتما وجود داره چون اینجا حاکم هست که میتونه تصمیم بگیره....و چنین اختیاری رو هم داره.....
    پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر

    چون شیشه عطری که درش گم شده باشد ...


  6. Top | #6

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    453
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.19
    محل سکونت
    بام ایران
    نوشته ها
    360
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    6
    تشکر شده در
    3 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط ساده نمایش پست ها
    مثلا در همون سنگسار هم داریم که اگه زن بود اگه فرار کرد دوباره بازگردانده نمیشه....پس شاید گف امکان عدول وجود داره.....
    در ضمن ما قاعده ادر الحدود بالشبهات رو هم داریم....
    و هم اینکه امکان تخفیف حتما وجود داره چون اینجا حاکم هست که میتونه تصمیم بگیره....و چنین اختیاری رو هم داره.....
    خواهشا مباحث خلط نشه، در مورد سنگسار حکم خاص هست و در مورد حد، ا"عدام" مدنظر است اعدام یعنی از بین بردن نه حلق آویزی یا صلب فقط از بین بردن وقتی از بین نرفته است فقها میگویند حد اجرا نشده و باید اجرا شود پس شبهه ای هم ایجاد نمی شود. در جواب اینکه گفته شود این موضوع حد نیست هم علاوه بر اینکه معمولا اعدام در این موارد را با حدافساد توجیه میکنند باز هم مسئله منطقی ای که گفته شد مطرح است: اینکه مجازات اجرا نشده وباید اجراشود- توجه کنید که سنگسار حکم خاص دارد و قیاس با آن جایز نیست. بحثتان از تخفیف را متوجه نشدم مگر قرار است محاکمه ی جدیدی شود؟! تا جایی که بنظر میرسد چنین چیزهایی در محاکمه ملاک تخفیف نیست و این مورد بخصوص-رهایی ازمرگ- هم که اصلا در زمان محاکمه وجود ندارد!

  7. Top | #7

    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    شماره عضویت
    413
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.84
    محل سکونت
    روی زمین خدا
    نوشته ها
    1,624
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    24
    تشکر شده در
    20 پست
    آنلاين
    31 دقيقه 9 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب نمایش پست ها
    خواهشا مباحث خلط نشه، در مورد سنگسار حکم خاص هست و در مورد حد، ا"عدام" مدنظر است اعدام یعنی از بین بردن نه حلق آویزی یا صلب فقط از بین بردن وقتی از بین نرفته است فقها میگویند حد اجرا نشده و باید اجرا شود پس شبهه ای هم ایجاد نمی شود. در جواب اینکه گفته شود این موضوع حد نیست هم علاوه بر اینکه معمولا اعدام در این موارد را با حدافساد توجیه میکنند باز هم مسئله منطقی ای که گفته شد مطرح است: اینکه مجازات اجرا نشده وباید اجراشود- توجه کنید که سنگسار حکم خاص دارد و قیاس با آن جایز نیست. بحثتان از تخفیف را متوجه نشدم مگر قرار است محاکمه ی جدیدی شود؟! تا جایی که بنظر میرسد چنین چیزهایی در محاکمه ملاک تخفیف نیست و این مورد بخصوص-رهایی ازمرگ- هم که اصلا در زمان محاکمه وجود ندارد!


    بله مجازات خاص هستش....ولی قبول ندارید مجازات سنگین تری هست....پس چرا نشه مثل اون در مجازات سبک تر هم استفاده کرد....در سنگسار هم مردن در نظر هست...ولی اگه طرف خودش رو نجا ت داد اشکال نداره....در ضمن خودتون از سنگسار اسم بردید...
    در ضمن پزشکی قانونی تایید کرده بودن که طرف مرده....پس اینکه حالا خدا دوباره بهش حیات داده...دلیل نمیشه بگیم دوباره باید کشتش...اون نتیجه مد نظر یک بار حاصل شده.....شبه بازم وارده....چون طرف یک بار مرده و بعد دوباره برگشته....یا لااقل شک هست که مرده بوده یا اینا فک کردن مرده.....به نظرم که شبه وجود داره....
    در جرم مورد نظر یک جنبه مجازات بازدارنده بودن هست...که اون هم محقق شده....
    پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر

    چون شیشه عطری که درش گم شده باشد ...


  8. Top | #8

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    453
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.19
    محل سکونت
    بام ایران
    نوشته ها
    360
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    6
    تشکر شده در
    3 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط ساده نمایش پست ها


    بله مجازات خاص هستش....ولی قبول ندارید مجازات سنگین تری هست....پس چرا نشه مثل اون در مجازات سبک تر هم استفاده کرد....در سنگسار هم مردن در نظر هست...ولی اگه طرف خودش رو نجا ت داد اشکال نداره....در ضمن خودتون از سنگسار اسم بردید...
    در ضمن پزشکی قانونی تایید کرده بودن که طرف مرده....پس اینکه حالا خدا دوباره بهش حیات داده...دلیل نمیشه بگیم دوباره باید کشتش...اون نتیجه مد نظر یک بار حاصل شده.....شبه بازم وارده....چون طرف یک بار مرده و بعد دوباره برگشته....یا لااقل شک هست که مرده بوده یا اینا فک کردن مرده.....به نظرم که شبه وجود داره....
    در جرم مورد نظر یک جنبه مجازات بازدارنده بودن هست...که اون هم محقق شده....
    وقتی قیاس جایز نیست و امکان آن نیست نوبت به استدلال آن نمیرسد که چون رجم سنگینتر است و... . در سنگسار همچنان که از نامش روشن است "سنگسار" هدف است هر چند غایتش مرگ باشد این است که اگر در خلال آن، مجرم بگریزد و مجرمی باشد که با شهادت جرمش احراز شده، بازگردانده نمی شود پس به روشنی در مورد چنین مجرمی می توان گفت که هدف سنگبارانی بر اوست هر چند تا غایت مرگ. در مورد پزشکی قانونی: همین که حیات فرد بازمی گردد نشانه خطای پزشکی قانونی است نه معجزه. در اذهان مردم مگر پس از "مرگ" بازگشتی هست؟! مرگ پایان حیات فرد است و ذاتا و عرفا حیات در این دنیا یک بار است. حقوق در ارتباط با عرف قطعی جامعه است نه باور به معجزه ولطف خدا و... .

  9. Top | #9

    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    شماره عضویت
    413
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.84
    محل سکونت
    روی زمین خدا
    نوشته ها
    1,624
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    24
    تشکر شده در
    20 پست
    آنلاين
    31 دقيقه 9 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب نمایش پست ها

    وقتی قیاس جایز نیست و امکان آن نیست نوبت به استدلال آن نمیرسد که چون رجم سنگینتر است و... . در سنگسار همچنان که از نامش روشن است "سنگسار" هدف است هر چند غایتش مرگ باشد این است که اگر در خلال آن، مجرم بگریزد و مجرمی باشد که با شهادت جرمش احراز شده، بازگردانده نمی شود پس به روشنی در مورد چنین مجرمی می توان گفت که هدف سنگبارانی بر اوست هر چند تا غایت مرگ. در مورد پزشکی قانونی: همین که حیات فرد بازمی گردد نشانه خطای پزشکی قانونی است نه معجزه. در اذهان مردم مگر پس از "مرگ" بازگشتی هست؟! مرگ پایان حیات فرد است و ذاتا و عرفا حیات در این دنیا یک بار است. حقوق در ارتباط با عرف قطعی جامعه است نه باور به معجزه ولطف خدا و... .
    مرگ کاری به عرف نداره....شاید معجزه بوده....بله ...وقتی شما داری قانون تدوین میکنی باید عرف رو لحاظ کنی ونه معجزه....ولی در مورد این مصداق اگه واقعا معجزه باشه ینی جایز هست جون یه ادم دوباره گرفته بشه چون اذهان و عرف امکان حیات رو دوباره نمیدونن...
    پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر

    چون شیشه عطری که درش گم شده باشد ...


  10. Top | #10

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    453
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.19
    محل سکونت
    بام ایران
    نوشته ها
    360
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    6
    تشکر شده در
    3 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط ساده نمایش پست ها
    مرگ کاری به عرف نداره....شاید معجزه بوده....بله ...وقتی شما داری قانون تدوین میکنی باید عرف رو لحاظ کنی ونه معجزه....ولی در مورد این مصداق اگه واقعا معجزه باشه ینی جایز هست جون یه ادم دوباره گرفته بشه چون اذهان و عرف امکان حیات رو دوباره نمیدونن...
    بنظرم منظورم رو رسوندم : اشتباه پزشکی قانونی هم 1.عرفا قابل قبوله و هم 2. امکان اثباتش هست باوجود مقدمه ی 1، زنده شدن فرد میشه دلیل اثبات اشتباه ، نه دلیل معجزه که مقدمه ی 1 رو نداره و حقوقی هم نیست.

  11. Top | #11

    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    شماره عضویت
    413
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.84
    محل سکونت
    روی زمین خدا
    نوشته ها
    1,624
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    24
    تشکر شده در
    20 پست
    آنلاين
    31 دقيقه 9 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب نمایش پست ها
    بنظرم منظورم رو رسوندم : اشتباه پزشکی قانونی هم 1.عرفا قابل قبوله و هم 2. امکان اثباتش هست باوجود مقدمه ی 1، زنده شدن فرد میشه دلیل اثبات اشتباه ، نه دلیل معجزه که مقدمه ی 1 رو نداره و حقوقی هم نیست.
    بله منظورتون کاملا مفهوم بود....
    پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر

    چون شیشه عطری که درش گم شده باشد ...


  12. Top | #12

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.65
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب نمایش پست ها
    آخه نظر تاچه حد؟! به منابع فقه مراجعه شود چون اعدامش طبق فقه بوده دیگه..... آره دیگه.
    غرض این بود که درباب موضوع ی که رسانه ای شده وواکنش اجتماعی داشته بحث و گفتگو صورت بگیره تا اگر سوئ برداشت یا سوئ تفاهمی وجود داره رفع شه
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  13. Top | #13

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    453
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.19
    محل سکونت
    بام ایران
    نوشته ها
    360
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    6
    تشکر شده در
    3 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    غرض این بود که درباب موضوع ی که رسانه ای شده وواکنش اجتماعی داشته بحث و گفتگو صورت بگیره تا اگر سوئ برداشت یا سوئ تفاهمی وجود داره رفع شه
    حالا شد؟!

  14. Top | #14

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.65
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط ساده نمایش پست ها
    مثلا در همون سنگسار هم داریم که اگه زن بود اگه فرار کرد دوباره بازگردانده نمیشه....پس شاید گف امکان عدول وجود داره.....
    در ضمن ما قاعده ادر الحدود بالشبهات رو هم داریم....
    و هم اینکه امکان تخفیف حتما وجود داره چون اینجا حاکم هست که میتونه تصمیم بگیره....و چنین اختیاری رو هم داره.....

    در تکمیل جواب آقا شهاب باید بگم بحث فرار در رجم مربوط به زمانی است که حق اللهی باشه و جنبه حق الناسی نداشته باشه و مقایسه اون با جرم تعزیری که جنبه عمومی داره(یعنی تبعا جنبه حق الناسیش هم مدنظر مقنن برای جرم انگاری شدیدش بوده )صحیح نیست.البته این که کیفر جرایم تعزیری مرگ باشه محل تامله اما اولویت دادن شخصی به واسطه رهایی اتفاقی بر دیگران خلاف عدالته
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  15. Top | #15

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.65
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب نمایش پست ها
    حالا شد؟!
    با اون قدرتی که شما بحث کردی تبعا باید شده باشه.اگرهم نشده باشه صرف تامل و گفتگو دربارش مضر نیست و مفیده
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1