صفحه 2 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 16 تا 30 , از مجموع 98
  1. Top | #16

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    شماره عضویت
    100
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.46
    محل سکونت
    سمنان
    نوشته ها
    5,639
    تشکر تشکر کرده 
    2,978
    تشکر تشکر شده 
    2,059
    تشکر شده در
    696 پست
    آنلاين
    4 روز 11 ساعت 31 دقيقه 52 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 دقيقه 35 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط f.ebrahimi نمایش پست ها
    خیلی تاپیک خوبیه ممنون
    من اضافه بر انما خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی چیزی ندارم
    فقط به نظرم باید خیلی مواظب یه نکته ای بود که بهش مبتلا نشیم
    این که فکر کنیم امام حسین شهید شد برای بخشش گناهان امت
    پس ما هر کاری دلمون میخواد بکنیم و بگیم امام حسین مارو شفاعت میکنه
    یه نکته ای ب ذهنم میرسه ولی نمیدونم درسته یا نه اگه اشتباهه دوستان اصلاح کنن لطفا
    فک میکنم شاید بعضی اعتقادات ما شده مثل اعتقادات بنی اسرائیل که میگفتن آتش جهنم فقط چند روزی به ما میرسه و نه بیشتر
    مثل ما ک میگیم آتیش جهنم ب گریه کن امام حسین هر قدر هم ک آدم بدی باشه نمیرسه
    خب مگه نه این ک خدا میگه فمن یعمل مثقال ذره شر یره
    مگه نه این که خدا عادله
    ما ک اکثرا خودمون شیعه بودنو انتخاب نکردیم. ما تو خانواده های شیعه متولد شدیم و شاید دلیل اصلی شیعه بودنمون همینه
    حالا این ک به واسطه ی این جبرِ در چه خانواده ای متولد شدن خدا همه ی گناهای مارو با یک قطره اشک ببخشه نمیدونم چقدر میتونه درست باشه...
    قطعا اعتقادات اینچنینی که ما هرچی دلمون بخواد گناه کنیم و بگیم که اشک بر اهل بیت و...ناجی ما خواهد بود که بسیار نادرست وضربه زننده است.
    اتفاقااز امام صادق علیه السلام روایت داریم که فرمودند کار نادرست از جانب شیعیان ما نادرست تره,به واسطه ی انتسابشون به ما اهل بیت(والبته عکسش رو هم فرمودند)
    پس وظیفه ی همه ی شیعیان ومحبین اهل بیته که بیشتر از دیگران مراقب اعمالشون باشن

    اما نباید تا اون حد از اون طرف بوم افتاد که مباحث اصیل تشیع مثل (شفاعت) و(توسل) رو از یادبرد

    با توجه به احادیث شیعه, موضوع شفاعت امری انکار نشدنیه که به جهت توسل و ارادت بندگان به اولیای الهی درآخرت نصیبشون خواهدشد

    واین موضوع به فضل خداوند برمیگرده وتنافی ای با عدالت خداوند نداره.

    همونطور که در دعاها امده است:

    ((الهی عاملنا بفضلک ولاتعاملنا بعدلک))

    یا
    ((وافعل بی ما انت اهله ولا تفعل بی ما انا اهله))
    ما چاره ی عالمیم و بی چاره ی تو...

  2. Top | #17

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.65
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط طاهر نمایش پست ها
    قطعا اعتقادات اینچنینی که ما هرچی دلمون بخواد گناه کنیم و بگیم که اشک بر اهل بیت و...ناجی ما خواهد بود که بسیار نادرست وضربه زننده است.
    اتفاقااز امام صادق علیه السلام روایت داریم که فرمودند کار نادرست از جانب شیعیان ما نادرست تره,به واسطه ی انتسابشون به ما اهل بیت(والبته عکسش رو هم فرمودند)
    پس وظیفه ی همه ی شیعیان ومحبین اهل بیته که بیشتر از دیگران مراقب اعمالشون باشن

    اما نباید تا اون حد از اون طرف بوم افتاد که مباحث اصیل تشیع مثل (شفاعت) و(توسل) رو از یادبرد

    با توجه به احادیث شیعه, موضوع شفاعت امری انکار نشدنیه که به جهت توسل و ارادت بندگان به اولیای الهی درآخرت نصیبشون خواهدشد

    واین موضوع به فضل خداوند برمیگرده وتنافی ای با عدالت خداوند نداره.

    همونطور که در دعاها امده است:

    ((الهی عاملنا بفضلک ولاتعاملنا بعدلک))

    یا
    ((وافعل بی ما انت اهله ولا تفعل بی ما انا اهله))
    البته مطلب ایشون حاوی رد مفهوم شفاعت و توسل نبود.می دونی که شفاعت هم نصیب اشخاصی می شه که علاوه بر ارادت توشه عملی ای هم داشته باشند و نمیشه بدون عمل صرف ارادتو باعث بخشش گناهان دونست.
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  3. Top | #18

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.84
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,646
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,208
    تشکر تشکر شده 
    1,551
    تشکر شده در
    617 پست
    آنلاين
    2 روز 15 ساعت 11 دقيقه 7 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 41 ثانيه
    قيام مقدس و پرشكوه امام حسين(ع)ريشه در انحراف هاى بـنيادى و اساسى در جـامعه اسلامى داشت. اين انحراف ها زائيدۀ انحراف حكومت اسلامى از مسير اصلى خود از سقيفه به بـعد بـود. كه پس از شهادت اما على(ع) كلا بـه دست سلسله سفيانى و حزب ضد اسلامى اموى افتاد.
    تو کتابهایِ تاريخى(مثل: شرح نهج البلاغۀ ابـن ابـى الحديد و مروج الذهبِ مسعودى) اومده که سران اين حزب هيچ اعتقادى بـه اسلام و اصول آن نداشتن. و ظهور اسلام و به قدرت رسيدن پيامبر اسلام(ص) رو جلوه اى از پيروزى قبیلۀ بـنى هاشم بـر قبیلۀ بـنى اميه, در جريان كشمكش قبيلگى در درون طايفه بـزرگ قريش مى دونستن.
    این گروه بـا يك حـركت تـدريجی در پـوشش اسـلام منصبهایِ كليدى رو گرفتن و بالاخره بعد از سال چهلم هجـرى, حكومت اسلامى و سرنوشت و مقدرات امت اسلامى به دست اين حزب افتاد و بعد از بيست سال حكومت معاويه, پـسرش يزيد بـه قدرت رسيد كه اوج انحراف بود.ظهور ((جاهليت نو)) در پوشش ظاهرى اسلام بود.
    امام حـسـين(ع)نمى تـونسـت در بـرابـر چـنين فاجـعه اى سكوت كنه و احساس وظيفه مى كرد كه در بـرابـر اين وضع, اعتـراض و مخالفت كنه. حرفها و نامه هایى كه از امام حسين(ع)به دسـت ما رسـيده, بـه روشنى اين مطلب رو به ما میگه.
    علتِ اینکه امام سکوت نکرد، این بود که فساد آشکار شده بود... اما تو زمانِ معاویه اینطور نبود و معاویه ژست دینی میگرفت و مخفیانه فساد میکرد،مبارزۀ امام با معاویه هم به صورتِ مخفی بود،مثلا سخنرانیِ اعتراض آمیز و...
    یه جایی میخوندم که امام حسين(ع) فرموده بود که اگر من قیام نکنم، بعد از من اگر اسلام رو دیدین، سلامِ منو بهش برسونید...
    امام حـسـين(ع) وقتی بـه طرفِ عراق میرفتند در منزلى بـنام «بيضه» خطاب به «حر» خطبه اى ايراد كرد واونجا انگيزه قيام خودشون رو اینطور شرح دادن که :
    «مردم! پـيامبـر خدا(ص)فرمود: هر مسلمانى بـا حكومت ستـمگرى مواجـه گردد كه حـرام خدا را حـلال شمرده و پـيمان الهى را درهم مى شكند, بـا سنت و قانون پـيامبـر از در مخالفت درآمده در ميان بـندگان خـدا راه گناه و معصـيت و تـجـاوزگرى و دشـمنى در پـيش مى گيرد, ولى او در مقابـل چنين حكومتى, بـا عمل و يا بـا گفتار اظهار مخالفت نكند, بـرخـداوند است كه آن فرد(ساكت)را بـه كيفر همان ستمگر(آتش جهنم)محكوم سازد.
    مردم! آگاه باشيد اينان(بنى اميه)اطاعت خدا را ترك و پيروى از شيطان را بـر خود فرض نموده اند, فساد را تـرويج و حدود الهى را تعطيل نموده فى را(كه مخصوص بـه خـاندان پـيامبـر است)بـه خـود اختصاص داده اند و من بـه هدايت و رهبـرى جامعه مسلمانان و قيام بـر ضد اين همه فساد و مفسدين كه دين جدم را تغيير داده اند, از ديگران شايسته ترم » (ابـن اثير, الكامل فى التاريخ, ج4, ص 48).
    چندتا از کارهایی که حاكميت بـنى اميه انجام میدادن و موجب میشد تا امام حسين(ع) به صورت هایِ مختلف با اونها مبارزه و اعتراض کنه اینهاس:
    1. محو سنتها و رواج بدعتها :
    امام بعد از ورود بـه مكه, نامه اى بـه سران قبـائل بـصره فرستاد و به اونها نوشت:
    «...اينك پيك خود را بـا اين نامه بـه سوى شما مى فرستم, شما را به كتاب خدا و سنت پيامبـر دعوت مى كنم, زيرا در شرائطى قرار گرفته ايم كه سنت پيامبر به كلى از بين رفته و بـدعتها زنده شده است, اگر سخـن مرا بـشنويد, شما را بـه راه راسـت هدايت خـواهم كرد...» (تاریخ طبرى, ص 200.). ديگر به حق عمل نمى شود.
    امام حسين(ع) تو راه عراق تو منزلى بـه نام «ذى حـسم» در بین ياراش خـطبـه اى ايراد کرد که :
    «پـيشامدها همين است كه مى بـينيد, جـدا اوضاع زمان دگرگون شده زشتيها آشكار و نيكيها و فضيلتها از محيط ما رخت بر بسته است و از فضيلتها جز اندكى مانند قطرات تـه مانده ظرف آب بـاقى نمانده است. مردم در زندگى پست و ذلتبارى به سر مى بـرند و صحنه زندگى, همچون چراگاهى سنگلاخ, و كم علف, به جايگاه سخت و دشوارى تبـديل شده است.
    آيا نمى بينيد كه ديگر بـه حق عمل نمى شود, و از بـاطل خوددارى نمى شود؟! در چـنين وضعى جـا دارد كه شخص بـا ايمان(از جـان خود گذشتـه)مشتـاق ديدار پـروردگار بـاشد. در چنين محيط ذلتـبـار و آلوده اى, مرگ را جـز سعادت; و زندگى بـا ستـمگران را جـز رنج و آزردگى و ملال نمى دانم...» (تحف العقول, ص 245).
    2. مسخ هويت دينى مردم :
    حاكميتِ اموى با اجراى سياست هاى ضد اسلامى, هويت دينى مردم را مسخ كرده بودن و ارزشهاى معنوى رو تو جامعه از بـين برده بودن. امام حسین(ع) دنبالۀ گفته هاش تو (ذى حسم) فرمود:
    (...مردم بندگان دنيايند, دين بـه صورت ظاهرى و در حد حرف و سخن در زبـانشان مطرح مى شود, تا زمانى كه معاش و زندگى ماديشان رونق دارد, در اطراف دين گـرد مىآيند, اما زمانى كـه بـا بـلا و گرفتارى آزمايش شوند, دينداران در اقليت هستند.
    • پيام جاويد قيام امام حسين(ع) :
    پيام قيام با شكوه سيدالشهداء(ع)منحصر به اون زمان نيست, و برایِ این نیست که ما بشینیم و فقط تو سرمون بزنیم و گریه کنیم، بلكه پـيامِ جاوید و ابدیِ اون حضرت اینه که هرجا و تو هر جامعه اى كه به حق عمل نشه, و از بـاطل خوددارى نشه, بدعتها زنده, و سنتها نابـود بشه, هرجا كه احكام خدا تغيير و تحريف بشه و حاكمان و زمامداران بـا زور و ستمگرى بـا مردم رفتـار كنن, تو هر جـامعـه اى كه ويژگى هاى جـاهليت رو داشته باشه، اون جامعه, جامعه اى يزيدى هستش, و مبـارزه و مخالفت بـا مفاسد و آلودگى هایِ اون, كارى حـسينى هستش...
    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  4. Top | #19

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    450
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.18
    محل سکونت
    تا جنون فاصله ای نیست...
    نوشته ها
    4,106
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,269
    تشکر تشکر شده 
    1,028
    تشکر شده در
    366 پست
    آنلاين
    2 روز 14 ساعت 32 دقيقه 8 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 40 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    رسالت قیام کربلا را چه می دانید؟شهادت؟بخشش گناهان امت؟کسب قدرت جهت اصلاح امور امت اسلامی؟
    لطفا تحلیل کنید و مستند سخن بگویید.باشد در این ایام در کنار اشک و عزاداری برای سیدالشهدا پیرامون ابعاد حادثه کربلا بیندیشیم

    نه می توانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود ، و نه می توانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد.

    امام حسین علیه السلام هدف دیگری داشت که یکی از این دو نتیجه را داشت:حکومت یا شهادت
    البته حضرت برای هر دو هم آمادگی داشت؛
    هدف آن بزرگوار ، عبارت بود از انجام یک واجب عظیم از واجبات دین، که آن واجب عظیم را هیچ کس قبل از امام حسین -حتی خود پیغمبر- انجام نداده بودند؛ نه پیغمبر این واجب را انجام داده بود ، نه امیرالمومنین ، نه امام حسن مجتبی!
    پسر نوحم و قربانی توفان خودم

  5. Top | #20

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    450
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.18
    محل سکونت
    تا جنون فاصله ای نیست...
    نوشته ها
    4,106
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,269
    تشکر تشکر شده 
    1,028
    تشکر شده در
    366 پست
    آنلاين
    2 روز 14 ساعت 32 دقيقه 8 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 40 ثانيه

    لزوم امر به معروف و نهی از منکر

    پیامبر برای مسلمانان گفته بود که اگر یک وقتی نظام اسلامی از خط اسلام خارج بشود و این جهت حرکتی که جامعه اسلامی دارد ، این جهت تغییر پیدا کند؛ بوسیله قدرتمندان، بوسیله زورگویان ، بوسیله منافقان، بوسیله خود را در سطح مسلمانان جا زدگان، اگر چنانچه یک چنین انحرافی به وجود بیاید در مقابل این انحراف چه عملی باید انجام داد؟

    این را پیغمبر گفته بود، اما خود پیغمبر عمل به این نکرده بود. چرا؟
    چون تا پیغمبر سرکار بود که انحرافی پیش نمی آمد. تا خود پیغمبر عمل کند به آن حکمی که در مقابل انحراف چه باید کرد.
    پسر نوحم و قربانی توفان خودم

  6. Top | #21

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    450
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.18
    محل سکونت
    تا جنون فاصله ای نیست...
    نوشته ها
    4,106
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,269
    تشکر تشکر شده 
    1,028
    تشکر شده در
    366 پست
    آنلاين
    2 روز 14 ساعت 32 دقيقه 8 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 40 ثانيه

    بیعت با یزید بن معاویه؟!

    یکی از چیزهایی که امام حسین با آن مواجه بود تقاضای بیعت با یزید ابن معاویه بود که گذشته از مفاسد دیگر،دو مفسده در بیعت با این آدم بودکه حتی در مورد معاویه وجود نداشت؛
    یکی این که بیعت با یزید،تثبیت خلافت موروثی از طرف امام حسین بود.
    مفسده دوم مربوط به شخصیت خاص یزید بود که وضع آن زمان را از هر زمان دیگرمتمایز می کرد:
    او نه تنها مرد فاسق و فاجری بود بکله متظاهر و متجاهر به فسق بود و شایستگی سیاسی هم نداشت.
    معاویه و بسیاری از خلفای عباسی هم مردمان فاسق و فاجری بودند ولی یک مطلب را کامل درک می کردند و آن اینکه اگر بخواهند حکومتشان باقی بماند باید شئون اسلامی را رعایت کنند و اگر اسلام نباشد آنها هم نخواهند بود.
    این فرد علنا در مجلس رسمی شراب می خورد.
    برای چنین شخصی از امام حسین بیعت می خواهند!

    (خلاصه ای در باب چرایی قیام از کتاب های"اشک باید راز دار باشد"و "مشق سرخ")
    پسر نوحم و قربانی توفان خودم

  7. Top | #22

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.46
    نوشته ها
    6,447
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,054
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    4 ماه 3 روز 11 ساعت 17 دقيقه 18 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 6 دقيقه 26 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط f.ebrahimi نمایش پست ها
    خیلی تاپیک خوبیه ممنون
    من اضافه بر انما خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی چیزی ندارم
    فقط به نظرم باید خیلی مواظب یه نکته ای بود که بهش مبتلا نشیم
    این که فکر کنیم امام حسین شهید شد برای بخشش گناهان امت
    پس ما هر کاری دلمون میخواد بکنیم و بگیم امام حسین مارو شفاعت میکنه
    یه نکته ای ب ذهنم میرسه ولی نمیدونم درسته یا نه اگه اشتباهه دوستان اصلاح کنن لطفا
    فک میکنم شاید بعضی اعتقادات ما شده مثل اعتقادات بنی اسرائیل که میگفتن آتش جهنم فقط چند روزی به ما میرسه و نه بیشتر
    مثل ما ک میگیم آتیش جهنم ب گریه کن امام حسین هر قدر هم ک آدم بدی باشه نمیرسه
    خب مگه نه این ک خدا میگه فمن یعمل مثقال ذره شر یره
    مگه نه این که خدا عادله
    ما ک اکثرا خودمون شیعه بودنو انتخاب نکردیم. ما تو خانواده های شیعه متولد شدیم و شاید دلیل اصلی شیعه بودنمون همینه
    حالا این ک به واسطه ی این جبرِ در چه خانواده ای متولد شدن خدا همه ی گناهای مارو با یک قطره اشک ببخشه نمیدونم چقدر میتونه درست باشه...
    قطعا آیه قرآن درسته.
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  8. Top | #23

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.46
    نوشته ها
    6,447
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,054
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    4 ماه 3 روز 11 ساعت 17 دقيقه 18 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 6 دقيقه 26 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها

    متشکرم از مشارکتت.برای این که کلی گویی نکنیم و بازکاوی و تشریحی از این امور صورت بگیره می تونی مفهوم امربه معروف و اصلاح امت از دیدگاه امام رو توضیح بدی؟مثلا نکات اصلاحی مدنظر آن حضرت چه بوده یا به کدام معروف ها و منکرها به طور خاص نظر داشته اند؟چرا برای رسیدن به این اهداف این مسیر رو انتخاب کردند
    ؟
    اصلاح یعنی بازگردوندن جامعه به اصول دینی. جامعه ای آن روز،هم از نظر معارف اسلامی دچار مشکل شده بود و هم از نظر عملی. حکومت هم ظالم بود و هم در دین انحراف ایجاد می کرد. اصلاح حضرت هم این بود که در مقابل این انحرافات عملی و اعتقادی سکوت نکنن، مهم ترین عامل این انحراف حکومت بود، بنابر این حضرت در مقابل حکومت قیام کردن. این قیام هدفش این بود که یا حکومت رو بدست بگیره و اصلاحات رو انجام بده، یا اگر موفق هم نشد به مردم نشون بده که این حکومت فاسقه و جلوی پیشروی این انحرافات گرفته بشه.
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  9. Top | #24

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.46
    نوشته ها
    6,447
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,054
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    4 ماه 3 روز 11 ساعت 17 دقيقه 18 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 6 دقيقه 26 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط طاهر نمایش پست ها


    با توجه به احادیث شیعه, موضوع شفاعت امری انکار نشدنیه که به جهت توسل و ارادت بندگان به اولیای الهی درآخرت نصیبشون خواهدشد

    با توجه به آیات قرآن!
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  10. Top | #25

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.46
    نوشته ها
    6,447
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,054
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    4 ماه 3 روز 11 ساعت 17 دقيقه 18 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 6 دقيقه 26 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مسعود بابایی نمایش پست ها

    نه می توانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود ، و نه می توانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد.

    امام حسین علیه السلام هدف دیگری داشت که یکی از این دو نتیجه را داشت:حکومت یا شهادت
    البته حضرت برای هر دو هم آمادگی داشت؛
    هدف آن بزرگوار ، عبارت بود از انجام یک واجب عظیم از واجبات دین، که آن واجب عظیم را هیچ کس قبل از امام حسین -حتی خود پیغمبر- انجام نداده بودند؛ نه پیغمبر این واجب را انجام داده بود ، نه امیرالمومنین ، نه امام حسن مجتبی!
    همه امامان ما این واجب رو انجام داده بودن.
    به زیارات معصومین مراجعه کنیم هست. مثل زیارت امین الله
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  11. Top | #26

    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    شماره عضویت
    321
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.60
    نوشته ها
    1,239
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    28
    تشکر شده در
    20 پست
    آنلاين
    16 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط طاهر نمایش پست ها


    موضوع شفاعت امری انکار نشدنیه که به جهت توسل و ارادت بندگان به اولیای الهی درآخرت نصیبشون خواهدشد

    ارادت یا اطاعت؟
    روی دستش پسرش رفت ولی قولش نه
    ای دمش گرم! سرش رفت ولی قولش نه

  12. Top | #27

    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    شماره عضویت
    321
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.60
    نوشته ها
    1,239
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    28
    تشکر شده در
    20 پست
    آنلاين
    16 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    خواهش می کنم.فقط خواهشا دوستان مشارکت کنند تا به سرنوشت دیگر تاپیکای تحلیلی و فکری دچار نشه
    بله من هم موافقم.اما بیاید این حدیثو باز کنیم .برداشت شما از این حدیث چیه؟منظور از اصلاح چیه؟آیا اصلاح با قیام مسلحانه ممکنه؟منظور امام از خرجت خروج کردن به معنای قیامه یا خارج شدن از کوفه؟

    توضیحاتی ک آقای *** دادن جامع بود من نکته ی اضافه ای ندارم
    فقط این ب ذهنم رسید:
    با قطره های خون عوض قطره های آب
    باید ز خواب جهل پرانی دو خفته عین
    خون گلوی اوست که چون سیل میرود
    وز جای میکند قِلَع ظلم را حسین...

    روی دستش پسرش رفت ولی قولش نه
    ای دمش گرم! سرش رفت ولی قولش نه

  13. Top | #28

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.65
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مسعود بابایی نمایش پست ها

    نه می توانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود ، و نه می توانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد.

    امام حسین علیه السلام هدف دیگری داشت که یکی از این دو نتیجه را داشت:حکومت یا شهادت
    البته حضرت برای هر دو هم آمادگی داشت؛
    هدف آن بزرگوار ، عبارت بود از انجام یک واجب عظیم از واجبات دین، که آن واجب عظیم را هیچ کس قبل از امام حسین -حتی خود پیغمبر- انجام نداده بودند؛ نه پیغمبر این واجب را انجام داده بود ، نه امیرالمومنین ، نه امام حسن مجتبی!
    منظورت از واجب عظیم؟
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  14. Top | #29

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.65
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    اصلاح یعنی بازگردوندن جامعه به اصول دینی. جامعه ای آن روز،هم از نظر معارف اسلامی دچار مشکل شده بود و هم از نظر عملی. حکومت هم ظالم بود و هم در دین انحراف ایجاد می کرد. اصلاح حضرت هم این بود که در مقابل این انحرافات عملی و اعتقادی سکوت نکنن، مهم ترین عامل این انحراف حکومت بود، بنابر این حضرت در مقابل حکومت قیام کردن. این قیام هدفش این بود که یا حکومت رو بدست بگیره و اصلاحات رو انجام بده، یا اگر موفق هم نشد به مردم نشون بده که این حکومت فاسقه و جلوی پیشروی این انحرافات گرفته بشه.
    جهت پیشبرد بحث و تامل بیشتر عرض می کنم. جلوی پیشروی انحرافات گرفته شد؟تا 524 ه ق فساق اموی و عباسی بر جهان اسلام حکومت کردند
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  15. Top | #30

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.46
    نوشته ها
    6,447
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,054
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    4 ماه 3 روز 11 ساعت 17 دقيقه 18 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 6 دقيقه 26 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    منظورت از واجب عظیم؟
    ظاهرا منظورشون امربه معروفه
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

صفحه 2 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1