صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 45 , از مجموع 51
  1. Top | #31

    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    شماره عضویت
    477
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.05
    محل سکونت
    تارماکیس
    نوشته ها
    98
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    ببین عزیزم یک برداشتی متاسفانه وجودداره بین علمادررابطه باپیروان سایر ادیان که باید نقل بشه و نقد بشه.اساسا بخش زیادی از تبعیض ها نسبت به اقلیت ها هم ناشی از همین نگاهه.بنده به صراحت عرض کردم منتقد این برداشتم و جهت بیان کامل دیدگاه مقابل اونو نقل می کنم.اگر انتظار داریم وضعیتی اصلاح بشه باید به عوامل موجد اون توجه کنیم و خردمندانه نقدشون کنیم.
    شما چرا از من کنایه وار تشکر می کنید وقتی چنین نقلی رو عرض می کنم دقیقا با اهدافی که عرض کردم؟
    نوع برخورد و نوع نگاه من چگونه است که باعث رنجش شما شده...من در ادمه برداشتیو که صحیح می دونم و معتقدم نگرش ائمه شیعه و پیامبر اسلام بوده رو تشریح می کنم.اما از همین حد مطالب من که در پی نوشت و... عرض کردم هم باید متوجه دیدگاه مخالف من شده باشید.
    بسیاری مسیحیان هم مسلمانان رو کافر می دونن و ادعاهای بسیار بدی نسبت به ما دارند و تعابیر زشتی...البته گروهیشون هم چنین نگاهی ندارند...به نظر من اون دیدگاه گروه اول مسیحیان هم با توجه به انجیل نادرسته
    امیرحسین جان من ناراحتیم از شما نبود بلکه از همون علما بود.بخدای مسیح قسم از وقتی اومدم این کالج سالن سلف غذاخوری غذا نخوردم.ولی خداوند متعال شاهد بر همه این هتفاقات هستش.

  2. Top | #32

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.70
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط آیکان نمایش پست ها

    محض اینکه نگران نباشید عرض میکنم که بخدا قسم از وقتی کالج اومدم سالن صرف غذاخوری غذا نخوردم تا احیانا نجس نشید شما.
    ولی یادتون باشه خدا شاهده بر همه این رفتارها هست
    [size=3]
    به جای این که دائم ابراز رنجش کنید(که البته تا حدی حق میدم بهتون) به نظرم بهتر باشه دلایلیو که از نظر اجتماعی و روانی و... چنین احکامی به بار میاره مطرح کنید.
    تا اینجای کارهم همه دوستان بر لزوم احترام به اقلیت ها تاکید کردن و توهینی صورت نگرفت.بنده هم که جهت نقد و پاسخ به سوال خانم ابراهیمی نظر برخی فقها رو عرض کردم و تصریح نمودم به مخالفتم با اون دیدگاه.
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  3. Top | #33

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.70
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه

    Talking

    نقل قول نوشته اصلی توسط آیکان نمایش پست ها
    امیرحسین جان من ناراحتیم از شما نبود بلکه از همون علما بود.بخدای مسیح قسم از وقتی اومدم این کالج سالن صرف غذاخوری غذا نخوردم.ولی خداوند متعال شاهد بر همه این هتفاقات هستش.
    منظورت سلفه دیگه.
    (صرفا جهت تغییر فضا)
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  4. Top | #34

    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    شماره عضویت
    477
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.05
    محل سکونت
    تارماکیس
    نوشته ها
    98
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    [size=3]
    به جای این که دائم ابراز رنجش کنید(که البته تا حدی حق میدم بهتون) به نظرم بهتر باشه دلایلیو که از نظر اجتماعی و روانی و... چنین احکامی به بار میاره مطرح کنید.
    تا اینجای کارهم همه دوستان بر لزوم احترام به اقلیت ها تاکید کردن و توهینی صورت نگرفت.بنده هم که جهت نقد و پاسخ به سوال خانم ابراهیمی نظر برخی فقها رو عرض کردم و تصریح نمودم به مخالفتم با اون دیدگاه.

    من از همه دوستان ممنونم و به همه شما هم احترام میزارم

  5. Top | #35

    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    شماره عضویت
    477
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.05
    محل سکونت
    تارماکیس
    نوشته ها
    98
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    منظورت سلفه دیگه.
    (صرفا جهت تغییر فضا)
    [size=4]منظورم از صرف غذاخوری همون صرف غذا و خوردن غذاست[/size]

  6. Top | #36

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.70
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه

    Red face

    نقل قول نوشته اصلی توسط آیکان نمایش پست ها
    [size=4]منظورم از صرف غذاخوری همون صرف غذا و خوردن غذاست[/size]
    پس جملت مشکل ویرایشی داره عزیزم.دوباره بخونش
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  7. Top | #37

    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    شماره عضویت
    477
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.05
    محل سکونت
    تارماکیس
    نوشته ها
    98
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    پس جملت مشکل ویرایشی داره عزیزم.دوباره بخونش

    درسته حق با شماست امیر حسین جان.راستش بعد از فوت داداشم حواسم شدید داغونه

  8. Top | #38

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.70
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط آیکان نمایش پست ها

    درسته حق با شماست امیر حسین جان.راستش بعد از فوت داداشم حواسم شدید داغونه
    سلامت باشی.من مجددا تسلیت عرض می کنم.انشالله خداوند با نیکان محشورشون کنه
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  9. Top | #39

    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    شماره عضویت
    477
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.05
    محل سکونت
    تارماکیس
    نوشته ها
    98
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    سلامت باشی.من مجددا تسلیت عرض می کنم.انشالله خداوند با نیکان محشورشون کنه
    از ابراز همدردیتون بسیار سپاسگزارم.

  10. Top | #40

    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    شماره عضویت
    287
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.13
    محل سکونت
    021
    نوشته ها
    2,366
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    326
    تشکر تشکر شده 
    706
    تشکر شده در
    256 پست
    آنلاين
    6 روز 6 ساعت 12 دقيقه 40 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    6 دقيقه 39 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها


    در اینکه تعریف اقلیت چیست و منظور از عنوان اقلیت ( MINORTTY) چه می باشد ، همواره بحث و جدل وجود داشته است ، در واقع دادن یک تعریف جامع و مانع برای اقلیت دشوار است . ولی امروزه در بحث ها ی سازمان ملل مشخصه هایی برای اقلیت ذکر می شود و با آن مشخصه ها ، گروهی به عنوان اقلیت نامیده می شوند . این مشخصه ها عبارتند از : ویژگی های قومی ملی ، مذهبی یا زبانی یک گروه که با گروههای داخل در حاکمیت متفاوتند در حقیقت برای اینکه جمعیتی بعنوان اقلیت شناخته شود باید این مشخصه ها را داشته باشد :



    * از لحاظ تعداد کم باشند : اقلیت ها قاعدتاً باید از لحاظ تعداد کمتر از سایر اقشار جمعیت که حکومت را در دست دارند ، باشند .

    *حاکمیت را در دست نداشته باشند : گروه اقلیت ، گروهی است که قدرت حکومت را در دست ندارند . اقلیت یعنی گروهی که از لحاظ تعداد کمتراز گروهای دیگر است و حاکمیت را دردست دارد ، طبعاً مصداق اقلیتی که باید مورد حمایت قرار گیرد محسوب نخواهد شد .

    تفاوت نژادی،ملی، فرهنگی، زبانی ویا تفاوت مذهبی داشته باشند:اقلیت ها گروهایی هستند که از لحاظ نژادی ، زبانی یا ذهبی با دیگران تفاوت ندارند.

    البته اقلیت به کسانی گفته می شود که اتباع یک کشور محسوب می گردند،یعنی افرادی که از تبعه یک کشور که از لحاظ : نژاد ، زبان و یا مذهب بادیگران تفاوت دارند اقلیت محسوب می شوند بنابراین اقلیت را می توان این گونه تعریف کرد :

    گروهی از اتباع یک کشور که از لحاظ ملی ، نژادی ، زبانی یا مذهبی از دیگر اقشار مردم متفاوت بوده ، از لحاظ تعداد کمترند و قدرت حکومت را در دست ندارند .

    برخی برای تحقق مفهوم اقلیت برای گروهی از اتباع یک دولت ، روحیه همبستگی و تعاون وریشه دار بودن آنان در کشور محل اقامت یعنی سابقه طولانی اقامت در کشور مثلاً داشتن صد سال قدمت را شرط تحقق مفهوم اقلیت دانسته اند .

    در ذیل مبحث مربوط به اقلیت ها ، رعایت حقوق گروه هایی چون مهاجرین (MIGRANTS) ، پناهندگان (REFUGEES) بومی ها (INDIGENOUS PEOPLES) و امثال آنها نیز مطرح است ، هر چند تعریف مصطلح اقلیت و اجرای همه احکام خاص اقلیت شامل آنها نباشد.

    کمیته حقوق بشر در تفسیر نسبتاً جدید خود در سال 1994 در رابطه با ماده 27 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی اعلام داشته که حق داشتن فرهنگ ،زبان و مذهب فقط مربوط به اقلیتهای شناخته شده و تثبیت شده نیست بلکه افراد متعلق به گروههای جدید مثل گروههایی که کارگران مهاجر را تشکیل می دهند نیز شامل می شود . کمیته در تفسیر خود شهروند بودن کشور محل اقامت را به عنوان پیش شرط برخورداری از حقوق اقلیت به حساب نیاورده است .
    توجه به حقوق اقلیتها از دو جهت مورد عنایت واقع شده و در اسناد بین المللی مختلف به آن پرداخته شده است : یکی از جحت رعایت حقوق انسانی آنان و عدم تبعیض در بر خورداری از حقوق و آزادیهای اساسی و دیگری حق داشتن و حفظ هویت ملی ، قمی ، زبانی و مذهبی خود 0 بسیاری از اسناد بین مللی و نهاد های بین مللی که دولت ایران هم به برخی از آنها ملحق شده این مهم را به عهده دارند و به آنها اشاره خواهیم کرد :

    قبل از تشکیل سازمان ملل متحد و در زمان جامعه ملل ، پس از جنگ جهانی اول یک نظام بین المللی حمایت از اقلیت ها بوجود آمده بود بدین صورت که در معاهداتی که بین دولتها بسته میشد دولت هایی که در آنها اقلیتهایی وجود دارند ، نسبت به آنها تبعیض روا ندارند و حق استفاده از زبان و مذهب خود را به آنها بدهند جامعه ملل به عنوان ضامن اجرای این تعهدات محسوب می شد و یک کمیته سه نفره از سوی جامعه ملل برای برسی ادعاها ی مربوط به نقض حقوق اقلیت ها تشکیل شده بود 0

    پس از جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل ، اسناد مختلف به نحو عام و یا به صورت خاص مسأ له رعایت حقوق اقلیت ها را مورد توجه قرار دادند 0

    در منشور ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر ، نامی از اقلیت برده نشده ولی بر تساوی همه افراد بشری و برخورداری آنان از حقوق و آزادیهای اساسی بدون تبعیض از حیث نژاد ، جنس زبان یا مذحب تصریح شده است ( مقدمه و مواد 55 ، 13و 76 منشور ملل متحد و ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر ) 0

    همین عنوان عام و کلی ، در میثاق بین امللی حقوق مدنی و سیاسی و میثاق بین المللی حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مصوب سال 1966 مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز آمده است 0 ( ماده 2 هر دو میثاق ) 0 در همین راستا به کنواسیون حقوق کودک نیز می توان اشاره کرد که در آن هم به رفع تبعیض از هر حیث اشاره شده است.( ماده 2)

    برخی از اسناد بین المللی نیز به طور مشخص و ویژ به حقوق اقلیتها اختصاص دارد که از آن جمله می توان اسناد زیر را بر شمرد : کنوانسیون محو هر گونه تبعیض نژادی مصوب سال 1965 مجمع عمومی ، کنوانسیون منع و مجازات ژنو ساید ( 1948) کنوانسیون ضد تبعیض در تعلیم و تربیت ( یونسکو 1960) مقاوله نامه شماره 111 در مورد تبعیض در استخدام و اشتغال (مصوب سازمان بین المللی کار 1958 ) اعلامیه محو هر نوع نا برد باری و تبعیض بر اساس مذحب ( مصوب سال 1981 مجمع عمومی ) و اعلامیه مربوط به حقوق افراد متعلق به اقلیت های ملی ، نژاد ، مذهبی ،و زبانی مصوب سال 1992 مجمع عمومی .

    میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی علاوه بر مقررات کلی مربوط به رعایت حقوق همه افراد بدون تبعیض از لحاظ نژاد ، زبان و مذهب و مخصوصاً مواد 18 ، 19 ، 24 ، 25 و 26 ، در ماده 27 مشخصاً از اقلیت های نژادی ، مذهبی و زبانی نام برده و حق برخوداری آنان را از فرهنگ و دین خاص خود برسمیت شناخته است همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد ، امروزه حقوق اقلیت ها از دو جهت مطرح و مورد توجه است یکی از جهت عدم تبعیض در اعمال حقوق وآزادی های اساسی نسبت به آنها و دیگر از جهت حفظ هویت قومی و فرهنگی و مذهبی آنان . بحث ها و مناقشاتی هم که در مورد تعریف اقلیت در صدق عنوان اقلیت بر گروه هایی از افراد وجود دارد عمدتاً ناظر بر همین شق دوم یعنی شناختن و حفظ هویت خاص آنهاست و گرنه از لحاظ عدم تبعیض برخورداری از حقوق با آزادی های اساسی از لحاظ اسناد بین المللی نسبت به همه افراد بحثی وجود ندارد برای نمونه نقل دوماده 26 و 27 میثاق بین المللی حقوق مدنی وسیاسی که اولین ناظر بر حکم کلی رفع تبعیض و دومی وجهه دیگر حقوق اقلیت ها را بیان می نماید خالی از فایده نیست :

    ماده 26 : (( کلیه اشخاص در مقابل قانون متساوی هستند و بدون هیچ گونه تبعیض ، استحقاق حمایت بالسویه قانون را دارند ، از این لحاظ قانون باید هر گونه تبعیض را منع و برای کلیه اشخاص حمایت مؤثر و متساوی علیه هر نوع تبعیض خصوصاً از حیث نژاد ، رنگ ، جنس ، زبان ، مذهب ، عقاید سیاسی و عقاید دیگر ، اصل و منشاء اصلی یا اجتماعی مکنت ، نسب یا هر وضعیت دیگر تضمین نماید .))

    ماده 27 : (( در کشورهایی که اقلیت های نژادی ، مذهبی ، یا زبانی ، وجود دارند ، اشخاص متعلق به اقلیت های مزبور را نمی توان از این حق محروم نمود که مجتمعاً با سایر افراد گروه خاص خودشان از فرهنگ خاص خود متمتع شوند و به دین خود متدین بوده و بر طبق آن عمل کنند یا به زبان خود تکلم نمایند .))

    اعلامیه مربوط به حقوق افراد وابسته به اقلیت ها مصوب سال 1992 مجمع عمومی سملل به نحو مشخص تر و روشن تری توجه به حفظ هویت اقلیت ها را مشروحاً بیان کرده که البته هنوز در سطح اعلامیه است و عنوان معاهده به خود نگرفته است ماده 1 این اعلامیه می گوید : (( دولت ها باید از موجودیت و هویت اقلیت های ملی ، نژادی ، فرهنگی ، مذهبی و زبانی واقع در قلمرو خود حمایت نموده ، و شرایط و وضعیت مربوط به ارتقاء و رشد هویت آنها را تشویق نمایند ...))

    یک نهاد خاص حقوق بشری در سازمان ملل نیز بنام کمیسیون فرعی جلوگیری از تبعیض و حمایت از اقلیت ها از سال 1947 تأسیس شد و با تشکیل اجلاس سالانه در ژنو و داشتن برخی گروه های کاری در زمینه حمایت از اقلیت ها تلاش می کند نام کمیسیون فرعی ابتدا از زمان تشکیل در سال 1947 ( کمیسیون فرعی جلوگیری از تبعیض و حمایت از اقلیت ها) (Sub-commission on prevention of dis - crimination and protection of minorities) بود که در سال 1999 طی قطعنامه شماره 256/1999 شورای اقتصادی و اجتماعی به (( کمیسیون فرعی ارتقاء و حمایت از حقوق بشر )) Sub_commission on the promotion and protection of human Rights)) تغییر نام داد. ولی هم اکنون هم یکی از موضوعات بسیار مهم مورد بحث آن مسأله حقوق اقلیتهاست.


    این مطلبو به نقل از رسایت سما گذاشتم.می بینی که در اسم برخی از این اعلامیه ها اقلیت به کاررفته
    امیر آقا جوووون
    مرسی افزوده شد به دانشم
    ولی بحث من جای دیگه اس
    تو فرهنگ عامه ما "دیگرستیزی"
    بوضوح دیده میشه
    تو اخرین نظر سنجی هام ما یکی از نژادپرستترین مردم جهانیم
    حال ندارم لینکشو بیابم ولی دیدم این اواخر
    JUVE!

  11. Top | #41

    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    شماره عضویت
    469
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.12
    نوشته ها
    214
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    2
    تشکر شده در
    2 پست
    آنلاين
    1 ساعت 8 دقيقه 37 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    میان انبیای الهی حضرت عیسی*بن مریم علیه*السلام نزد مسلمان از جایگاه ویژه*ای برخوردار است، چرا که تشیع اعتقاد دارد روزی روح*الله از آسمان به زمین خواهد آمد و پشت سر امام زمان عجل*الله تعالی فرجه*الشریف نماز خواهد خواند.
    از دید مسلمان ها مسیحان برادران ما هستن " در دوران ظهور خیلی از مسیحیان به کمک امام زمان خواهند امد .
    در دین اسلام به کسی نجس گفته میشود که " خدا را قبول نداشته باشد " من دوستانی از ادیان مختلف دارم و با اونها هفته ها زندگی کردم وهیچ مشکلی نداشتم . دین اسلام " دین دوستی " دین زیبایی هاست " دین مهربانیست . ازتون خواهش می کنم برین قران رو بخونید / نهج البلاغه رو بخونید / نظر مراجع رو ببینید بعد حرف بزنین / شما نباید با دیدن رفتار بد از دو تا ادم جاهل کل دین اسلام رو زیر سوال ببرین .برایه این که برادران ادیان دیگه بدونن که این حرف ها از روی صدق هستش ازشون دعوت می کنم بیان چند روز در اتاق ما مهمان باشن .
    بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر از امام حسین (ع) برید همان جانباز جنگ صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت.
    امام خامنه ای حفظ الله

  12. Top | #42

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.70
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی صداقت نمایش پست ها
    امیر آقا جوووون
    مرسی افزوده شد به دانشم
    ولی بحث من جای دیگه اس
    تو فرهنگ عامه ما "دیگرستیزی"
    بوضوح دیده میشه
    تو اخرین نظر سنجی هام ما یکی از نژادپرستترین مردم جهانیم
    حال ندارم لینکشو بیابم ولی دیدم این اواخر
    خواهش می کنم عزیزم.
    بله متاسفانه درست می گی
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  13. Top | #43

    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    شماره عضویت
    287
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.13
    محل سکونت
    021
    نوشته ها
    2,366
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    326
    تشکر تشکر شده 
    706
    تشکر شده در
    256 پست
    آنلاين
    6 روز 6 ساعت 12 دقيقه 40 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    6 دقيقه 39 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    خواهش می کنم عزیزم.
    بله متاسفانه درست می گی
    من همیشه متاسفانه درست میگم
    JUVE!

  14. Top | #44

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.70
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    با توجه به این که یکی از کاربران سایت از دوستان مسیحی ما هستند به نظرم طرح این سوال مناسب باشه که برخورد مناسب با اقلیت های دینی از نظر شما چطور باید باشه؟چرا؟ آیا به نظرتون نباید با پیروان سایر ادیان هم غذا شد یا دست داد و بعد دست دادن باید دستمونو بشوییم یا این که چنین رفتاری رو ناصحیح می دونید؟
    از دوست عزیزمون آقا آیکان هم خواهش می کنم نحوه تعامل صحیحیو که از مسلمانان انتظار دارند بفرمایند.اگر خاطره ای هم از برخورد صحیح یا غلط مسلمانان و تاثیرش بر خودشون یا دیگر هم مذهبانشون دارند بگن که حتما آموزنده خواهد بود
    به نقل از مرتضی کریمی نیا:
    آیات متعددی از قرآن کریم به صورتهای گوناگون با تأکید و صراحت کامل به همزیستی مسالمتآمیز یا همزیستی دینی سفارش نموده است.

    از نظر قرآن کریم پیش گرفتن روشهای اهانتآمیز نسبت به دیگران یک روش ناپسند به شمار میآید. قرآن کریم گروهی از مسیحیان و یهودیان را یاد میکند که راه تمسخر و تکفیر در پیش گرفتهاند و با تحقیر، اهانت و پایمال نمودن حقوق انسانی یکدیگر همواره آتش جنگ و اختلاف را شعلهور میسازند:

    (وَ قالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصاری عَلی شَیْء وَ قالَتِ النَّصاری لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلی شَیْء وَ هُمْ یَتْلُونَ الْکِتابَ...);[1] یهود گفتند: نصرانیها بر حق نیستند و نصرانیها گفتند: یهود بر حق نیستند حال آن که اینان کتاب را تلاوت میکردند... .

    یکی از ابعاد آزادی، «آزادی فکر و اندیشه» است. قرآن در آیات متعددی انسان را به تعقل، تدبر و اندیشه در جهان هستی فرا میخواند; از او میخواهد که به وسیلهی نیروی عقل، منافع و مضار خویش را بشناسد و در جهت کمال و آزادی از هرگونه اسارتها، پلیدیها و گمراهیها قدم بردارد:

    (سَنُرِیهِمْ آیاتِنا فِی الْآفاقِ وَ فِی أَنْفُسِهِمْ حَتّی یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَ وَ لَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلی کُلِّ شَیْء شَهِیدٌ);[2] به زودی آیات خود را در بیرون و درونشان به ایشان مینمایانیم، تا بر آنان آشکار شود که آن حق است. آیا کافی نیست که پروردگارت بر همه چیز گواه است.

    (وَ فِی الْأَرْضِ آیاتٌ لِلْمُوقِنِینَ وَ فِی أَنْفُسِکُمْ أَ فَلا تُبْصِرُونَ);[3] و در زمین مایههای عبرتی برای اهل یقین هست و نیز در وجودتان; آیا به چشم بصیرت نمینگرید؟

    اسلام آیینی است که با شعار همزیستی مسالمتآمیز دعوت خویش را به جهانیان عرضه نمود. این آیین خطاب به اهل کتاب میگوید:

    (قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلی کَلِمَة سَواء بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ أَلاّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَ لا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئاً وَ لا یَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنّا مُسْلِمُونَ);[4] بگو ای اهل کتاب! بیایید تا بر سخنی که بین ما و شما یکسان است بایستیم که جز خداوند را نپرستیم و برای او هیچگونه شریکی نیاوریم و هیچ کس از ما دیگری را به جای خداوند به خدایی نگزیند; و اگر رویگردان شدند، بگویید: شاهد باشید که ما فرمانبرداریم.

    قرآن کریم هرگونه تفکر نژادپرستانه را محکوم نموده و همهی انسانها را فرزند یک پدر و مادر و فاقد برتری نژادی، قومی و مذهبی میداند:

    (یا أَیُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَر وَ أُنْثی وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ);[5] هان ای مردم! همانا شما را از یک مرد و یک زن آفریدیم و شما را به هیأت اقوام و قبایلی درآوردیم تا با یکدیگر انس و آشنایی یابید، بیگمان گرامیترین شما نزد خداوند پرهیزگارترین شماست; همانا خداوند دانای آگاه است.

    قرآن کریم به مسلمانان دستور اکید میدهد که با «جدال احسن» و «گفتوگوی مسالمتآمیز» با اهل کتاب سخن بگویند و روابط خود را براساس «اصول مشترک» قرار دهند:

    (وَ لا تُجادِلُوا أَهْلَ الْکِتابِ إِلاّ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِلاَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا...)[6] و با اهل کتاب جز به شیوهای که نیکوتر است مجادله نکنید، مگر کسانی از آنها که مرتکب ظلم و ستم شدهاند، و بگویید به آنچه بر ما و بر شما نازل شده ایمان آوردهایم و خدای ما و خدای شما یکی است و ما همه فرمانبردار اوییم.

    قرآن کریم به حقوق اقلیت، اعتراف دارد. هیچ دینی همانند دین اسلام، ضامن آزادی اقلیتها و حافظ شرف و حقوق آنها نیست. اسلام عدالت اجتماعی کامل را در کشور اسلامی، نه تنها برای مسلمانان، که برای تمام ساکنان سرزمین خود، با وجود اختلاف مذهب، نژاد، زبان و رنگ تأمین میکند.

    (لا یَنْهاکُمُ اللّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ);[7] خداوند شما را از کسانی که با شما در کار دین کارزار نکردهاند و شما را از خانه و کاشانهتان آواره نکردهاند، نهی نمیکند از اینکه در حقشان نیکی کنید و با آنان دادگرانه رفتار کنید; بیگمان خداوند دادگران را دوست دارد.

    از مطالعهی روایات و احادیث چنین به دست میآید که همزیستی مسالمتآمیز و ایجاد مودّت و دوستی با بیگانگان امری است که مسلمانان در روابط خود با دیگران میتوانند از آن بهره گیرند; چه این که اسلام آیین فطرت است و هرگز با احساسات طبیعی و انسانی بشر ضدیت ندارد. اسلام به این نکته توجه دارد که با ایجاد یک جو آرام و مودتآمیز میتوان با مخالفان عقیدتی خود به گفت و گو و جدال احسن پرداخت. پیشوایان اسلام پیوسته به رعایت عدالت، انصاف، ادای حقوق و پرهیز از آزار و اذیت پیروان مذاهب دیگر توصیه مینمودند که در این جا به چند روایت در این مورد اشاره میشود:

    روایت اول: عن النبی(صلی الله علیه وآله):

    مَن آذی ذِمیاً فَاَنا خصمه و من کنت خَصمه خَصَمته یومَ القیامةِ;[8] پیامبر اکرم صلی(صلی الله علیه وآله) فرمود: هر کس به اهل ذمه (یهودی، مسیحی و زرتشتی که در پناه اسلام است) آزار رساند، دشمن او خواهم بود و هر کس من دشمن او باشم، روز قیامت دشمنی خود را نسبت به او آشکار خواهم نمود.

    روایت دوم: عن النبی(صلی الله علیه وآله):

    مَن قَذِفَ ذمّیاً حدَّ له یوم القیامَةِ بسیاط من نار;[9] هر کس پیروان مذاهب دیگر را که در ذمهی اسلام قرار دارند، تهمت بزند، در روز قیامت با تازیانههای آتشین مجازات خواهد شد.
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  15. Top | #45

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.70
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    با توجه به این که یکی از کاربران سایت از دوستان مسیحی ما هستند به نظرم طرح این سوال مناسب باشه که برخورد مناسب با اقلیت های دینی از نظر شما چطور باید باشه؟چرا؟ آیا به نظرتون نباید با پیروان سایر ادیان هم غذا شد یا دست داد و بعد دست دادن باید دستمونو بشوییم یا این که چنین رفتاری رو ناصحیح می دونید؟
    از دوست عزیزمون آقا آیکان هم خواهش می کنم نحوه تعامل صحیحیو که از مسلمانان انتظار دارند بفرمایند.اگر خاطره ای هم از برخورد صحیح یا غلط مسلمانان و تاثیرش بر خودشون یا دیگر هم مذهبانشون دارند بگن که حتما آموزنده خواهد بود

    به نظر من این برخورد باید در چند سطح باشه:
    ا.از نظر برخورد اجتماعی می بایست شان پیروان همه ادیان و مذاهب رعایت بشه و نهایت ادب و احترام صورت بگیره و همچنین تمام شقوق معاشرت مودبانه از جمله روبوسی و دست دادن و هم سفره شدن و... می بایستی رعایت بشه.آیات عظام منتظری و فاضل لنکرانی و وحید خراسانی اهل کتاب رو پاک دونستند و آیت الله یوسف صانعی اهل کتابی که «غیر از معاندین» باشد را پاک دانسته، و معاشرت و هم*سفرگی با آنان را جایز می*دونه.رهبر فعلی نظام هم نجاست اهل کتاب را «نامعلوم» دانسته، و آنان را دارای «طهارت ذاتی» و «نجاست ظاهری» دانسته* اما اکثر علمای شیعه در زمان حاضر اهل کتاب را پاک می دانند.االبته این مراجع گوش زد کرده اند که اگر مسیحیان به تثلیث قائل باشند،آن هم نه به زبان فقط بلکه واقعا معنای درست آن را دانسته و به آن معتقد باشند،نجس اند و جزو اهل کتاب به حساب نمی آیند.و نیز گفته اند که لازم به تحقیق در مورد قائل بودن به تثلیث افراد نیست.
    2.از نظر برخورد فکری.می بایست تمام موازین بحث علمی رعایت بشه و از هرگونه توهین و تمسخر عقاید و شخصیت های مورد احترام ایشان احتراز بشه .همچنین هرگونه تلاش برای تجسس از عقاید دینی یک فرد غ مسلمان نادرست و غیر اخلاقی است.
    3.از نظر اخلاقی هرنوع اعتقاد به این که تهمت و غیبت از اهل کتاب صحیح و رواست و تمسخروتوهین به اونا گناه نیست باورهای نژاد پرستانه و تبعیض آمیزی به شمار میان.
    از نظر حقوقی می بایستی برابری کامل با مسلمونا وجود داشته باشه و هرگونه تبعیض حقوقی علیه ایشان امحا بشه
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1