صفحه 3 از 10 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 45 , از مجموع 143
  1. Top | #31

    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    شماره عضویت
    80
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.80
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    2,148
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    18
    تشکر شده در
    13 پست
    آنلاين
    29 دقيقه 31 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها
    بله . و اینکه چه تاثیری رو معنای آیه داره.
    شروع کنید...

    قسم به سوره ی خاکیّ چادرت، بانو!

    به درکِ قدر تو باید فقط سعادت داشت

  2. Top | #32

    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    شماره عضویت
    303
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.34
    نوشته ها
    805
    نوشته های وبلاگ
    5
    تشکر تشکر کرده 
    1,337
    تشکر تشکر شده 
    939
    تشکر شده در
    261 پست
    آنلاين
    1 هفته 2 روز 13 ساعت 21 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    8 دقيقه 18 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط mahtab نمایش پست ها

    منظورتون مشخص کردن محل اعراب کلماته؟

    نخیر منظور اصلیشون اینه که نیم سکه به مجتبی برسه! فتأمل جیدا تفهم!!!
    ...وه که در این خیالِ کج عمر عزیز شد تلف!

  3. کاربر مقابل از خیالِ کج عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    مجتبی (03-02-15)

  4. Top | #33

    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    شماره عضویت
    80
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.80
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    2,148
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    18
    تشکر شده در
    13 پست
    آنلاين
    29 دقيقه 31 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیالِ کج نمایش پست ها

    نخیر منظور اصلیشون اینه که نیم سکه به مجتبی برسه! فتأمل جیدا تفهم!!!
    هدف وسیله رو توجیه میکنه....

    قسم به سوره ی خاکیّ چادرت، بانو!

    به درکِ قدر تو باید فقط سعادت داشت

  5. Top | #34

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.64
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,646
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,208
    تشکر تشکر شده 
    1,551
    تشکر شده در
    617 پست
    آنلاين
    2 روز 15 ساعت 11 دقيقه 7 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 17 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیالِ کج نمایش پست ها

    نخیر منظور اصلیشون اینه که نیم سکه به مجتبی برسه! فتأمل جیدا تفهم!!!
    اینقد آقای *** رو اذیت کردید که دیگه پست نمیذاره... حتی تشکر هم نمیکنه... فقط نگاه میکنه!!!!
    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  6. Top | #35

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.64
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,646
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,208
    تشکر تشکر شده 
    1,551
    تشکر شده در
    617 پست
    آنلاين
    2 روز 15 ساعت 11 دقيقه 7 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 17 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط mahtab نمایش پست ها
    شروع کنید...

    بعضی از مفسرین، وجوه ترکیبی و اعرابی تو آیۀ 1تا6سوره بقره رو یازده بیلیلرد و چهارصدو هشتاد و چهار میلیلرد و دویست و پنج میلیون و هفتصد هزار و دویست و چهل (11484205770240)دونستن.
    خب قطعا بین این همه تکیب، اگه تک تک معانی باهم فرق نکنن، هد اقل 100 تا معنای مختلف میشه بدست آورد.

    من خودم شخصا 500 تا از این وجوه ترکیبی رو انجام دادم و معانیش رو نوشتم. خیلی نتیجه جالبی داشت. و معانی مختلفی میداد. اما الان وقتش نیست که من همه اونارو توضیح بدم. انشاالله در اینده بعضی از اونارو اینجا میذارم.
    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  7. Top | #36

    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    شماره عضویت
    512
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.03
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    60
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    2
    تشکر شده در
    2 پست
    آنلاين
    26 دقيقه 56 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها

    بعضی از مفسرین، وجوه ترکیبی و اعرابی تو آیۀ 1تا6سوره بقره رو یازده بیلیلرد و چهارصدو هشتاد و چهار میلیلرد و دویست و پنج میلیون و هفتصد هزار و دویست و چهل (11484205770240)دونستن.
    خب قطعا بین این همه تکیب، اگه تک تک معانی باهم فرق نکنن، هد اقل 100 تا معنای مختلف میشه بدست آورد.

    من خودم شخصا 500 تا از این وجوه ترکیبی رو انجام دادم و معانیش رو نوشتم. خیلی نتیجه جالبی داشت. و معانی مختلفی میداد. اما الان وقتش نیست که من همه اونارو توضیح بدم. انشاالله در اینده بعضی از اونارو اینجا میذارم.

    اي كاش اسم اين مفسر رو هم مي گفتي مفسر زبر دست

    حالا 500 تا معنا رو كه فهميدي نمي شه يه تايپيك بزاري ما هم ... خدا را چه ديدي يه وقت ديدي مفسر شديم

    يه خورده هم بيشتر توضيح بدين اين كه 500 وجوه تركيبي يعني چه

    به قول مشديا داش من يه نمونش كه مي تونستي بياري
    سلام بر مهدي فاطمه كه با آمدنش جهان را پر از نور اميد خواهد كرد

  8. Top | #37

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.64
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,646
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,208
    تشکر تشکر شده 
    1,551
    تشکر شده در
    617 پست
    آنلاين
    2 روز 15 ساعت 11 دقيقه 7 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 17 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرج اله عباسي نمایش پست ها

    اي كاش اسم اين مفسر رو هم مي گفتي مفسر زبر دست

    حالا 500 تا معنا رو كه فهميدي نمي شه يه تايپيك بزاري ما هم ... خدا را چه ديدي يه وقت ديدي مفسر شديم

    يه خورده هم بيشتر توضيح بدين اين كه 500 وجوه تركيبي يعني چه

    به قول مشديا داش من يه نمونش كه مي تونستي بياري

    این تحقیق رو تو تفسير (بیان السعاده) تالیف حاج ملا سلطان محمد گنابادى( 1251- 1327) آورده... آیه الله جوادی هم تو تفسیر تسنیم، یه اشاره ای بهش میکنه.

    من دوست دارم همشو، یعنی 500ترکیب یا بیشتر رو براتون بذارم. اما زحمتش زیاده و با این دیدی که من به سایت دارم میدونم استقبال نمیشه. پس خودمو خسته نمیکنم. اما چند نمونه از وجوه ترکیبیش رو حتما میذارم.
    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  9. Top | #38

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.27
    نوشته ها
    6,518
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 4 روز 23 ساعت 11 دقيقه 10 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 33 دقيقه 8 ثانيه
    به نظرم یکی از نکات اصلی توجه به معنای تنزیل قرآنه
    قرآن نازل شده مثل طنابی که آویخته شده باشه، یک سرش در دست خدا و سر دیگرش در دست انسانه.
    تنزیل قرآن یعنی قرآن یه حقیقتیه که مراتب داره، یک مرتبه اون که نازل ترین مرتبه است، مرتبه الفاظ و عربی مبینه، مرتبه بالای اون "من لدن علیم حکیم" که نزد خداست.
    این در فهم معنای قرآن خیلی تاثیر داره. این که بدونیم معنای قرآن مرتبه مرتبه داره و یک آیه میتونه چندین معنا داشته باشه در حالی که این معانی با هم معارض نیستن، بلکه در طول هم هستن و هر کدوم ازآون معانی یک مرتبه از قرآن هستن.
    مثلا آیه:
    "لا یمسه الا المطهرون"
    یه تفسیر این آیه اینه که به خط قرآن نمیشه بدون وضو داشتن و طهارت ظاهری دست زد.
    اما این معنای نازل این آیه است، معنای بلند تر و عالی تر اون اینه که کسایی که از طهارت روحی و معنوی برخوردار باشن، میتونن به معارف و حقیقت قرآن دست پیدا کنن.
    یه معنای عالی تر این آیه این میشه که به حقیقت اعلی قرآن اهل بیت دست پیدا می کنن به حکم آیه تطهیر که اهل بیت رو مطهرین مینامه.
    نظر شما در این مورد چیه؟
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  10. Top | #39

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    450
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.93
    محل سکونت
    تا جنون فاصله ای نیست...
    نوشته ها
    4,106
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,269
    تشکر تشکر شده 
    1,028
    تشکر شده در
    366 پست
    آنلاين
    2 روز 14 ساعت 32 دقيقه 8 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 16 ثانيه
    اول کتاب روش برداشت از قرآن ع.ص رو پیشنهاد میدم بخونید.
    بعد یکی منو توجیه کنه در مورد این عنوان.
    تو همین کتاب یادمه به شدت هشدار میده در مورد خطر تفسیر به رای که خیلی گناه بزرگیه،اونوقت ما خیلی راحت عنوان بزنیم من مفسر خوبی هستم؟؟
    تدبر بگیم بهتر نیست؟
    پسر نوحم و قربانی توفان خودم

  11. Top | #40

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.27
    نوشته ها
    6,518
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 4 روز 23 ساعت 11 دقيقه 10 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 33 دقيقه 8 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مسعود بابایی نمایش پست ها
    اول کتاب روش برداشت از قرآن ع.ص رو پیشنهاد میدم بخونید.
    بعد یکی منو توجیه کنه در مورد این عنوان.
    تو همین کتاب یادمه به شدت هشدار میده در مورد خطر تفسیر به رای که خیلی گناه بزرگیه،اونوقت ما خیلی راحت عنوان بزنیم من مفسر خوبی هستم؟؟
    تدبر بگیم بهتر نیست؟
    تفسیر یعنی فهم قرآن که مراتبی داره و اولین مرتبه اون ترجمه قرآنه.
    در اول هم توضیحی داده شد، لزوم پرهیز از تفسیر به رای هم یکی از اصول دیگه ایه که ما باید بهش توجه کنیم، اما اگه مباحث رو دنبال کرده باشی، اولین نکته ای که دربارش صحبت شد لزوم تفسیر کردن قرآن توسط هر کسی بود، درسته؟
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  12. Top | #41

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.27
    نوشته ها
    6,518
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 4 روز 23 ساعت 11 دقيقه 10 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 33 دقيقه 8 ثانيه
    یکی دیگه از اصولی که به نظرم میرسه، اصل تفسیر قرآن به قرآنه
    به نظر شما معنای تفسیر قرآن به قرآن چیه؟
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  13. Top | #42

    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    شماره عضویت
    276
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.85
    نوشته ها
    4,438
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    1,339
    تشکر تشکر شده 
    1,400
    تشکر شده در
    665 پست
    آنلاين
    3 روز 4 ساعت 35 دقيقه 53 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 46 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    یکی دیگه از اصولی که به نظرم میرسه، اصل تفسیر قرآن به قرآنه
    به نظر شما معنای تفسیر قرآن به قرآن چیه؟
    چه عبارت جالب توجهی
    تا حالا نشنیده بودم
    میشه زودتر بگید؟

  14. 2 کاربر مقابل از mosafer عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    عقل سرخ (26-01-15), مجتبی (03-02-15)

  15. Top | #43

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.27
    نوشته ها
    6,518
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 4 روز 23 ساعت 11 دقيقه 10 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 33 دقيقه 8 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط mosafer نمایش پست ها
    چه عبارت جالب توجهی
    تا حالا نشنیده بودم
    میشه زودتر بگید؟
    یه اصل در علم اصول هم هست که به ای مسئله مربوط میشه.
    اون اصل، اصل ظهور گیری از حرف متکلمه.
    این اصل میگه تا وقتی که یک حرف تمون نشده باشه، نمیشه ازش مفهوم برداشت کرد. در واقع کل حرف با هم دیگه یک معنا رو میرسونه.
    مثلا من میگم
    برو عموهات رو دعوت کن برای شام بجز عمو محسن.
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  16. Top | #44

    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    شماره عضویت
    450
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.93
    محل سکونت
    تا جنون فاصله ای نیست...
    نوشته ها
    4,106
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,269
    تشکر تشکر شده 
    1,028
    تشکر شده در
    366 پست
    آنلاين
    2 روز 14 ساعت 32 دقيقه 8 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 دقيقه 16 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    تفسیر یعنی فهم قرآن که مراتبی داره و اولین مرتبه اون ترجمه قرآنه.
    در اول هم توضیحی داده شد، لزوم پرهیز از تفسیر به رای هم یکی از اصول دیگه ایه که ما باید بهش توجه کنیم، اما اگه مباحث رو دنبال کرده باشی، اولین نکته ای که دربارش صحبت شد لزوم تفسیر کردن قرآن توسط هر کسی بود، درسته؟

    اگه تفسیر رو به معنی فهمیدن بگیریم شاید
    ولی اگه به معنای آشکار کردن یا در لغت به معنای کنار زدن پرده بگیریم نه،لازمش اینه که با دستور زبان و لغت عرب آشنا باشی و بتونی از ظاهر آیه به باطن آیه و مراد اون برسیم که کار هرکسی نیس ونیاز به تخصص داره .تفسیر به رای هم نمیشه
    پسر نوحم و قربانی توفان خودم

  17. Top | #45

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.27
    نوشته ها
    6,518
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 4 روز 23 ساعت 11 دقيقه 10 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 33 دقيقه 8 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مسعود بابایی نمایش پست ها

    اگه تفسیر رو به معنی فهمیدن بگیریم شاید
    ولی اگه به معنای آشکار کردن یا در لغت به معنای کنار زدن پرده بگیریم نه،لازمش اینه که با دستور زبان و لغت عرب آشنا باشی و بتونی از ظاهر آیه به باطن آیه و مراد اون برسیم که کار هرکسی نیس ونیاز به تخصص داره .تفسیر به رای هم نمیشه
    فهمیدن با تفسیر چه فرقی داره؟
    فهمیدن، با آشکار کردن یا کنار زدن پرده تفاوتی نداره. خود فهم ظاهر آیه هم یه درجه از تفسیره همونطور که ظاهر آیه یه درجه از باطن آیه است. تفسیر به رای هم معنای دیگه ای داره.
    تفسیر به رای یعنی ما نظر خودمون رو بر آیه تحمیل کنیم نه این که چی از آیه می فهمیم.
    یه مقدماتی مثل آشنایی با زبان عربی و همین اصولی که ما در این تاپیک میخوایم ازش بحث کنیم خوب لازمه، اصلا این که تفسیر قرآن بر هر کسی واجبه به معنای همینه که این مقدمات رو مهیا کنه برای خودش.
    اگر امر به تدبر در قرآن، شده، پس امر شده که ما آیات رو در حد خودمون تفسیر کنیم، این به معنای نفی رجوع به متخصص نیست، اتفاقا یکی از مصادیقش رجوع به متخصصه، یکی دیگه آشنایی با همین اصوله.
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

صفحه 3 از 10 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1