نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10
  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    شماره عضویت
    152
    عنوان کاربر
    Junior Member
    میانگین پست در روز
    0.00
    نوشته ها
    3
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص

    باد آمد و بوی عنبر آورد...

    میخواستم این پست رو زیر عنوان احکام بذارم گفتم شایدمثل اینجا بیننده نداشته باشه اما ازهمه ی آقایون وخانمهاخواهش میکنم
    اگرمیشه به سوال زیر جواب بدن هرچند بااسم مستعار
    استشمام بوی خوب از جنس مخالف تا چه حدی محرک است؟
    آیاموافقید که استفاده از عطر برای آقایون مطلوبه وخوبه وسنت نبوی است؟یا به همان اندازه شاید بوی خوش خانمی محرک باشد برای آقایون هم هست؟
    ویرایش توسط مهربان : 23-10-12 در ساعت 09:59

  2. Top | #2

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.60
    نوشته ها
    6,361
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,039
    تشکر تشکر شده 
    2,881
    تشکر شده در
    1,265 پست
    آنلاين
    3 ماه 1 هفته 5 روز 20 ساعت 41 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 24 ثانيه
    هر چیزی که باعث تحریک باشه یا ریبه* داشته باشه حرامه و باید از اون اجتناب بشه، بین زن و مرد و هر چیز دیگه ای هم فرق نیست. بنابر این استشمام بویی که محرکه برای زن و مرد حرامه. اما عطر زدن، این که سنت نبویه سخن درستی که بحثی در اون نیست، اما استعمال عطر برای زن در صورتی که باعث تحریک و جلب توجه مرد نا محرم شود جایز نیست، و در غیر این صورت اشکال ندارد. اما در مورد مردان، اگر می دانند که استعمال عطر موجب تحریک کسی می شود جایز نیست که به این قصد خود را معطر کنند.
    جهت اطلاع بیشتر رجوع شود به:
    آیت‏الله مکارم(زیدعزه)، استفتاءات، ج ۱، س ۷۹۷ آیت‏الله تبریزى(ره)، استفتاءات، س ۱۶۱۶ آیت‏الله خامنه‏اى(مدظله)، استفتاء، س ۶۶۷ و ۶۲۱ آیت‏الله نورى(زیدعزه)، استفتاءات، ج ۱، س ۱۰۳۳ و دفتر آیات عظام وحید، صافى، سیستانى(زیدعزهم)، امام خمینی، آیت‏الله فاضل و آیت‏الله بهجت(رحمةالله علیهم).


    * ریبه یعنی ترس به گناه افتادن، یعنی این که انسان بترسد کاری که می کند باعث شود که او به گناه دچار شود.

  3. Top | #3

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    شماره عضویت
    149
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.05
    نوشته ها
    98
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    این مساله صورت های مختلفی داره. من به جای شما تفکیکش میکنم که جواب واضح تر باشه.
    1. عطر زدن مردان:
    1/1. عطر زدن مردان با قصد تحریک برای غیر از همسر: حرام
    1/2. عطر زدن مردان با قصد تحریک وعشق ورزی برای همسر: دارای ثواب
    1/3. عطر زدن مردان بدون قصد تحریک: دارای ثواب
    2. عطر زدن خانمها:
    2/1. عطر زدن خانمها با قصد تحریک برای غیر از همسر: حرام
    2/2. عطر زدن خانمها با قصد تحریک و عشق ورزی برای همسر: دارای ثواب
    2/3. عطر زدن خانمها بدون قصد تحریک: این مساله دارای اختلاف هست. بعضی از مراجع می فرمایند حرام است و بعضی می فرمایند مانعی ندارد.
    تنها صورتی که بین خانم ها و مرد ها تفاوت هست مساله آخر(2/3) خانم هاست.
    بدیهیه که استفاده از عطر و ادکلن هایی که میدونیم برای تحریک تولید و عرضه شده اند هم شامل مواردی میشه که قصد در اونها هست. حتی اگه قصد ما تحریک نباشه.


    ببخشید که اعداد بر عکسه نمیدونم چرا این جوری شدن!
    ویرایش توسط سید رضا واحدی : 24-10-12 در ساعت 14:49
    برون شدم ز عدم تا روم به منزل دوست
    ندانم از چه گذارم بر این جهان افتاد
    قرار «رحمت» ما می نوشت کاتب دهر
    ز رشحه ی قلمش نقطه ای بر آن افتاد

  4. Top | #4

    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    شماره عضویت
    251
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.65
    محل سکونت
    دل
    نوشته ها
    1,544
    تشکر تشکر کرده 
    542
    تشکر تشکر شده 
    471
    تشکر شده در
    175 پست
    آنلاين
    1 روز 10 ساعت 11 دقيقه 41 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 دقيقه 40 ثانيه
    واقعا خوب مسئله رو باز و شفاف کردین
    بیچاره کشوری است که قاجار، حاکمش...
    خوشبخت ملتی که امیرش کبیر بود

  5. Top | #5

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    111
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.79
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    1,909
    تشکر تشکر کرده 
    73
    تشکر تشکر شده 
    221
    تشکر شده در
    77 پست
    آنلاين
    23 ساعت 38 دقيقه 21 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 دقيقه 9 ثانيه

    مگر قصد تحریک داشتن یا نداشتن معیار میتونه باشه؟
    چه بساکسی این قصدرو نداشته باشه اما حقیقتا محرک باشه وفرد استفاده کننده از عطر/ادوکلن کاملا بی خبر باشه،خب حکمش چیه؟
    دلم برای تو تنگ است خوب میدانی...

  6. Top | #6

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    شماره عضویت
    149
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.05
    نوشته ها
    98
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط طاهره ملکیان نمایش پست ها
    مگر قصد تحریک داشتن یا نداشتن معیار میتونه باشه؟
    چه بساکسی این قصدرو نداشته باشه اما حقیقتا محرک باشه وفرد استفاده کننده از عطر/ادوکلن کاملا بی خبر باشه،خب حکمش چیه؟

    این مسأله یه کم تخصصیه. ولی سعی می کنم تا جایی که میشه ساده گویی کنم.
    اول باید معنای قصد رو بگم. قصد یعنی نیت انجام کاری رو داشتن که در برابر عدم قصدیه که شامل مواردی مثل خطا، خواب بودن، مجبور بودن و... میشه.
    از طرف دیگر باید ببینیم آیا مسائلی که بدون نیت و قصد و به صورت سهوی یا در خواب یا... انجام میشن اصلا این قابلیت رو دارن که فاعلشون رو مستحق عقاب بکنند؟
    1. روایتی از پیامبر گرامی اسلام داریم که فرموده خداوند مواخذه از نه دسته از مسلمانان رو برداشتن که مواردی که در بالا مثال زدم شامل اون دسته ها هستند.(تحف العقول ص 50)
    2. از طرفی عقل حکم میکنه کسی که مثلا در خواب مرتکب گناهی میشه یا مایعی رو به قصد آب میخوره بعد متوجه میشه که شراب بوده مستحق عقاب نیست.
    نکته نهایی این که بین احکام تکلیفیه و وضعیه تفاوت هست که فکر نکنم در مورد اون سوالی داشته باشید.
    امیدوارم خوب و ساده گفته باشم اگه ابهام داشت بفرمایید.
    برون شدم ز عدم تا روم به منزل دوست
    ندانم از چه گذارم بر این جهان افتاد
    قرار «رحمت» ما می نوشت کاتب دهر
    ز رشحه ی قلمش نقطه ای بر آن افتاد

  7. Top | #7

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    111
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.79
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    1,909
    تشکر تشکر کرده 
    73
    تشکر تشکر شده 
    221
    تشکر شده در
    77 پست
    آنلاين
    23 ساعت 38 دقيقه 21 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 دقيقه 9 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط سید رضا واحدی نمایش پست ها
    این مسأله یه کم تخصصیه. ولی سعی می کنم تا جایی که میشه ساده گویی کنم.
    اول باید معنای قصد رو بگم. قصد یعنی نیت انجام کاری رو داشتن که در برابر عدم قصدیه که شامل مواردی مثل خطا، خواب بودن، مجبور بودن و... میشه.
    از طرف دیگر باید ببینیم آیا مسائلی که بدون نیت و قصد و به صورت سهوی یا در خواب یا... انجام میشن اصلا این قابلیت رو دارن که فاعلشون رو مستحق عقاب بکنند؟
    1. روایتی از پیامبر گرامی اسلام داریم که فرموده خداوند مواخذه از نه دسته از مسلمانان رو برداشتن که مواردی که در بالا مثال زدم شامل اون دسته ها هستند.(تحف العقول ص 50)
    2. از طرفی عقل حکم میکنه کسی که مثلا در خواب مرتکب گناهی میشه یا مایعی رو به قصد آب میخوره بعد متوجه میشه که شراب بوده مستحق عقاب نیست.
    نکته نهایی این که بین احکام تکلیفیه و وضعیه تفاوت هست که فکر نکنم در مورد اون سوالی داشته باشید.
    امیدوارم خوب و ساده گفته باشم اگه ابهام داشت بفرمایید.
    یعنی اگر کسی از عطر استفاده کرد اما قصد بدی نداشت ولی مثلا اگر امکان نظرسنجی از اطرافبان بود احتمال اینکه نتیجه طوری بود که از حرمت فعل حکایت کرد اون شخص دیگه وظیفه ای نداره؟
    دلم برای تو تنگ است خوب میدانی...

  8. Top | #8

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    شماره عضویت
    149
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.05
    نوشته ها
    98
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط طاهره ملکیان نمایش پست ها
    یعنی اگر کسی از عطر استفاده کرد اما قصد بدی نداشت ولی مثلا اگر امکان نظرسنجی از اطرافبان بود احتمال اینکه نتیجه طوری بود که از حرمت فعل حکایت کرد اون شخص دیگه وظیفه ای نداره؟
    «بدیهیه که استفاده از عطر و ادکلن هایی که میدونیم برای تحریک تولید و عرضه شده اند هم شامل مواردی میشه که قصد در اونها هست. حتی اگه قصد ما تحریک نباشه»

    این رو توی اولین نوشته ام گفتم. منظورم از این که گفتم میرونیم برای تحریک هستند همین بود دقیقا. نخواستم از عبارت علمی استفاده کنم. اگر علم به این داشته باشیم که یه عطر محرکه نباید از اون استفاده کنیم. این علم ممکنه از اطرافیان برای ما حاصل بشه. وهر جایی که پای علم بیاد وسط تکلیف هم خواهد آمد.
    پس یعنی حکم دائر مدار علم و قصده.
    ویرایش توسط سید رضا واحدی : 29-10-12 در ساعت 19:15
    برون شدم ز عدم تا روم به منزل دوست
    ندانم از چه گذارم بر این جهان افتاد
    قرار «رحمت» ما می نوشت کاتب دهر
    ز رشحه ی قلمش نقطه ای بر آن افتاد

  9. Top | #9

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    شماره عضویت
    113
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.37
    نوشته ها
    784
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    17
    تشکر شده در
    14 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    بنظرم این نکته قابل توجه هست که در زمان گذشته عطرها فاقد الکل بودن.
    الکل باعث میشه بو روی پوست نمانده و از پوست ما متصاعد شود، بدون وجود الکل در عطر، ما تنها کسی خواهیم بود که متوجه میشیم عطر زدیم.
    و حواسمان باشد:
    یکی از بهتربن راه های جذب توجه جنس مخالف از طریق حس بویایی می باشد.
    پس متوجه مکان و زمان و نوع استفاده باشیم.

  10. Top | #10

    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    شماره عضویت
    287
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.21
    محل سکونت
    021
    نوشته ها
    2,366
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    326
    تشکر تشکر شده 
    703
    تشکر شده در
    254 پست
    آنلاين
    6 روز 6 ساعت 6 دقيقه 51 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    7 دقيقه 19 ثانيه
    رونوشت به
    *** و پیشوا
    نکشید مارو! گناه داره
    JUVE!

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1