صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 16 تا 30 , از مجموع 38
  1. Top | #16

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.20
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,644
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,202
    تشکر تشکر شده 
    1,546
    تشکر شده در
    612 پست
    آنلاين
    2 روز 13 ساعت 56 دقيقه 29 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 دقيقه 25 ثانيه
    تو کتاب شیعه علوی و شیعه صفوی، با اینکه بعضی حرفا و نظراتش درسته و اصولا خرافه پرستی رو تو ایران و اسلام هدف قرار داده، اما خیلی از چیزهایی که خرافه نیست و واقعیت هستش رو هم اهانت میکنه و منسوب به شیعه صفوی میدونه. مثال:

    1.تربت امام حسین:شیعه صفوی خاک کربلا را به صورت یک ماده خاصی میداند که با خاک های دیگر زمین و آسمان فرق دارد،... یک خاصیت معجزه آسای ماوراء طبیعی و یک سحر است ذاتی جوهری و فضیلت مرموز و نفهمیدنی پنهان است که آن را ارزش و تقدیس دینی داده است اما یک شیعه علوی میداند که خاک حسین با خاک های دیگر فرق ندارد نیروئی،نانائی،روحی،خاصیت مرموز غیبی و اثر شیمیایی اسرار آمیز و خصوصیت ذاتی جسمانی غیر طبیعی در آن نیست، خاک است.(تشیع علوی و تشیع صفوی.ص102)
    1.امام رضا فرمود(کل طین حرام کامیته و الدم و ما اهل لغیر الله به ما خلا طین قبر الحسین(ع) فانه شفاء من کل داء سفینه البحار ج2ص103)2.امام صادق(ع) : (فی طین قبر الحسین(ع) الشفاء من کل داء و هو الدواء الاکبر) و بسیار روایات دیگر.

    2. ایشون تو صفحه84تقیه رو از تشیع صفوی میدونن. خودتون برید بخونید

    3.ایشون تو این کتاب صفحه97، مقوله شفاعت رو با تقلب در امتحان یکی میدونه. خودتون رجوع کنید.

    4. نسبت امام پرستی و قبر پرستی به تشیع صفو که امام اولشون رو علامه مجلسی معرفی میکنه. ص119

    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  2. Top | #17

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.20
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,644
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,202
    تشکر تشکر شده 
    1,546
    تشکر شده در
    612 پست
    آنلاين
    2 روز 13 ساعت 56 دقيقه 29 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 دقيقه 25 ثانيه

    مثلا درباره شهادت اعضای بدن میگه :

    در قرآن و اعتقادات ما،اساس مسئولیت با شدت و وضوحی تمام مطرح است-اما امروز معنایش را چنان منقلب کرده اند که به راستی معجزه است! مثلا اینکه در قیامت دست و پا و چشم و گوش آدمی، عملی را که کرده اند،شهادت میدهند،بیان کننده این است که جزء جزء اندام فرد انسانی، در برابر رسالت انسانیش مسئولند،آنوقت امروز بحث در این است که آیا پس از اینکه استخوان پوسید و شبهه آکل و ماکول درباره اش اجرا شد، میتوان سوال را پاسخ بگوید؟ آیا دست و پا با کلمات و الفاظ و آواز شهادت میدهد یا نه،به زبان خود حرفشان را بیان میکنند؟ تحقیقات رفته است در جهت حل مشکل تکنیکی شهادت در قیامت! مومنین میگویند بله،دست و پا و دل و چشم و گوش به زبان فصیح عربی شهادت میدهند و حرف میزنند و روشنفکران میگویند:نه از لحاظ فیزیولوژی درست نیست،بعد از مردن،این اعضا ماده کانی میشوند و وارد بدن گیاه و حیوان و انسانی دیگر میشوند و اصلا علم روز ثابت کرده که دست و پا و گوش و چشم نمیتوانند سخن بگویند.(مسئولیت شیعه بودنص19)...


    درباره شهادت اعضای بدن رجوع کنید به : سوره نور24...65یاسین...18،20فصلت...و...
    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  3. Top | #18

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.20
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,644
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,202
    تشکر تشکر شده 
    1,546
    تشکر شده در
    612 پست
    آنلاين
    2 روز 13 ساعت 56 دقيقه 29 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 دقيقه 25 ثانيه
    درباره کتاب اسلام شناسی دکتر شریعتی:

    1. قرآن نیز مجموعه انجیل و تورات است.(اسلام شناسی.ص578)

    2. هنگامی که از سفر جنگی به مدینه باز مگشت،گفت چه کسی ما را تا فجر پاسداری میکند؟شاید بخواب روم. بلال گفت: من، پیغمبر دستور داد فرود آند، همه خوابیدند و بلال در انتظار فجر به نماز ایستاد، نزدیکی های طلوع از فرط خستگی بر شترش تکیه داده بود و افق را مینگریست که خوابش گرفت، سپیده سر زد و برای نخستین بار چشم های مسلمانان را بروی خویش بسته یافت، با نوازش خورشیدپیغمبر از جا پرید و با لحنی تند و گله آمیز به بلال گفت: با ما چه کردی؟ و بلال صاف و پوست کنده پاسخ داد : مرا همان چیزی گرفت که خود تو را. و پیغمبر بی درنگ گفت: راست گفتی و سپس با لبخندی از او خواست که اذان بگوید،پس از نماز به مردم خطاب کرد که هرگاه نماز را فراموش کردید تا بیادتان آمد آن را بپا دارید که خدا تبارک و تعالی میفرماید: اقم الصلاة لذکری...(اسلام شناسی 550)

    3. چادر، امروز بندی بر دست و پای زن تلقی میشود، و روح قرن ما آن را برای زن زشت و حقارت آمیز میبیند(اسلام شناسی 508)

    4. این اسلام شناس، شان نزول سوره عبس رو به پیامبر نسبت میده و میگه پیامبر یه جایی نشسته بود و ابن مکتوم اومد و دامن پیامبر رو گرفت و گفت: ای پیامبر برایم حدیث بگو، بعد پیامبر صورتش رو برگردوند و سوره عبس به پیامبر نازل شد و پیامبر رو سرزنش و توبیخ کرد. خودتون رجوع کنید به کتاب اسلام شناسی ص551 و 552... چون متنش زیاد بود نتونستم بنویسم.

    5. حرفهای بی سند تو کتاباش مثلا : (شگفتا! آیا وی همان مرد است که یک عرب وحشی از صحرا می آید و در برابر جمع به وی خطاب میکند: ای محمد، زن من چهره اش سوخته و پوستی چروکیده و خشک دارد و زن تو... جوان و زیبا است، بیا یک چند او را با زن من عوض کن! و او با روی خوش و لحن مهربان و آرامی که مسیح را به شگفت می آورد،پاسخ داد: برادر!اگر میتوانستم میکردم اما نمیتوانم...(اسلام شناسی ص580)

    6. نفی فضائل اهل بیت و اثبات فضیلت های زیاد برای خلفای اول و دوم و سوم، بدون منبع تاریخی و ذکر سند و... و اگر سندی بوده،غیر معتبر بوده.

    7. درباره اولین وحی به بعد از اینکه وحی نازل شد و سوره علق رو نازل کرد و پیامبر به خونه اومد مینویسه : (خدیجه مرا چه میشود؟ نمیدانم چه بود؟ نکند جنیان مرا آسیب رسانده باشد.میترسم،میترسم بخطا رفته باشم.نمیخواهم کاهن شوم...اسلام شناسی ص478 و479)

    8. مگه اولن کسی که به اسلام و پیامبر ایمان آورزد و مسلمون شد،ابوبکر بود. اسلام شناسی ص430 و در جای دیگه میگه: (پیغمبر گفته است: هیچکس را به اسلام نخواندم که در پذیرش درنگی نکند، جز ابوبکر که تردید نکرد ص617)

    9. تفسیر به رای دکتر شریعتی : (در این زمنه ها همیشه بجای خدا میتوان مردم گذاشت. زیرا معنی مردم مدهد: لله الحکم،الارض لله، المال لله، فی سبیل الله...عنی حکومت،زمین وسرمایه از مردم است...مثلا در آیه"ان تقرضوا الله قرضا حسنا"روشن است که مقصود از خدا مردم است وگرنه خدا چه نیازی به قرض الحسنه تو دارد، اینجا یعنی"ان تقرضوا الناس قرضا حسنا"... اسلام شناسی ص93.....)
    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  4. Top | #19

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.20
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,644
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,202
    تشکر تشکر شده 
    1,546
    تشکر شده در
    612 پست
    آنلاين
    2 روز 13 ساعت 56 دقيقه 29 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 دقيقه 25 ثانيه
    من این کتابارو خوندم و این حرفارو از توش در آوردم. حرفم اینه : امیر المومنین فرمود : لو سَکَتَ مَن لا یعلم، سَقُطَ الاختلاف بحار ج2 ص122

    مثلا میگه : (روحانیون زن را از همه چیز محروم کرده اند،حتی از اسلام،حتی از دین،حتی از شناخت مذهب خویش)فاطمه فاطمه است ص80
    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  5. Top | #20

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.20
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,644
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,202
    تشکر تشکر شده 
    1,546
    تشکر شده در
    612 پست
    آنلاين
    2 روز 13 ساعت 56 دقيقه 29 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 دقيقه 25 ثانيه
    من بازم تاکید میکنم کاملا مخالف با نظریات ایشون نیستم. بخاطر همین جملاتی رو آوردم که برای خودم شبهه ناک بوده. هیچکدوم هم با قبل و بعدشون قابل توجیه نیست. میخوام بگم یه اسلام شناس باید بدونه هر حدیثی درست نیست و نباید نقل کنه.

    منکه قرار نیست جملاتی رو بیارم که همه باهاش موافقن و مشکلی نداره. من آدرس کامل دادم و شما رجوع کنید و قبل و بعدش رو بخونید. منکه نمیتونم تموم کتاباشون رو اینجا بنویسم. من خودم میفهمم یه جمله رو که صحتش بستگی به قبل و بعدش داره،نیاید از وسط متن برداشت و نقد کرد. اما این جملاتی که من آوردم این اون قبیل نبوده.

    من هیچ مشکل شخصی و پدر کشتگی ندارم با ایشون. منم مثل شما دنبال حقیقتم. من به دلایلی سعی میکنم دیگه تو این تایپک حرفی نزنم چون...!!! من فقط حرف ها و پست های شما رو میخونم و فکر کنم. شما هم به جملات من فکر کنید.

    از همه دوستان هم متشکرم، مخصوصا امیر حسین.
    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  6. Top | #21

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.97
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    57
    تشکر شده در
    43 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها
    اولاینکه ایشون احادیث غیرمعتبر رو نقل میکنن.منم نگفتم از خودشون در میارن.میگم اینارو چرا نقل کرده؟؟؟ و رد هم نکرده.

    خب شما قبل و بعد از این جملات رو بخونید و اگه چیزه بدرد بخوری پیدا کردید بگید. اصلا همه جملات دیگش خوبه. دوستی خاله خرسه یعنی چی؟ اون جمله درباره امام حسین یعنی چی؟؟؟ آدم دربرابر هر جمله مسئوله. این جملات با قبل و بعدشون توجیه نمیشه. من تعصب ندارم. شمابرداشتتون اینه ومن برداشتم اینه. خوبه منم به شما بگم متعصب!!! من فقط جملات رو نقل کردم. توجیهات شما هم مورد قبول من نیست.

    این جملات با اسلام شناس بودنه ایشون تعارض داره.


    برید نقد های شهید مطهری رو درباره کتاب حسین وارث آدم بخونید.
    شما از کجا می فرمایید غیرمعتبرن؟ جوابای جناب ملکوت ظاهرا خلافشو میگن.
    البته در مواردی چنین بوده
    اگه کتبشو داشتم همرام حتما این کارو می کردم
    خاله خرسه رو توضیح دادم.گفتم در مقام بیان چیه
    خیر.بر فرض صحت ادعای شما اسلام شناسان هم ممکنه دچار خطابشن و این منافاتی هم نداره با توانمندیشون در شناخت ابعادی از اسلام
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  7. Top | #22

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.97
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    57
    تشکر شده در
    43 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها
    درباره کتاب اسلام شناسی دکتر شریعتی:

    1. قرآن نیز مجموعه انجیل و تورات است.(اسلام شناسی.ص578)

    2. هنگامی که از سفر جنگی به مدینه باز مگشت،گفت چه کسی ما را تا فجر پاسداری میکند؟شاید بخواب روم. بلال گفت: من، پیغمبر دستور داد فرود آند، همه خوابیدند و بلال در انتظار فجر به نماز ایستاد، نزدیکی های طلوع از فرط خستگی بر شترش تکیه داده بود و افق را مینگریست که خوابش گرفت، سپیده سر زد و برای نخستین بار چشم های مسلمانان را بروی خویش بسته یافت، با نوازش خورشیدپیغمبر از جا پرید و با لحنی تند و گله آمیز به بلال گفت: با ما چه کردی؟ و بلال صاف و پوست کنده پاسخ داد : مرا همان چیزی گرفت که خود تو را. و پیغمبر بی درنگ گفت: راست گفتی و سپس با لبخندی از او خواست که اذان بگوید،پس از نماز به مردم خطاب کرد که هرگاه نماز را فراموش کردید تا بیادتان آمد آن را بپا دارید که خدا تبارک و تعالی میفرماید: اقم الصلاة لذکری...(اسلام شناسی 550)

    3. چادر، امروز بندی بر دست و پای زن تلقی میشود، و روح قرن ما آن را برای زن زشت و حقارت آمیز میبیند(اسلام شناسی 508)

    4. این اسلام شناس، شان نزول سوره عبس رو به پیامبر نسبت میده و میگه پیامبر یه جایی نشسته بود و ابن مکتوم اومد و دامن پیامبر رو گرفت و گفت: ای پیامبر برایم حدیث بگو، بعد پیامبر صورتش رو برگردوند و سوره عبس به پیامبر نازل شد و پیامبر رو سرزنش و توبیخ کرد. خودتون رجوع کنید به کتاب اسلام شناسی ص551 و 552... چون متنش زیاد بود نتونستم بنویسم.

    5. حرفهای بی سند تو کتاباش مثلا : (شگفتا! آیا وی همان مرد است که یک عرب وحشی از صحرا می آید و در برابر جمع به وی خطاب میکند: ای محمد، زن من چهره اش سوخته و پوستی چروکیده و خشک دارد و زن تو... جوان و زیبا است، بیا یک چند او را با زن من عوض کن! و او با روی خوش و لحن مهربان و آرامی که مسیح را به شگفت می آورد،پاسخ داد: برادر!اگر میتوانستم میکردم اما نمیتوانم...(اسلام شناسی ص580)

    6. نفی فضائل اهل بیت و اثبات فضیلت های زیاد برای خلفای اول و دوم و سوم، بدون منبع تاریخی و ذکر سند و... و اگر سندی بوده،غیر معتبر بوده.

    7. درباره اولین وحی به بعد از اینکه وحی نازل شد و سوره علق رو نازل کرد و پیامبر به خونه اومد مینویسه : (خدیجه مرا چه میشود؟ نمیدانم چه بود؟ نکند جنیان مرا آسیب رسانده باشد.میترسم،میترسم بخطا رفته باشم.نمیخواهم کاهن شوم...اسلام شناسی ص478 و479)

    8. مگه اولن کسی که به اسلام و پیامبر ایمان آورزد و مسلمون شد،ابوبکر بود. اسلام شناسی ص430 و در جای دیگه میگه: (پیغمبر گفته است: هیچکس را به اسلام نخواندم که در پذیرش درنگی نکند، جز ابوبکر که تردید نکرد ص617)

    9. تفسیر به رای دکتر شریعتی : (در این زمنه ها همیشه بجای خدا میتوان مردم گذاشت. زیرا معنی مردم مدهد: لله الحکم،الارض لله، المال لله، فی سبیل الله...عنی حکومت،زمین وسرمایه از مردم است...مثلا در آیه"ان تقرضوا الله قرضا حسنا"روشن است که مقصود از خدا مردم است وگرنه خدا چه نیازی به قرض الحسنه تو دارد، اینجا یعنی"ان تقرضوا الناس قرضا حسنا"... اسلام شناسی ص93.....)

    1.قرآن خودش میگه ما تصدیق کننده تورات و انجیلیم.منافاتی داره مجموع معارف الهی مندرج در این دو کتاب آسمانی(منظور شکل تحریف نشدشونه) در قرآن هم بیاد؟
    2. باید منبع مطلبشونو دید و بعذ قضاوت کرد
    3.منظورش اون نوع حجاب و چادریه که زنو از ایفای مسئولیت اجتماعیش و حضور فعال انسانی در عرصه های مختلف منع می کنه
    4.ب.ولی ماجرا حاوی نکته عجیبی نیست.پیامبر به قدر عقولشون و ظرفیتشون با
    4.به نقل از سایت حوزه: یامبر(ص) مشغول تبلیغ و دعوت سران قریش به سوی اسلام بود و امید داشت که این سخنان در دل آنان مؤثر واقع شده و مکتب حیات بخش اسلام گسترش یابد در این میان عبدالله که مردی نابینا و فقیر است با وضعیت خاص وارد مجلس می شود و آداب مجلس را رعایت نکرده دنبال پیامبر اکرم(ص) می گردد و حرف او را قطع می کند و تقاضای آموزش آیاتی از قرآن کرده و حرف خود را مدام تکرار می کند و آرام نمی گیرد زیرا دقیقاً متوجه نبود که پیامبر(ص) با چه کسانی مشغول صحبت است، پیامبر اکرم(ص) از این رفتار ناراحت شد و آثار ناراحتی در چهره مبارکشان پدیدار شد و در دل گفت: که این سران عرب پیش خود می گویند که پیروان محمد(ص) نابینایان و بردگانند و به این جهت رو از عبدالله بر گرداند و در این موقع آیات الهی نازل شده و او را مورد عتاب قرار دادند که چرا چنین رفتاری انجام داده است. در شأن نزول آیات اولیه سوره عبس این قول معروف است و علماء شیعه هم بعضاً پذیرفته اند اما بعضی دیگر از علماء شیعه این قول را نپذیرفته و بر اساس شواهدی شأن نزول را متوجه مردی از بنی امیه می دانند.

    به هر تقدیر اگر همین شأن نزول اول را هم بپذیریم کار پیامبر اکرم(ص) تنها ترک اولی بوده است و با عصمت آن حضرت ناسازگار نیست و این طبیعی است که در چنان حالتی ناراحتی ایجاد شود خصوصاً که عبدالله بن ام مکتوم هم نابینا بود و متوجه رفتار پیامبر(ص) نمی شد تا موجب تحقیر یا دل شکستگی او شود. ولی از آن جایی که خداوند مهربان بی نهایت به نرم خویی و مهربانی اهمیت داده است پیامبر(ص) را از این نوع رفتار باز می دارد. و بنا بر روایتی پیامبر اکرم(ص) هر گاه این مرد را می دید برای او بسیار احترام می کرد و به یاد این داستان می افتاد.[1]

    - این آن چه بود که بعضی از علمای شیعه و اکثر علما و مفسرین اهل سنت پذیرفته اند.
    5.باید منبعشو بررسی کرد.ولی رفتار متواضعانه و محبت آمیز پیامبر با همه مردم به قدر ظرفیتشون در کتب مختلف ذکر شده.
    6.کاملا برعکسه و هرکسی کتب ایشونو بخونه متوجه عشق و ارادت شدید ایشون نسبت به ائمه میشه.تا حدی که کتبش تو برخی کشورای عربی ممنوعه چون کتب ضدسنی محسوب میشه.لطفا دلیل بیارید برااین ادعاتون
    7.این جملات در کتب تاریخی نقل شده.اصلا دلیل رجوع پیامبر بعد بعثت نزد ورقه بن نوفل فامیل خدیجه به خاطر همین تردید و اضطراب بود
    8.اشتباهه جملشون .خطا کردند.
    9.خوب منظورشون اینه که باید به مردم احسان کرد در راه خدا و هدف خداوند نیکی انسانها به همدیگست.این کجاش تفسیر غلطیه؟
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  8. Top | #23

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.97
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    57
    تشکر شده در
    43 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها
    تو کتاب شیعه علوی و شیعه صفوی، با اینکه بعضی حرفا و نظراتش درسته و اصولا خرافه پرستی رو تو ایران و اسلام هدف قرار داده، اما خیلی از چیزهایی که خرافه نیست و واقعیت هستش رو هم اهانت میکنه و منسوب به شیعه صفوی میدونه. مثال:

    1.تربت امام حسین:شیعه صفوی خاک کربلا را به صورت یک ماده خاصی میداند که با خاک های دیگر زمین و آسمان فرق دارد،... یک خاصیت معجزه آسای ماوراء طبیعی و یک سحر است ذاتی جوهری و فضیلت مرموز و نفهمیدنی پنهان است که آن را ارزش و تقدیس دینی داده است اما یک شیعه علوی میداند که خاک حسین با خاک های دیگر فرق ندارد نیروئی،نانائی،روحی،خاصیت مرموز غیبی و اثر شیمیایی اسرار آمیز و خصوصیت ذاتی جسمانی غیر طبیعی در آن نیست، خاک است.(تشیع علوی و تشیع صفوی.ص102)
    1.امام رضا فرمود(کل طین حرام کامیته و الدم و ما اهل لغیر الله به ما خلا طین قبر الحسین(ع) فانه شفاء من کل داء سفینه البحار ج2ص103)2.امام صادق(ع) : (فی طین قبر الحسین(ع) الشفاء من کل داء و هو الدواء الاکبر) و بسیار روایات دیگر.

    2. ایشون تو صفحه84تقیه رو از تشیع صفوی میدونن. خودتون برید بخونید

    3.ایشون تو این کتاب صفحه97، مقوله شفاعت رو با تقلب در امتحان یکی میدونه. خودتون رجوع کنید.

    4. نسبت امام پرستی و قبر پرستی به تشیع صفو که امام اولشون رو علامه مجلسی معرفی میکنه. ص119


    1.حرفشون درباره تربت امام حسین کاملا درسته.شما باید دلیل بیارید بر خاص بودن این تربت

    منظور ایشون اون نوع تقیه و شفاعتیه که بهانه گناه و از زیر مسئولیت دررفتن شده.جملاتشون واضحه در این معنا
    4.منظور توجه افراطی به زیارت ائمه و غفلت از تجلیل قرآن و پیامبر هست. که البته هنوز هم شایعه و نقددرستیه.علامه اگر نه سرسلسله که از برجسته ترین اشخاصیه که چنین رهیافتی به تشیع داره.
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  9. Top | #24

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.97
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    57
    تشکر شده در
    43 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها
    من این کتابارو خوندم و این حرفارو از توش در آوردم. حرفم اینه : امیر المومنین فرمود : لو سَکَتَ مَن لا یعلم، سَقُطَ الاختلاف بحار ج2 ص122

    مثلا میگه : (روحانیون زن را از همه چیز محروم کرده اند،حتی از اسلام،حتی از دین،حتی از شناخت مذهب خویش)فاطمه فاطمه است ص80
    منظور اون روحانیت سنتی ای است که نگاه عقب افتاده و متحجرانه ای به زنان دارند و عملا درک برخی زنان رو نسبت به دین منفی کرده اند.از قرینه بسیاری جملات ایشون در تجلیل بسیاری علما و تکریم نوع روحانیتی که نگرش معتدل و انسانی به دین داشته و مسئولیت اجتماعی در قبال دین احساس می کنند برمیاد که منظور مطلق روحانیون نیست
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  10. Top | #25

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.97
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    57
    تشکر شده در
    43 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها

    مثلا درباره شهادت اعضای بدن میگه :

    در قرآن و اعتقادات ما،اساس مسئولیت با شدت و وضوحی تمام مطرح است-اما امروز معنایش را چنان منقلب کرده اند که به راستی معجزه است! مثلا اینکه در قیامت دست و پا و چشم و گوش آدمی، عملی را که کرده اند،شهادت میدهند،بیان کننده این است که جزء جزء اندام فرد انسانی، در برابر رسالت انسانیش مسئولند،آنوقت امروز بحث در این است که آیا پس از اینکه استخوان پوسید و شبهه آکل و ماکول درباره اش اجرا شد، میتوان سوال را پاسخ بگوید؟ آیا دست و پا با کلمات و الفاظ و آواز شهادت میدهد یا نه،به زبان خود حرفشان را بیان میکنند؟ تحقیقات رفته است در جهت حل مشکل تکنیکی شهادت در قیامت! مومنین میگویند بله،دست و پا و دل و چشم و گوش به زبان فصیح عربی شهادت میدهند و حرف میزنند و روشنفکران میگویند:نه از لحاظ فیزیولوژی درست نیست،بعد از مردن،این اعضا ماده کانی میشوند و وارد بدن گیاه و حیوان و انسانی دیگر میشوند و اصلا علم روز ثابت کرده که دست و پا و گوش و چشم نمیتوانند سخن بگویند.(مسئولیت شیعه بودنص19)...


    درباره شهادت اعضای بدن رجوع کنید به : سوره نور24...65یاسین...18،20فصلت...و...

    خوب ایشون به درستی به نمادین بودن آیات مزبور تکیه کرده و معتقذند باید فحوای آیه رو که اصل مسئولیت انسان درقبال اعمالشه رو پررنگ کرد وگرنه این که با نگرش تجربی یا غیر تجربی به این گونه آیات توجه کنیم معنای اصلی آیات گم خواهد شد
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  11. Top | #26

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.97
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    57
    تشکر شده در
    43 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها
    خب آدم نباید هرچیزی روکه یه جاخوند یا یه جا شنید، زودنقل کنه.
    خوب الان اعتراض شما دقیقا به چه بخشی از اون مطلبه.وهنی که نسبت به پیامبر صورت نگرفته
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  12. Top | #27

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.97
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    57
    تشکر شده در
    43 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها
    اولاینکه ایشون احادیث غیرمعتبر رو نقل میکنن.منم نگفتم از خودشون در میارن.میگم اینارو چرا نقل کرده؟؟؟ و رد هم نکرده.

    خب شما قبل و بعد از این جملات رو بخونید و اگه چیزه بدرد بخوری پیدا کردید بگید. اصلا همه جملات دیگش خوبه. دوستی خاله خرسه یعنی چی؟ اون جمله درباره امام حسین یعنی چی؟؟؟ آدم دربرابر هر جمله مسئوله. این جملات با قبل و بعدشون توجیه نمیشه. من تعصب ندارم. شمابرداشتتون اینه ومن برداشتم اینه. خوبه منم به شما بگم متعصب!!! من فقط جملات رو نقل کردم. توجیهات شما هم مورد قبول من نیست.

    این جملات با اسلام شناس بودنه ایشون تعارض داره.


    برید نقد های شهید مطهری رو درباره کتاب حسین وارث آدم بخونید.
    نقدهای شهید مطهری هم البته قابل احترام و مفیده.به همون کتاب و کتاب مرحوم مطهریم نقدوارده.صرف نقد مطهری هم به معنای وارد بودن اون ها نیست
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  13. Top | #28

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.97
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    57
    تشکر شده در
    43 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه

    Red face

    نقل قول نوشته اصلی توسط aghlesooorkh نمایش پست ها
    من بازم تاکید میکنم کاملا مخالف با نظریات ایشون نیستم. بخاطر همین جملاتی رو آوردم که برای خودم شبهه ناک بوده. هیچکدوم هم با قبل و بعدشون قابل توجیه نیست. میخوام بگم یه اسلام شناس باید بدونه هر حدیثی درست نیست و نباید نقل کنه.

    منکه قرار نیست جملاتی رو بیارم که همه باهاش موافقن و مشکلی نداره. من آدرس کامل دادم و شما رجوع کنید و قبل و بعدش رو بخونید. منکه نمیتونم تموم کتاباشون رو اینجا بنویسم. من خودم میفهمم یه جمله رو که صحتش بستگی به قبل و بعدش داره،نیاید از وسط متن برداشت و نقد کرد. اما این جملاتی که من آوردم این اون قبیل نبوده.

    من هیچ مشکل شخصی و پدر کشتگی ندارم با ایشون. منم مثل شما دنبال حقیقتم. من به دلایلی سعی میکنم دیگه تو این تایپک حرفی نزنم چون...!!! من فقط حرف ها و پست های شما رو میخونم و فکر کنم. شما هم به جملات من فکر کنید.

    از همه دوستان هم متشکرم، مخصوصا امیر حسین.
    مرسی لطف داری.منم ممنونم از این که باب این بحثو گشودی.
    چرا؟ لازمه گفتگو اینه که حرف بزنی.کلی سوال کردم ازت تو پستام باید جواب بدی
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  14. Top | #29

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.20
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,644
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,202
    تشکر تشکر شده 
    1,546
    تشکر شده در
    612 پست
    آنلاين
    2 روز 13 ساعت 56 دقيقه 29 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 دقيقه 25 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    شما از کجا می فرمایید غیرمعتبرن؟ جوابای جناب ملکوت ظاهرا خلافشو میگن.
    البته در مواردی چنین بوده
    اگه کتبشو داشتم همرام حتما این کارو می کردم
    خاله خرسه رو توضیح دادم.گفتم در مقام بیان چیه
    خیر.بر فرض صحت ادعای شما اسلام شناسان هم ممکنه دچار خطابشن و این منافاتی هم نداره با توانمندیشون در شناخت ابعادی از اسلام

    من اصل حدیث و سندش رو به چندتا از اساتید نشون دادم وازشون توضیح خواستم، درضمن در مقابل این احادیث، احادیث دیگه و آیات قرآن هست که با اینها تعارض داره.

    منم متاسفانه چون خونه نیستم،وقت ندارم زیاد بیام کافی نت و اینترنت، وگر نه سر فرصت همه این جملات رو و احادیث رو نقد و توضیح میدم...

    من نگفتم ایشون اصلا اسلام شناس نبودن، من گفتم حرف آقای ملکوت اشتباهه که ایشون بهترین اسلام شناس بودن. فکر نکنم شما هم اینو قبول داشته باشید.

    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

  15. Top | #30

    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    388
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.20
    محل سکونت
    باب الجنة
    نوشته ها
    3,644
    نوشته های وبلاگ
    12
    تشکر تشکر کرده 
    1,202
    تشکر تشکر شده 
    1,546
    تشکر شده در
    612 پست
    آنلاين
    2 روز 13 ساعت 56 دقيقه 29 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 دقيقه 25 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها

    1.قرآن خودش میگه ما تصدیق کننده تورات و انجیلیم.منافاتی داره مجموع معارف الهی مندرج در این دو کتاب آسمانی(منظور شکل تحریف نشدشونه) در قرآن هم بیاد؟
    2. باید منبع مطلبشونو دید و بعذ قضاوت کرد
    3.منظورش اون نوع حجاب و چادریه که زنو از ایفای مسئولیت اجتماعیش و حضور فعال انسانی در عرصه های مختلف منع می کنه
    4.ب.ولی ماجرا حاوی نکته عجیبی نیست.پیامبر به قدر عقولشون و ظرفیتشون با
    4.به نقل از سایت حوزه: یامبر(ص) مشغول تبلیغ و دعوت سران قریش به سوی اسلام بود و امید داشت که این سخنان در دل آنان مؤثر واقع شده و مکتب حیات بخش اسلام گسترش یابد در این میان عبدالله که مردی نابینا و فقیر است با وضعیت خاص وارد مجلس می شود و آداب مجلس را رعایت نکرده دنبال پیامبر اکرم(ص) می گردد و حرف او را قطع می کند و تقاضای آموزش آیاتی از قرآن کرده و حرف خود را مدام تکرار می کند و آرام نمی گیرد زیرا دقیقاً متوجه نبود که پیامبر(ص) با چه کسانی مشغول صحبت است، پیامبر اکرم(ص) از این رفتار ناراحت شد و آثار ناراحتی در چهره مبارکشان پدیدار شد و در دل گفت: که این سران عرب پیش خود می گویند که پیروان محمد(ص) نابینایان و بردگانند و به این جهت رو از عبدالله بر گرداند و در این موقع آیات الهی نازل شده و او را مورد عتاب قرار دادند که چرا چنین رفتاری انجام داده است. در شأن نزول آیات اولیه سوره عبس این قول معروف است و علماء شیعه هم بعضاً پذیرفته اند اما بعضی دیگر از علماء شیعه این قول را نپذیرفته و بر اساس شواهدی شأن نزول را متوجه مردی از بنی امیه می دانند.

    به هر تقدیر اگر همین شأن نزول اول را هم بپذیریم کار پیامبر اکرم(ص) تنها ترک اولی بوده است و با عصمت آن حضرت ناسازگار نیست و این طبیعی است که در چنان حالتی ناراحتی ایجاد شود خصوصاً که عبدالله بن ام مکتوم هم نابینا بود و متوجه رفتار پیامبر(ص) نمی شد تا موجب تحقیر یا دل شکستگی او شود. ولی از آن جایی که خداوند مهربان بی نهایت به نرم خویی و مهربانی اهمیت داده است پیامبر(ص) را از این نوع رفتار باز می دارد. و بنا بر روایتی پیامبر اکرم(ص) هر گاه این مرد را می دید برای او بسیار احترام می کرد و به یاد این داستان می افتاد.[1]

    - این آن چه بود که بعضی از علمای شیعه و اکثر علما و مفسرین اهل سنت پذیرفته اند.
    5.باید منبعشو بررسی کرد.ولی رفتار متواضعانه و محبت آمیز پیامبر با همه مردم به قدر ظرفیتشون در کتب مختلف ذکر شده.
    6.کاملا برعکسه و هرکسی کتب ایشونو بخونه متوجه عشق و ارادت شدید ایشون نسبت به ائمه میشه.تا حدی که کتبش تو برخی کشورای عربی ممنوعه چون کتب ضدسنی محسوب میشه.لطفا دلیل بیارید برااین ادعاتون
    7.این جملات در کتب تاریخی نقل شده.اصلا دلیل رجوع پیامبر بعد بعثت نزد ورقه بن نوفل فامیل خدیجه به خاطر همین تردید و اضطراب بود
    8.اشتباهه جملشون .خطا کردند.
    9.خوب منظورشون اینه که باید به مردم احسان کرد در راه خدا و هدف خداوند نیکی انسانها به همدیگست.این کجاش تفسیر غلطیه؟
    1. قرآن مجموعه تورات و انجیل نیست بلکه،کامل کنندۀ اونه و معارفی بی نهایت بالاتر از اون ها داره.

    2. دکتر شریعتی منبعشو ذکر نکرده. و این مطلب تو هیچ کتاب حدیثی وجود نداره.

    3. اگه منظورش اون چیزیه که شما میگید، تا حدودی درسته.اما چادر که مانع مسئولیت اجتماعی نیست، بلکه برای سالم موندنه اجتماع و فعالیت اجتماعی هستش.

    4. اون آیه در شان یه نفر غیر از پیامبر نازل شده و احادیث و شان نزولش موجوده.

    5.منبعش هر چی باشه، اصول کافی هم باشه، این داستان نسبت به پیامبر فاجعس. منبعش یکی از کتابهای ابن هشامه فکر کنم.

    6. من جملاتشو میارم انشا الله.

    7. اظطراب درسته اما این نبود که پیامبر ندونه جن بهش ظاهر شده یا وحی...

    8. ممنون.

    9. تفسیر غلطیه.
    حباب وار برای دیدن رخ یار ، سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم...

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1