صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234
نمایش نتایج: از شماره 46 تا 57 , از مجموع 57
  1. Top | #46

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.72
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط saman kianfar نمایش پست ها
    جواد جان
    یه مشکلی که اینجا هست اینه که یکسری از بچه ها اطلاعاتی راجع به شاهکارهایی مثل سوته دلان ندارن بنابراین اگر بخوایم نقدش کنیم کسی مشارکت نمیکنه و ازون بدتر استفاده ای نمیکنن چون اساسا فیلم رو ندیده،شاید اولین گام این باشه که شما بنده و دیگرانی که این فیلم ها رو دیدند در تاپیک معرفی فیلم این ها رو معرفی کنند و تا بقیه هم به دیدنش ترغیب بشن،توی گام بعدی بیایم نقدش کنیم تا حداقل اگرم در نقدش مشارکت نمیکنند فیلم رو دیده باشن.
    با این استدلال احتما مشارکت یا دنبال کردن فیلمی مثل دهلیز احتمال بیشتری دارد ضمن اینکه اینها هم تولیدات همین سینما هستند که باید به عنوان یک کل واحد ببینیمش،اگر الان ضعیفه باید نقد بشه تا به خودش بیاد.
    سوته دلان شاهکاریه که هیچ وقت در سینمای ایران تکرار نشد!!! با امیر حسین عزیز بحثی داشتیم در شبکه ی اجتماعی ضاله ی فیسبوک که هوشمندانه ترین و بهترین و خاص ترین عاشقانه ایست که در سینمای ایران ساخته شده و ....
    البته تصحیح کنم به نظر من نه تنها بهترین عاشقانه که بهترین فیلم سیمای قبل انقلابه و البته نه کل تاریخ سینمای ایران
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  2. Top | #47

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    شماره عضویت
    560
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    483
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    اینو بعد دیدن فیلم تو سینما تو وبلاگم گذاشتم.نقد جدی سینمایی نیست.صرفا معرفی اثری سینمایی است .اشکالاتش رو ببخشایید:
    اثری از بهروز شعیبی بازیگر و کارگردان جوان سینمای ایران (همون طلبه دوست داشتنی طلا و مس)که با چند فیلم تلویزیونی و این اثرش نشون داده که در این مسیر جدیه و در صورت تداوم می تونه به یکی از کارگردان های خوب سینمای ایران تبدیل بشه.

    دهلیز نه تنها به عنوان نخستین اثر سینمایی یک کارگردان عالی است بلکه به عنوان یک اثر در حوزه سینمای اجتماعی که متاسفانه در این سال ها ضعیف و کم بنیه شده کاری قابل تامل و در خور به شمار میاد

    داستان درباره کودک دبستانی ای است که متوجه میشه پدرش در زندان به سر می بره و به خاطر قتل عمد منتظر قصاصه و مادرش در تلاش بسیار برای این که رضایت اولیای دم مقتول رو به دست بیاره .

    داستانی با نگاه انسانی به بحث قصاص که نه مثل بیشتر آثار در این زمینه به دام شعار دادن میفته و نه گرفتار تزریق اندوه اضافی به بیننده با ملودرام کردن اثرمی شه.

    فیلم سعی می کنه با شخصیت پردازی درست و نشان دادن تمام ابعاد ماجرا از قضاوت خودداری کنه و با تاکید بر مفهوم گذشت و بخشش بعد جدیدتری از این قضیه رو نشون بده.

    مقایسه حق قصاص با حق همسایه ای که شیشه خانه اش شکسته و نوع برخورد آدم ها در لابلای فیلم یکی از نکات زیبا و هنرمندانه اونه.

    دوری از کلیشه ها یا صحنه های غیر منطقی یا قهرمان و ضد قهرمان سازی و از همه مهم تر بازنمایی درست فضای اجتماعی و همین طور انتخاب فصل زمستان و برف که به تاثیرگذاری بصری فیلم کمک می کنه از نکات مثبت فیلمه. تاکید بر شیطنت های کودکانه امیر علی که در عین ملموس و عینی کردن فضای داستان تلخی اون رو هم تلطیف می کنه از دیگر نکاتی است که به قوت اثر کمک کرده.

    بازی های فیلم هم بسیار خوبند.هانیه توسلی در نقش یک زن رنجدیده و در عین حال مقاوم که در سکانس هایی مهر مادرانه و عشق همسری خود رو هم نشون میده عالی ظاهر شده و به همین دلیل جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فجر را از آن خود کرده و رضا عطاران در نقش معلم شریفی که به خاطر یک نزاع خیابانی و قتل محکوم به مرگه فوق العاده ظاهر شده.باید گفت استفاده از یک بازیگر پرکار طنز برای یک نقش به این جدیت چقدر ریسک بزرگی از جانب کارگردان بوده و عطاران با درک درست شخصیت به خوبی جواب این اعتماد کارگردان رو داده و به حق نامزد بهترین بازیگر مرد از جشنواره فجر شده.

    بازی های شاهرخ فروتنیان،نگار عابدی و افسانه چهره آزاد هم به عنوان مهم ترین بازیگران فرعی خوب و قابل قبوله.اما از همه مهم تر بازی محمدرضا شیرخانلوست که عمده بار عاطفی داستان بر دوش او بوده و کارگردان با گرفتن یک بازی عالی از این کودک مستعد به حق کار شگرفی کرده.پیشتر فرهادی و لطیفی در درباره الی و دودکش بازی های بسیار خوبی از او گرفته بودند.

    به هرحال دهلیز یک اثر ماندگار در سینمای ایران خواهد بود. چرا که یکی از غامض ترین مسائل اجتماعی و حقوقی ما رو به هنرمندانه ترین شکل ممکن به تصویر کشیده
    مثل همیشه عالی،فقط راجع به هانیه توسلی توی اختتامیه ی جشنواره ی دوسال پیش خیلی ها معتقد بودند که بازیش در نیومده،یادمه استاد منوچهر اکبرلویی و داریوش مودبیان ازین انتخاب انقدر عصبانی شدند که سیگار طلب کردند!! استدلالشون هم این بود که زنی که 5 سال با این بحران عظیم و جانکاه بصورت شبانه روز درگیره از طرفی بین برزخ اعدام شدن شوهر و رضایت دادن یا ندان اونها و نیز پنهون کردن این مساله از پسربچه ای که ضریب هوشی بالایی داره و سرپرست خانوار بودن و فشار مادر برای طاق گرفتن و امثالهم بوده خیلی باید تموم این فشارها در قالب یک شکستگی در کلام وبازی در میومد،که در نیومد،یعنی اتفاقا قدرت بازیگری عطاران انقدر زیاد بود که اون تصویر کلیشه ای رو از بین ببره اما قدرت بازیگری توسلی نتونسته بود چهره ی زیبا و خوش آب و رنگش و بازی در نقش معشوقه ی دلکش رو تحت تاثیر قرار بده،راجع به کارگردانی به معنی دکوپاژ و میزانسن بعد سه بار دیدن فیلم اشکالات جدی وجود داره مخصوصا در سکانس پلانهای زندان،اما در بازیگردانی شعیبی مهارت خودش رو به اثبات رسوند،دقیقا مثل حضور کوتاه اما تاثیر گذارش در آژانس شیشه ای و بازی فوق العاده تاثیر گذار و واقعی طلبه ی طلا و مس یا گزارش یک جشن،میدونی امیر جان این خاصیت کارگزدانهاییه که فیلم کوتاه رو جدی میگیرند،یعنی بیان هدف و داستان به هنرمندانه ترین شکل و به دور از اطناب اما بعضی وقتها بی گره بودن داستان ممکنه ریسک بزرگی به حساب بیاد یعنی اگر به هر دلیل بازیها خوب از آب در نیاد ضعف فیلمنامه بد جوری تو چشم خواهد زد
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش............................
    .........تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت؟!

  3. Top | #48

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    شماره عضویت
    560
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    483
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    البته تصحیح کنم به نظر من نه تنها بهترین عاشقانه که بهترین فیلم سیمای قبل انقلابه و البته نه کل تاریخ سینمای ایران
    نمونه ی موفق بعد از انقلاب رو کدوم فیلم میدونی که در حد و اندازه ی سوته دلان ظاهر شده باشه؟
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش............................
    .........تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت؟!

  4. Top | #49

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.72
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط saman kianfar نمایش پست ها
    نمونه ی موفق بعد از انقلاب رو کدوم فیلم میدونی که در حد و اندازه ی سوته دلان ظاهر شده باشه؟
    عاشقانه ها منظورته؟
    اثری دیگر از استاد حاتمی: دلشدگان.عشق شاهزاده ترک و خواننده جوان
    و البته سگ کشی استاد بیضایی: نمایش عشق واقعی زن در مقابل عشق تصنعی مرد که نهایتا به انتقام بدل میشه.شاهکاره این فیلم
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  5. Top | #50

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.72
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط saman kianfar نمایش پست ها
    مثل همیشه عالی،فقط راجع به هانیه توسلی توی اختتامیه ی جشنواره ی دوسال پیش خیلی ها معتقد بودند که بازیش در نیومده،یادمه استاد منوچهر اکبرلویی و داریوش مودبیان ازین انتخاب انقدر عصبانی شدند که سیگار طلب کردند!! استدلالشون هم این بود که زنی که 5 سال با این بحران عظیم و جانکاه بصورت شبانه روز درگیره از طرفی بین برزخ اعدام شدن شوهر و رضایت دادن یا ندان اونها و نیز پنهون کردن این مساله از پسربچه ای که ضریب هوشی بالایی داره و سرپرست خانوار بودن و فشار مادر برای طاق گرفتن و امثالهم بوده خیلی باید تموم این فشارها در قالب یک شکستگی در کلام وبازی در میومد،که در نیومد،یعنی اتفاقا قدرت بازیگری عطاران انقدر زیاد بود که اون تصویر کلیشه ای رو از بین ببره اما قدرت بازیگری توسلی نتونسته بود چهره ی زیبا و خوش آب و رنگش رو تحت تاثیر قرار بده،

    خوب من جسارتا مخالفم...البته شخصا نازنین بیاتیو اون سال محق تر می دونم.
    به نظرم هانیه توسلی تونسته اون حسو دربیاره البته بهتر از این هم می تونست
    البته نظر من نظر یک کارشناس نیست طبعا و قطعا نظر امثال استاد اکبر لویی و مودبیان مرجحه بر نظر امثال من
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  6. Top | #51

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    شماره عضویت
    560
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    483
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها

    خوب من جسارتا مخالفم...البته شخصا نازنین بیاتیو اون سال محق تر می دونم.
    به نظرم هانیه توسلی تونسته اون حسو دربیاره البته بهتر از این هم می تونست
    البته نظر من نظر یک کارشناس نیست طبعا و قطعا نظر امثال استاد اکبر لویی و مودبیان مرجحه بر نظر امثال من
    اختیار دارین اتفاقا همه فکر میکردن که نازنین سیمرغ خواهد گرفت،در حد کاندیدا ممکنه اما در حد برنده ی سیمرغ نه کما اینکه خب بنده هم با بازیش ارتباط برقرار نکردم به قول فراستی مقوا بود :d
    امیر جان جسارتا من اون نظرو ویرایش کردم و مسائل دیگه ایم بعدا اضافه کردم.
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش............................
    .........تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت؟!

  7. Top | #52

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    شماره عضویت
    560
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    483
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط امیرحسین نمایش پست ها
    عاشقانه ها منظورته؟
    اثری دیگر از استاد حاتمی: دلشدگان.عشق شاهزاده ترک و خواننده جوان
    و البته سگ کشی استاد بیضایی: نمایش عشق واقعی زن در مقابل عشق تصنعی مرد که نهایتا به انتقام بدل میشه.شاهکاره این فیلم
    از ارادتم به استادنا بیضایی خبر داری و شاهکار سگ کشی اما به قول دکتر علیزاده تم سگ کشی که روایت حال و روز نو کیسگانه به همه چی ارجحیت داره اما در عین حال به نظرم سوته دلان به قدری بی نظیره در عاشقیت که حتی استاد در دو فیلمی که نام بردی هم موفق به تکرار او نشده
    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش............................
    .........تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت؟!

  8. Top | #53

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.72
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط saman kianfar نمایش پست ها
    مثل همیشه عالی،فقط راجع به هانیه توسلی توی اختتامیه ی جشنواره ی دوسال پیش خیلی ها معتقد بودند که بازیش در نیومده،یادمه استاد منوچهر اکبرلویی و داریوش مودبیان ازین انتخاب انقدر عصبانی شدند که سیگار طلب کردند!! استدلالشون هم این بود که زنی که 5 سال با این بحران عظیم و جانکاه بصورت شبانه روز درگیره از طرفی بین برزخ اعدام شدن شوهر و رضایت دادن یا ندان اونها و نیز پنهون کردن این مساله از پسربچه ای که ضریب هوشی بالایی داره و سرپرست خانوار بودن و فشار مادر برای طاق گرفتن و امثالهم بوده خیلی باید تموم این فشارها در قالب یک شکستگی در کلام وبازی در میومد،که در نیومد،یعنی اتفاقا قدرت بازیگری عطاران انقدر زیاد بود که اون تصویر کلیشه ای رو از بین ببره اما قدرت بازیگری توسلی نتونسته بود چهره ی زیبا و خوش آب و رنگش و بازی در نقش معشوقه ی دلکش رو تحت تاثیر قرار بده،راجع به کارگردانی به معنی دکوپاژ و میزانسن بعد سه بار دیدن فیلم اشکالات جدی وجود داره مخصوصا در سکانس پلانهای زندان،اما در بازیگردانی شعیبی مهارت خودش رو به اثبات رسوند،دقیقا مثل حضور کوتاه اما تاثیر گذارش در آژانس شیشه ای و بازی فوق العاده تاثیر گذار و واقعی طلبه ی طلا و مس یا گزارش یک جشن،میدونی امیر جان این خاصیت کارگزدانهاییه که فیلم کوتاه رو جدی میگیرند،یعنی بیان هدف و داستان به هنرمندانه ترین شکل و به دور از اطناب اما بعضی وقتها بی گره بودن داستان ممکنه ریسک بزرگی به حساب بیاد یعنی اگر به هر دلیل بازیها خوب از آب در نیاد ضعف فیلمنامه بد جوری تو چشم خواهد زد
    درباره میزانسن و دکوپاژ موافقم.
    البته داستان گره داره. عفو یا قصاص عطاران گره اصلیه و برخورد بچه با پدر پره اولیه که اواسط فیلم باز میشه
    گزارش یه جشنو مگه دیدی؟
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  9. Top | #54

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.72
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط saman kianfar نمایش پست ها
    از ارادتم به استادنا بیضایی خبر داری و شاهکار سگ کشی اما به قول دکتر علیزاده تم سگ کشی که روایت حال و روز نو کیسگانه به همه چی ارجحیت داره اما در عین حال به نظرم سوته دلان به قدری بی نظیره در عاشقیت که حتی استاد در دو فیلمی که نام بردی هم موفق به تکرار او نشده

    به هرحال نظرت محترمه.درسته نظر استاد اما اون عشقه که این روایتو پیش می بره.عشقه که باعث میشه اسیر فریب های کاراکترهای داریوش ارجمند و احمد نجفی و... نشه و حتی شلاق تجاوز رو به جون بخره
    یه عاشقانه خیلی خوب دیگه هم(البته به سوته دلان نمی رسه) شیداست از کمال تبریزی.
    یه عاشقانه دیگه هم که خیلی دوست دارم بیست از کاهانیه.البته اینم به سوته دلان نمی رسه
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  10. Top | #55

    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    شماره عضویت
    488
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.08
    محل سکونت
    قزوین
    نوشته ها
    136
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    2
    تشکر شده در
    2 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    [SIZE=5]
    نقل قول نوشته اصلی توسط saman kianfar نمایش پست ها
    سلام
    با توجه به اینکه خیلی وقته که از اکران و پخش خانگی فیلم دهلیز اولین ساخته ی بلند سینمایی بهروز شعیبی میگذره و به بهانه ی پخش این فیلم از تلویزیون،میخوام نظرتون رو راجع به فیلم و نقاط قوت و ضعفش بفرمایید.
    سلام آقا سامان عزیز.
    از نظر من فیلم دهلیز فیلمی بود خوش ساخت که نقطه قوت آن بازی های قوی و سطح بالای بازیگران اصلی و فرعی آن بود .به طوری که به نظر من می توانست بهترین بازیگری مرد و زن را با هم بگیرد.فیلمنامه هم بسیار خوب شروع می شود ، ابتدا از بازیگوشی کودکی بامزه شروع می کند بعد در چند سکانس برای مخاطب ایجاد سوال می کند و قطره قطره اطلاعات را به بیننده منتقل می کند و از این جهت کشش داستانی مناسبی را برای مخاطب به وجود می آورد.
    به نظر بنده نویسنده وکارگردان خوب می دانند که چه می خواهند بگویند و البته چگونه می خواهند خواسته خود را بیان کنند.خوب می دانند که چگونه باید روی مخاطب تاثیر بگذارند .داستان این درباره بخشش است و این داستان نیازمند آن است که حس دلسوزی مخاطبان را برانگیزد که به خوبی هم موفق میشود.[/size]اما چند نکته ی دیگر هم هست که نوشتن آن خالی از لطف نیست هر چه که از فیلم می گذرد خانواده قاتل و البته بیشتر خود قاتل بیشتر تطهیر می شوند و اطلاعات تزریقی ما را با قاتلی رو به رو می کند که حتی به نظر می رسد در دعوا هم مقصر نبوده(یعنی این قضاوت در خود فیلم هم می شود)و این از این جهت است که حس دلسوزی را برانگیزد(البته در طرف مقابل چهره خانواده مقتول هم تقریبا سیاه جلوه می کند و فیلم نسبت به آن ها اصلا موضع همدلانه ندارد)
    این فیلم بر خلاف فیلم های هم دوره خودش در این موضوع اصلا قصد نقد قوانین را ندارد و ساختار شکن نیست و صرفا می خواهد اصل اخلاقی بخشش را تبلیغ کند و برای همین قاتل رادر بهترین و پاکترین حالت خود به تصویر می کشد تا بیننده را مجاب کند
    . برای همین در پایان فیلم هیچ بحثی بین مخاطبین وجود ندارد در حالی که اگر قاتل یکی از اوباش شهر بود که یک قهرمان ملی را می کشت بعد از بخشش سخن گفته می شد و کار این شخص در جامعه ریشه یابی می شد قطعا ما شاهد یک اتفاق در سینمای ایران بودیم که برای اولین بار در جامعه ایرانی سعی شده که نگاهی معتدل تر به اوباش داشته باشیم.
    از آهسته رفتن نترس از ایستادن بترس

  11. Top | #56

    تاریخ عضویت
    May 2013
    شماره عضویت
    338
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    1.72
    محل سکونت
    بندر انزلی
    نوشته ها
    3,386
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    65
    تشکر شده در
    51 پست
    آنلاين
    1 ساعت 24 دقيقه 5 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    3 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط گیله مرد نمایش پست ها
    [size=4]سلام آقا سامان عزیز.
    از نظر من فیلم دهلیز فیلمی بود خوش ساخت که نقطه قوت آن بازی های قوی و سطح بالای بازیگران اصلی و فرعی آن بود .به طوری که به نظر من می توانست بهترین بازیگری مرد و زن را با هم بگیرد.فیلمنامه هم بسیار خوب شروع می شود ، ابتدا از بازیگوشی کودکی بامزه شروع می کند بعد در چند سکانس برای مخاطب ایجاد سوال می کند و قطره قطره اطلاعات را به بیننده منتقل می کند و از این جهت کشش داستانی مناسبی را برای مخاطب به وجود می آورد.
    به نظر بنده نویسنده وکارگردان خوب می دانند که چه می خواهند بگویند و البته چگونه می خواهند خواسته خود را بیان کنند.خوب می دانند که چگونه باید روی مخاطب تاثیر بگذارند .داستان این درباره بخشش است و این داستان نیازمند آن است که حس دلسوزی مخاطبان را برانگیزد که به خوبی هم موفق میشود.[/size]اما چند نکته ی دیگر هم هست که نوشتن آن خالی از لطف نیست هر چه که از فیلم می گذرد خانواده قاتل و البته بیشتر خود قاتل بیشتر تطهیر می شوند و اطلاعات تزریقی ما را با قاتلی رو به رو می کند که حتی به نظر می رسد در دعوا هم مقصر نبوده(یعنی این قضاوت در خود فیلم هم می شود)و این از این جهت است که حس دلسوزی را برانگیزد(البته در طرف مقابل چهره خانواده مقتول هم تقریبا سیاه جلوه می کند و فیلم نسبت به آن ها اصلا موضع همدلانه ندارد)
    این فیلم بر خلاف فیلم های هم دوره خودش در این موضوع اصلا قصد نقد قوانین را ندارد و ساختار شکن نیست و صرفا می خواهد اصل اخلاقی بخشش را تبلیغ کند و برای همین قاتل رادر بهترین و پاکترین حالت خود به تصویر می کشد تا بیننده را مجاب کند
    . برای همین در پایان فیلم هیچ بحثی بین مخاطبین وجود ندارد در حالی که اگر قاتل یکی از اوباش شهر بود که یک قهرمان ملی را می کشت بعد از بخشش سخن گفته می شد و کار این شخص در جامعه ریشه یابی می شد قطعا ما شاهد یک اتفاق در سینمای ایران بودیم که برای اولین بار در جامعه ایرانی سعی شده که نگاهی معتدل تر به اوباش داشته باشیم.
    با سه تا فونت مختلف چرا نوشتی؟ اینجوری خواننده خسته میشه.کل متنتو تو اندازه 4 یا 3 بذاری بهتره
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست

  12. Top | #57

    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    شماره عضویت
    488
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.08
    محل سکونت
    قزوین
    نوشته ها
    136
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    2
    تشکر شده در
    2 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    درآخر با توجه به نکات آخر نوشته قبلی،نمی توانم نمره بالا تر از متوسط به این فیلم بدهم هر چند که برای اولین فیلم یک کارگردان عالی بود
    از آهسته رفتن نترس از ایستادن بترس

صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1