صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 16 تا 26 , از مجموع 26
  1. Top | #16

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.29
    نوشته ها
    6,514
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 17 ساعت 38 دقيقه 25 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 32 دقيقه 9 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط . نمایش پست ها
    والا تا اونجاییم که ما شنیدیم تخمدان زن هستش نه سینه!
    (البته الان اون سایتی رو که این مطلب رو ازش برداشتم هر چی میگردم پیدا نمیکنم .. گفتم خلاصه بنویسمش بهتره حالا اگه دیدم کپی پیست میکنم)
    آیه که از تخمدان بحث نکرده. از "ماء دافق" به معنی آب جهنده تعبیر کرده که این آب جهنده، از بین کمر و سینه ها خارج میشه و نشئت میگیره.
    به نظرم خیلی نمیشه این بحث رو اینجا ادامه داد، اما اگه خواستید خودم تو اینترنت سرچ میکنم یه مقاله ای چیزی پیدا می کنم براتون که این مسئله رو بهتر تشریح کرده باشه.
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  2. Top | #17

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.29
    نوشته ها
    6,514
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 17 ساعت 38 دقيقه 25 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 32 دقيقه 9 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط . نمایش پست ها
    در این جا مغایرت حرام بودن شراب هست
    باور کنید اینا من مطرح نکردم فقط دیدم که مطرح شدن و دوست داشتم برطرف بشن وگرنه من خودم طرفدار این بحث نیستم
    باور کنید میدونم این ها رو شما مطرح نکردید و این که پیگیر این مسئه هستید که حل بشه خیلی خوبه.
    اما چیزی که واقعا فکر می کنم اینه که کسایی که این شبهات رو مطرح کردن، واقعا اینجوری نبوده که برای خودشون شبهه علمی پیش اومده باشه، بلکه ظاهرا خواستن با هدف سوئی این ها رو بسازن.
    برای این حرفم هم دلیل دارم. شما به این مواردی که هست اگه دقت کنید، خیلی واضحه کسی که مطرح کرده یا واقعا آشنا نبوده، که خب کسی که اینقدر آشناییش با این مسائل کمه اصلا نباید وارد بشه و باید از کسانی که میدونن بپرسه یا مطالعه و تحقیق کنه، و یا آشنا هست که در این صورت داره مغرضانه و با هدف شومی این ها رو میسازه.
    فقط اگه به این مسائل دقت کنید حرف من معلوم میشه.
    در مورد حرمت شراب، خب این که اگر شراب برای مصرف پزشکی باشه مصرفش جایزه خیلی بدیهیه. این مسائل جزو ابتدائیات فقه هستن.
    اما از اون که بگذریم، در خود قرآن کریم تصریح شده که در شراب منافعی هست، اما اثم و گناه و ضررات اون بیشتر از منافعشه:

    يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَآ أَكْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبيِّنُ اللّهُ لَكُمُ الآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ (بقره آیه 219)

    ترجمه بهرام پور:
    از تو در باره‏ى شراب و قمار مى‏پرسند، بگو: در آنها گناهى بزرگ و سودهايى براى مردم است، ولى زيان آنها از سودشان بزرگ‏تر است. و از تو مى‏پرسند چه چيز انفاق كنند؟ بگو: آنچه افزون بر نياز است. خدا بدين‏سان آيات خود را براى شما روشن مى‏سازد تا بينديشيد
    ویرایش توسط شیدا : 05-09-14 در ساعت 15:18
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  3. Top | #18

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.29
    نوشته ها
    6,514
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 17 ساعت 38 دقيقه 25 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 32 دقيقه 9 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط . نمایش پست ها
    چرا مساله دارم اگر بشه مطالعه کنید ممنون میشم
    یعنی به نظرتون معنای آیه اینه که فقط خدا میدونه کی بارون میباره و فقط خدا میدونه بچه پسر میشه یا دختر؟
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  4. Top | #19

    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    شماره عضویت
    385
    عنوان کاربر
    سردار اندیشه
    میانگین پست در روز
    1.11
    نوشته ها
    2,967
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,329
    تشکر تشکر شده 
    2,469
    تشکر شده در
    756 پست
    آنلاين
    1 هفته 3 روز 6 ساعت 50 دقيقه 7 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    9 دقيقه 6 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا نمایش پست ها
    آیه که از تخمدان بحث نکرده. از "ماء دافق" به معنی آب جهنده تعبیر کرده که این آب جهنده، از بین کمر و سینه ها خارج میشه و نشئت میگیره.
    به نظرم خیلی نمیشه این بحث رو اینجا ادامه داد، اما اگه خواستید خودم تو اینترنت سرچ میکنم یه مقاله ای چیزی پیدا می کنم براتون که این مسئله رو بهتر تشریح کرده باشه.
    من خودم تو اینترنت زیاد گشتم که در این مورد توجیهی پیدا کنم ولی چیزی نبود فقط یه جا گفته بود که صلب و ترایب رو میشه صفت گرفت و گفت سختی ها و نرمی ها که یکی دیگه نقد کرده بود نمیشه صفت بگیریم
    درسته .. به همین خاطر کل مطلبی که در این مورد بود رو نذاشتم

  5. Top | #20

    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    شماره عضویت
    385
    عنوان کاربر
    سردار اندیشه
    میانگین پست در روز
    1.11
    نوشته ها
    2,967
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,329
    تشکر تشکر شده 
    2,469
    تشکر شده در
    756 پست
    آنلاين
    1 هفته 3 روز 6 ساعت 50 دقيقه 7 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    9 دقيقه 6 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا نمایش پست ها
    یعنی به نظرتون معنای آیه اینه که فقط خدا میدونه کی بارون میباره و فقط خدا میدونه بچه پسر میشه یا دختر؟
    نه مسالم اینه که اگه پشت هم اومدن این تعابیر به این معنا نیست ،پس چرا خدا بعد از یاد اوری علمش نسبت به قیامت و اینکه این علم منحصر به خودشه یه دفه از بارش باران و انچه که در رحم زن هست میگه (یعنی دقیقا مسایلی که گذشتگان نسبت به اون ها علم نداشتند)
    ویرایش توسط فاطمه عطایی : 05-09-14 در ساعت 15:12

  6. Top | #21

    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    شماره عضویت
    385
    عنوان کاربر
    سردار اندیشه
    میانگین پست در روز
    1.11
    نوشته ها
    2,967
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,329
    تشکر تشکر شده 
    2,469
    تشکر شده در
    756 پست
    آنلاين
    1 هفته 3 روز 6 ساعت 50 دقيقه 7 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    9 دقيقه 6 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا نمایش پست ها
    باور کنید میدونم این ها رو شما مطرح نکردید و این که پیگیر این مسئه هستید که حل بشه خیلی خوبه.
    اما چیزی که واقعا فکر می کنم اینه که کسایی که این شبهات رو مطرح کردن، واقعا اینجوری نبوده که برای خودشون شبهه علمی پیش اومده باشه، بلکه ظاهرا خواستن با هدف سوئی این ها رو بسازن.
    برای این حرفم هم دلیل دارم. شما به این مواردی که هست اگه دقت کنید، خیلی واضحه کسی که مطرح کرده یا واقعا آشنا نبوده، که خب کسی که اینقدر آشناییش با این مسائل کمه اصلا نباید وارد بشه و باید از کسانی که میدونن بپرسه یا مطالعه و تحقیق کنه، و یا آشنا هست که در این صورت داره مغرضانه و با هدف شومی این ها رو میسازه.
    فقط اگه به این مسائل دقت کنید حرف من معلوم میشه.
    در مورد حرمت شراب، خب این که اگر شراب برای مصرف پزشکی باشه مصرفش جایزه خیلی بدیهیه. این مسائل جزو ابتدائیات فقه هستن.
    اما از اون که بگذریم، در خود قرآن کریم تصریح شده که در شراب منافعی هست، اما اثم و گناه و ضررات اون بیشتر از منافعشه:

    يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَآ أَكْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبيِّنُ اللّهُ لَكُمُ الآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ (بقره آیه 219)

    ترجمه بهرام پور:
    از تو در باره‏ى شراب و قمار مى‏پرسند، بگو: در آنها گناهى بزرگ و سودهايى براى مردم است، ولى زيان آنها از سودشان بزرگ‏تر است. و از تو مى‏پرسند چه چيز انفاق كنند؟ بگو: آنچه افزون بر نياز است. خدا بدين‏سان آيات خود را براى شما روشن مى‏سازد تا بينديشيد
    بله
    ممنون از روشنگریتون و اینکه انقدر خوب توضیح و تشریح میکنید
    این شبهات فقط از طرف یه نفر نیست اگه تو همین نت سرچ کنید پره از این شک ها
    حتی این دو تا مورد اخر رو یه قاری قران مطرح کرده بود تو یکی از سایت های دینی
    ویرایش توسط شیدا : 05-09-14 در ساعت 15:18

  7. Top | #22

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.29
    نوشته ها
    6,514
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 17 ساعت 38 دقيقه 25 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 32 دقيقه 9 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط . نمایش پست ها
    نه مسالم اینه که اگه پشت هم اومدن این تعابیر به این معنا نیست ،پس چرا خدا بعد از یاد اوری علمش نسبت به قیامت و اینکه این علم منحصر به خودشه یه دفه از بارش باران و انچه که در رحم زن هست میگه (یعنی دقیقا مسایلی که گذشتگان نسبت به اون ها علم نداشتند)
    من در این مورد مطالعه می کنم.
    اما چیزی که خودم با دقت در آیه الان فعلا به نظر رسیده (و احتمال هست اشتباه باشه و عوضش کنم) اینه که:
    در این آیه خدا از مواردی که عجز انسان رو در مقابل خدا نشون میده صحبت می کنه. اولش در مورد قیامت که هم یکی از مسائل بسیار مهم انسان هاست صحبت می کنه که فقط خدا علمش رو داره.
    در ادامه، آب که مهم ترین عامل حیاته رو میگه که خدا نازل می کندش.
    این که خدا به آنچه در ارحام هست علم داره هم، معلوم نیست که مراد پسر یا دختر بودن بچه باشه، شاید مراد این هست که آن انسانی که در رحمه شقی میشه یا سعادت مند، اتفاقا قسمت پایانی آیه هم میتونه این برداشت رو تایید کنه، چون در اونجا می فرماید که کسی نمیدونه فردا چه بدست می آوره (و در نهایت سعادت مند میمیره یا شقی) خب این مسئله هم یکی از مسائلی که انسان ها نمیدونن.
    و در ادامه هم عجز انسان از دونستن آینده خودش و سرانجامش رو بیان می کنه.
    انشالله مطالعه میکنم خدمتتون دقیق تر میگم.
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  8. Top | #23

    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    شماره عضویت
    385
    عنوان کاربر
    سردار اندیشه
    میانگین پست در روز
    1.11
    نوشته ها
    2,967
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,329
    تشکر تشکر شده 
    2,469
    تشکر شده در
    756 پست
    آنلاين
    1 هفته 3 روز 6 ساعت 50 دقيقه 7 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    9 دقيقه 6 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا نمایش پست ها
    من در این مورد مطالعه می کنم.
    اما چیزی که خودم با دقت در آیه الان فعلا به نظر رسیده (و احتمال هست اشتباه باشه و عوضش کنم) اینه که:
    در این آیه خدا از مواردی که عجز انسان رو در مقابل خدا نشون میده صحبت می کنه. اولش در مورد قیامت که هم یکی از مسائل بسیار مهم انسان هاست صحبت می کنه که فقط خدا علمش رو داره.
    در ادامه، آب که مهم ترین عامل حیاته رو میگه که خدا نازل می کندش.
    این که خدا به آنچه در ارحام هست علم داره هم، معلوم نیست که مراد پسر یا دختر بودن بچه باشه، شاید مراد این هست که آن انسانی که در رحمه شقی میشه یا سعادت مند، اتفاقا قسمت پایانی آیه هم میتونه این برداشت رو تایید کنه، چون در اونجا می فرماید که کسی نمیدونه فردا چه بدست می آوره (و در نهایت سعادت مند میمیره یا شقی) خب این مسئله هم یکی از مسائلی که انسان ها نمیدونن.
    و در ادامه هم عجز انسان از دونستن آینده خودش و سرانجامش رو بیان می کنه.
    انشالله مطالعه میکنم خدمتتون دقیق تر میگم.
    اصلا همین سعادت مند یا شقی بودن انسان ها خدا در قران می فرماید : هر کس را بخواهد هدایت و هر کس را بخواهد گمراه می نماید
    «لَقَدْ أَنزَلْنَا آیاتٍ مُّبَینَاتٍ وَاللَّهُ یهْدِی مَن یشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ» (النور، 46)

    «إِنَّكَ لَا تَهْدِی مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ یهْدِی مَن یشَاءُ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ» (القصص، 56)

    «وَیقُولُ الَّذِینَ كَفَرُواْ لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَیهِ آیةٌ مِّن رَّبِّهِ قُلْ إِنَّ اللّهَ یضِلُّ مَن یشَاءُ وَ یهْدِی إِلَیهِ مَنْ أَنَابَ» (الرعد، 27)

    و..

    حالا که این امر با اذن خدا انجام میگیره دیگه بنده چه گناهی کرده که باس به خاطر اعمالش مجازات بشه.. خوب حتما خدا نخواسته و هدایتش نکرده ..

  9. Top | #24

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.29
    نوشته ها
    6,514
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 17 ساعت 38 دقيقه 25 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 32 دقيقه 9 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط . نمایش پست ها
    اصلا همین سعادت مند یا شقی بودن انسان ها خدا در قران می فرماید : هر کس را بخواهد هدایت و هر کس را بخواهد گمراه می نماید
    «لَقَدْ أَنزَلْنَا آیاتٍ مُّبَینَاتٍ وَاللَّهُ یهْدِی مَن یشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ» (النور، 46)

    «إِنَّكَ لَا تَهْدِی مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ یهْدِی مَن یشَاءُ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ» (القصص، 56)

    «وَیقُولُ الَّذِینَ كَفَرُواْ لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَیهِ آیةٌ مِّن رَّبِّهِ قُلْ إِنَّ اللّهَ یضِلُّ مَن یشَاءُ وَ یهْدِی إِلَیهِ مَنْ أَنَابَ» (الرعد، 27)

    و..

    حالا که این امر با اذن خدا انجام میگیره دیگه بنده چه گناهی کرده که باس به خاطر اعمالش مجازات بشه.. خوب حتما خدا نخواسته و هدایتش نکرده ..
    این آیات زیاد هستن و بخواید من میتونم خیلی از این آیات رو بیارم. منتها نکته دقیقی اینجا هست که من الان اجمالا مطرح میکنم، اگه بحثی بود مفصل تر بحث می کنیم.
    و اون اینه که هدایت مخصوص خداست، فقط خدا هدایت می کنه و هر کسی رو که بخواد هدایت می کنه. منتها بحث اینه که خدا بر چه اساسی یه نفر رو انتخاب می کنه که هدایت کنه یا یکی رو هدایت نمی کنه؟
    آیا پارتیبازیه؟ خب همه که مخلوق خودش هستن، براش چه فرقی داره؟
    خدا بر اساس معیار هایی که خود انسان ها برای خودشون ایجاد می کنن، برخی رو هدایت می کنه و برخی رو هدایت نمی کنه.
    اصولا ما دو تا هدایت داریم، یکی هدایت اولیه، این هدایت شامل همه انسانهاست، یعنی خدا همه انسان ها رو هدایت می کنه.
    کسایی که به این هدایت عمل کردن، خدا اون ها رو یه درجه دیگه هدایت می کنه، و کسایی که به اون هدایت اولی عمل نکردن، خدا دیگه هدایتشون نمی کنه.
    مثلا خدا به همه خوبی ها و بدی ها رو نشون میده (همه در نهاد خودشون میدونن که دروغ گفتن بده و مسائلی ازاین قبیل) حالا کسایی که به این ها گوش ندن، خدا دیگه هدایتشون نمی کنه.
    برای همین در یک دعا داریم که:
    رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ
    پروردگارا! پس از آنکه ما را هدایت کردی قلب هایمان را منحرف مکن، و از نزد خود رحمتی به ما ببخش، بی گمان تو خود بسیار بخشنده ای.
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  10. Top | #25

    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    شماره عضویت
    385
    عنوان کاربر
    سردار اندیشه
    میانگین پست در روز
    1.11
    نوشته ها
    2,967
    نوشته های وبلاگ
    2
    تشکر تشکر کرده 
    1,329
    تشکر تشکر شده 
    2,469
    تشکر شده در
    756 پست
    آنلاين
    1 هفته 3 روز 6 ساعت 50 دقيقه 7 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    9 دقيقه 6 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا نمایش پست ها
    این آیات زیاد هستن و بخواید من میتونم خیلی از این آیات رو بیارم. منتها نکته دقیقی اینجا هست که من الان اجمالا مطرح میکنم، اگه بحثی بود مفصل تر بحث می کنیم.
    و اون اینه که هدایت مخصوص خداست، فقط خدا هدایت می کنه و هر کسی رو که بخواد هدایت می کنه. منتها بحث اینه که خدا بر چه اساسی یه نفر رو انتخاب می کنه که هدایت کنه یا یکی رو هدایت نمی کنه؟
    آیا پارتیبازیه؟ خب همه که مخلوق خودش هستن، براش چه فرقی داره؟
    خدا بر اساس معیار هایی که خود انسان ها برای خودشون ایجاد می کنن، برخی رو هدایت می کنه و برخی رو هدایت نمی کنه.
    اصولا ما دو تا هدایت داریم، یکی هدایت اولیه، این هدایت شامل همه انسانهاست، یعنی خدا همه انسان ها رو هدایت می کنه.
    کسایی که به این هدایت عمل کردن، خدا اون ها رو یه درجه دیگه هدایت می کنه، و کسایی که به اون هدایت اولی عمل نکردن، خدا دیگه هدایتشون نمی کنه.
    مثلا خدا به همه خوبی ها و بدی ها رو نشون میده (همه در نهاد خودشون میدونن که دروغ گفتن بده و مسائلی ازاین قبیل) حالا کسایی که به این ها گوش ندن، خدا دیگه هدایتشون نمی کنه.
    برای همین در یک دعا داریم که:
    رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ
    پروردگارا! پس از آنکه ما را هدایت کردی قلب هایمان را منحرف مکن، و از نزد خود رحمتی به ما ببخش، بی گمان تو خود بسیار بخشنده ای.
    یعنی این سخن خدا شامل هدایت ثانویش میشنه نه اولی؟!

  11. Top | #26

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.29
    نوشته ها
    6,514
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,059
    تشکر تشکر شده 
    2,913
    تشکر شده در
    1,287 پست
    آنلاين
    5 ماه 3 Weeks 17 ساعت 38 دقيقه 25 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ساعت 32 دقيقه 9 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط . نمایش پست ها
    یعنی این سخن خدا شامل هدایت ثانویش میشنه نه اولی؟!
    این که هدایت مخصوص خداست شامل هر دو هدایت میشه.
    اما این که یه عده رو انتخاب می کنه و هدایت می کنه و عده دیگه ای رو هدایت نمیکنه، فقط هدایت ثانویه. وگرنه همه رو هدایت اولی می کنه.
    آیه قرآن:

    قَالَ رَبُّنَا الَّذِي أَعْطَى
    كُلَّ شَيْءٍ
    خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَى (طه 51)
    ترجمه فولادوند:
    گفت: «پروردگار ما كسى است كه هر چيزى را خلقتى كه درخور اوست داده، سپس آن را هدايت فرموده است.»
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1