صفحه 6 از 6 نخستنخست ... 456
نمایش نتایج: از شماره 76 تا 86 , از مجموع 86

موضوع: راوی سوم

  1. Top | #76

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.83
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,506
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 2 Weeks 4 روز 16 ساعت 4 دقيقه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 24 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    خب این روایت فلسفی یعنی همون نظریه «دیگری»؟
    و ادامه بحث چی میشه؟
    بله
    اصولا هر فلسفه ای، یک روایت فلسفیه، حتی نظر خود ما، وقتی که عرضه بشه، میشه یه روایت.
    ادامه بحث اینه که بتونیم از روایت های فلسفی، دیدگاه فیلسوف رو بدست بیاریم، و از طریق دیدگاه فیلسوف، بتونیم حقیقت فلسفی رو بهتر بشناسیم.
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  2. 2 کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    خیالِ کج (14-05-15), دریا (13-05-15)

  3. Top | #77

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.83
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,506
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 2 Weeks 4 روز 16 ساعت 4 دقيقه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 24 ثانيه

    مشاهده

    مقصود از "مشاهده حقیقت فلسفی"
    بررسی بلا واسطه یک موضوع و مسئله فلسفی، از طریق روش مخصوص به آن را مشاهده حقیقت فلسفی می نامیم.

    1. بلاواسطه: مقصود بدون واسطه یک "روایت فلسفی" و یک نظام و تبیین است.
    2. روش مخصوص به آن: مقصود روشی است که متناسب با موضوع است. به عنوان مثال، روش در علوم تجربی مشاهده حسی توسط حواس پنجگانه و تجربه است. در علوم منطقی تحلیل قضایای "پیشینی تحلیلی" است. در فلسفه، مفاهیم ثانوی فلسفی و استدلال عقلی بوسیله بدهیات با روش منطق است.
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  4. کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    دریا (08-06-15)

  5. Top | #78

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.71
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    20 دقيقه 43 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها
    مقصود از "مشاهده حقیقت فلسفی"
    بررسی بلا واسطه یک موضوع و مسئله فلسفی، از طریق روش مخصوص به آن را مشاهده حقیقت فلسفی می نامیم.

    1. بلاواسطه: مقصود بدون واسطه یک "روایت فلسفی" و یک نظام و تبیین است.
    2. روش مخصوص به آن: مقصود روشی است که متناسب با موضوع است. به عنوان مثال، روش در علوم تجربی مشاهده حسی توسط حواس پنجگانه و تجربه است. در علوم منطقی تحلیل قضایای "پیشینی تحلیلی" است. در فلسفه، مفاهیم ثانوی فلسفی و استدلال عقلی بوسیله بدهیات با روش منطق است.
    یعنی همون طور که قبلا گفتید فرقش با مشاهدات عرفانی همین روشه دیگه؟
    استاده ام چو شمع

  6. کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    مجتبی (08-06-15)

  7. Top | #79

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.83
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,506
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 2 Weeks 4 روز 16 ساعت 4 دقيقه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 24 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    یعنی همون طور که قبلا گفتید فرقش با مشاهدات عرفانی همین روشه دیگه؟
    به طور دقیق، در مشاهده عرفانی، مقصود از "بلاواسطه" واسطه قرار گرفتن "صورت ذهنی" یا "ماهیت" یا علم حصولی است
    در اینجا، منظور از واسطه، "روایت" و یک نظام فلسفیه. مثلا اگه ما کتاب فلسفی ملاصدرا رو بخونیم، از "واسطه استفاده کردیم، اما اگه خودمون استدلال کنیم، بدون واسطه است.
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  8. کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    دریا (19-06-15)

  9. Top | #80

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.83
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,506
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 2 Weeks 4 روز 16 ساعت 4 دقيقه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 24 ثانيه
    هدف از این روش شناسی، بررسی شباهت ها و تفاوت های دو فیلسوف نیست و به طور کلی، هدف بررسی آراء دو فیلسوف نیست، بلکه هدف، فهم بهتر حقیقت و در نتیجه، ارائه فلسفه (روایت) بهتر است.
    در این روش، توجه به فلسفه (روایت) دیگر فیلسوفان، اصالی نبوده و جنبه آلی و ابزاری دارد که در پرتو آن، فهم بهتر از حقیقت بدست آید.
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  10. کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    دریا (19-06-15)

  11. Top | #81

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.71
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    20 دقيقه 43 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها
    هدف از این روش شناسی، بررسی شباهت ها و تفاوت های دو فیلسوف نیست و به طور کلی، هدف بررسی آراء دو فیلسوف نیست، بلکه هدف، فهم بهتر حقیقت و در نتیجه، ارائه فلسفه (روایت) بهتر است.
    در این روش، توجه به فلسفه (روایت) دیگر فیلسوفان، اصالی نبوده و جنبه آلی و ابزاری دارد که در پرتو آن، فهم بهتر از حقیقت بدست آید.
    میشه راجع به روش شناسی یه کم توضیح بدید
    استاده ام چو شمع

  12. کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    مجتبی (19-06-15)

  13. Top | #82

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.83
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,506
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 2 Weeks 4 روز 16 ساعت 4 دقيقه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 24 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    میشه راجع به روش شناسی یه کم توضیح بدید
    تمایز مسئله علمی، با مسئله غیر علمی، در روش شناسیه اونه.
    روش شناسی، یعنی راهی که بوسیله اون، به یک مسئله و حکم دست پیدا می کنیم.
    خیلی عرفی اگه توضیح بدیم این میشه:

    -آقای محمودی اختلاس کرده
    - از کجا میگی؟ چرا الکی به مردم تهمت میزنی؟
    -...
    جمله اول، یک گزاره است، جمله دوم، پرسش از روش شناسی اون گزاره است.
    یعنی هر حرفی که زده میشه، باید یه دلیل و منطقی داشته باشه که ما به اون حکم رسیدیم و گرنه بی ارزشه و علمی نیست.

    روش شناسی، توضیح میده که روش رسیدن ما به یک حکم و گزاره چیه و از چه راهی به اون مسئله رسیدیم.
    برای همین، علوم دارای روش شناسی هستن، یک روشی که از طریق اون مسائل خودشون رو حل می کنن. هر چقدر روش شناسی علم بهتر باشه، نتیجه اون هم بهتر خواهد بود.

    در این تاپیک، روش شناسی راوی سوم مطرح شده که درباره اون بحث میشه
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  14. کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    دریا (19-06-15)

  15. Top | #83

    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    شماره عضویت
    742
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.71
    نوشته ها
    884
    تشکر تشکر کرده 
    1,767
    تشکر تشکر شده 
    1,979
    تشکر شده در
    814 پست
    آنلاين
    2 Weeks 3 روز 22 ساعت 48 دقيقه 58 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    20 دقيقه 43 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی نمایش پست ها


    - از کجا میگی؟ چرا الکی به مردم تهمت میزنی؟

    روش شناسی، توضیح میده که روش رسیدن ما به یک حکم و گزاره چیه و از چه راهی به اون مسئله رسیدیم.
    برای همین، علوم دارای روش شناسی هستن، یک روشی که از طریق اون مسائل خودشون رو حل می کنن. هر چقدر روش شناسی علم بهتر باشه، نتیجه اون هم بهتر خواهد بود.

    در این تاپیک، روش شناسی راوی سوم مطرح شده که درباره اون بحث میشه
    آخه چرا الکی به مردم تهمت می زنید

    پس روش شناسی یعنی این که از چه راه و روشی به جواب مسائل یک علم دست پیدا کنیم و بهشون جواب بدیم؟
    استاده ام چو شمع

  16. کاربر مقابل از دریا عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    مجتبی (19-06-15)

  17. Top | #84

    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    شماره عضویت
    580
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.83
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,316
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکر تشکر کرده 
    2,506
    تشکر تشکر شده 
    2,644
    تشکر شده در
    953 پست
    آنلاين
    1 ماه 2 Weeks 4 روز 16 ساعت 4 دقيقه
    متوسط آنلاين بودن
    54 دقيقه 24 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط دریا نمایش پست ها
    آخه چرا الکی به مردم تهمت می زنید

    پس روش شناسی یعنی این که از چه راه و روشی به جواب مسائل یک علم دست پیدا کنیم و بهشون جواب بدیم؟
    بله
    بهار ما گذشته...
    ولجـ ولجـ


  18. کاربر مقابل از مجتبی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    دریا (19-06-15)

  19. Top | #85

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.55
    نوشته ها
    6,390
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,049
    تشکر تشکر شده 
    2,906
    تشکر شده در
    1,280 پست
    آنلاين
    3 ماه 2 Weeks 1 روز 19 ساعت 18 دقيقه 46 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ساعت 58 دقيقه 17 ثانيه
    ویژگی ای که نظریه راوی سوم برای دانش درست تر و کامل تر قائل است، "تصدیق و هیمنه" است.
    روایت سوم، (سوم نه به معنی زمانی آن، بلکه به معنی برتری بر روایات دیگر) روایتی است که ضمن تصدیق محاسن روایت های دیگر، بر آنها هیمنه داشته و محاسنی بیشتر دارد.
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

  20. Top | #86

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.55
    نوشته ها
    6,390
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,049
    تشکر تشکر شده 
    2,906
    تشکر شده در
    1,280 پست
    آنلاين
    3 ماه 2 Weeks 1 روز 19 ساعت 18 دقيقه 46 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ساعت 58 دقيقه 17 ثانيه
    نکته ای که در راوی سوم مطرح است این است که تنها شرط تطبیق نظریات مختلف، آن است که در موضوع واحدی سخن گفته باشند و اشتراک موضوعی داشته باشند. اگر این شرط باشد، حتی اگر تفاوت آن ها در نظری که درباره آن موضوع می دهند به غایت اختلاف باشد، باز هم تطبیق امکان پذیر است.
    اما اگر موضوع واحد نباشد، حتی سخنان شبیه به یکدیگر نیز امکان منطقی تطابق ندارند. مگر آنکه در بین حرف ها به صورت جسته و گریخته مطالبی در خصوص یک موضوع واحد به دست آید!
    ای در میان جان من تلقین شعرم می کنی
    گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم

    شعر رندانه گفتنم هوس است:
    ولج ولج

صفحه 6 از 6 نخستنخست ... 456

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1