صفحه 3 از 10 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 45 , از مجموع 143
  1. Top | #31

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    178
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    628
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    1
    تشکر شده در
    1 پست
    آنلاين
    5 دقيقه 43 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    من صورت مسئله رو پاک نکردم چون در نهایت هم پذیرفتم که این حکم به نفع زنان هم هست.
    منظور شما برای من کمی مبهمه دقیقا منظورتون چیه؟
    ممنظورتون از این که تحلیل علمی یک حکم با علوم روانشناسی و غیره متفاوت است چیه؟
    البته تحلیل من بر مبنای قرآن بود بیشتر تا علوم دیگر و بیشتر در آیات تامل شده.
    سلام

    آقای *** درخواست می کنم با وجود زیاد بودن این مطلب آن را تا انتها بخوانید.

    شما در مطلب اول نظر افراد را راجع به این حکم پرسیده اید تاکید می کنم نظر ما را! و التبه یک نظریه هم آورده اید.
    بعد از ایراداتی که وارد شد، نظریه تان را در حد نظریه نگه داشتید و گفتید چیزی ثابت نشده است!
    و بحث را به سمت آیات و روایات بردید.
    در مطلب سوم این مسئله را مطرح کردید که نگاه ما فقهی نیست! ما با دلیل حکم شرعی کاری نداریم! ما با حکمتش کار داریم!
    اینجا بنده فرق دلیل و حکمت را نمی دانم اگر بتوانید توضیح دهید ممنون می شوم.
    در مطلب چهارم شما آیه قرآن را آورده اید و برای حکم شرایطی گذاشته اید که شما مقدم بر حکم می شمارید و فقها مؤخر بر حکم!
    یعنی عدالت برقرار کردن مؤخر بر حکم است. یعنی شما اجازه دارید زن دوم و سوم و چهارم بگیرید و وقتی گرفید باید عدالت را برقرار کنید. آیه بعدی که آوردید با وجود اینکه می گوید نمی توانید عدالت را برقرار کنید، ولی اگر این به این معنی باشد که نمی توانید زن دوم و سوم و چهارم بگیرید یعنی آیه قبلی را منسوخ کرده است که این طور نیست بلکه بیشتر از آن که شرط باشد تلنگری است که باید رعایت کنی عدالت را و این خیلی مشکل است!
    و بعد دوباره در همان مطلب چهارم دلیل نسبت تعداد زنان و مردان و طبیعت مردان را آورده اید که دلیلی اجتماعی است!
    بماند که وقتی این گونه به قرآن رجوع می کنید همان تفقه است که خودتان اذعان دارید که تخصصش را نداریم.
    در مطلب پنجم در جواب اشکال دوباره ای می گویید در مطلب اول از منظر اجتماعی بررسی کردیم در مطلب چهارم از منظر قرآنی و می گویید از منظر روانشناسی و خانوداگی هم می توان آن را بررسی کرد و در ادامه می گویید:
    «همچنین میتوان این پدیده را به عنوان یک پدیده اجتماعی که در جامعه ما وجود دارد برسی و آسیب شناسی کرد و موارد غلط و نادرست آن را که از این حکم سوء استفاده میشود را مشخص نمود.»
    از مطلب ششم هم بگذریم که بیشتر جواب یک ایراد است تا اینکه مطلب جدیدی را بیان کرده باشید در ان.

    حال بنده چه می گویم:

    1- فرق دلیل حکم شرعی و حکمت حکم شرعی را که شما جدا کرده اید بنده نمی دانم! لطفا توضیح بفرمایید. تا نجا که بنده می دانم این دو را شما دوتایش می کنید ولی در تعریفی که می آورید هر دو یکی است!!!

    2- با توجه به بند یک تدبری که شما در آیه قرآن می کنید برمی گردد به تفقه! و این کار فقیه است نه شما! شما حکم دوباره ای را برداشت کرده اید از ایه قرآن! در حالی که حکم این مورد کاملا مشخص است! و شما در صورتی که مجتهد باشید در حال اجتهاد حکم تعدد زوجات از منبع قرآن به عنوان یکی از منابع فقه شیعه هستید! و البته اگر این را رد می کنید باید بگویم که خودتان گفتید:
    «. مسائلی که در اینجا مطرح شد، علی که من آوردم رو رد نکرد، البته من اکثر علل رو از قرآن استخراج کردم!»

    3-یاقی علومی که لیست کرده اید اعم از اجتماعی و روانشناسی و ... تنها می توانند عواقب اجرای این خکم را با توجه به شرایط روز جامعه و مشکلات و مزایای آن را آن هم با توجه به تمایلات افراد جامعه و نه مصلحتشان برآورد کند که آن هم علت حکم نمی شود که اگر فکر می کنید می شود سخت در اشتباهید.

    4- بنده در اولین پاسخی که به موضوع دادم یک سری مسائل کلی را مطرح کردم که هر کدام در جای خود مهم هستند.

    5- این را که می گویید:« فکر کردن و بحث در حکم شرعی برای همه جایز است مطلقا، از شما دانشجوی رشته فقه( حتی ترم اول ) تا بزرگ ترین مجتهدین می توانند درباره حکم شرعی و دلیل اون بحث کنند اما اون چیزی که اجتهاد میاورد منجزیت و معزریت است و به عبارت دیگر حجیت. فرق نظر مجتهد با غیر مجتهد در همین است و بس.»
    باید بگویم هر چند درست است ولی می خواهم بگویم فکر کردن بنده و شما لزوما به نتیجه نخواهد رسید و اگر نرسید چه می کنید؟

    6- حرف بنده این است که حکمت حکم برای بنده مهم نیست! حکم خداست اجرایش می کنیم. مراجع اجتهاد کرده اند و حکم را داده اند و ما هم که مفلد هستیم تقلید می کنیم. کار شما در اینجا اجتهاد است که کار اشتباهی است

    7- در صورتی هم که بخواهید حکمت حکم را بیابیم باید از اجتهاد جیزی سر در بیاوریم و بعد وارد عمل بشویم. بایدتسلطی بر قرآن داشته باشیم تا آیات دیگر در این باره را هم دیده باشیم باید روایات را دیده باشیم و این هم با علوم روانشناسی و اجتماعی و ... به دست نمی آید.

    8- باید بگویم شاید بنده اشتباه بکنم و شما اصلا دنبال حکمت حکم هم نیستید! بلکه فقط می خواهید بررسی بکنید. باید بگویم بررسی تان بیهوده خواهد بود چون چه به نتیجه برسید و چه نرسید باید حکم مرجع تقلیدتان را اجرا کنید! با توجه به این مورد این دنبال حکمت بودن بیهوده است! هرچند این طورها هم نیست و این بررسی ها کاملا هم خالی از فایده نخواهد بود. ولی می توان به مسائل مهم تری رسید.

    9- این را هم بگویم که اگر نهی می کنم به خاطر نمونه هایی است همجون این که رفتند و پیدا کردند که گوشت خوک انگل دارد برای همین گفتند که حرام شده است! خوب علم پیشرفت کرد تا جایی که توانست انگل ها را بکشد آیا گوشت خوک حلال شده است؟! خیر حرام خدا تا ابد حرام است! بعد می آیند می گویند ما بررسی کردیم کسانی که استفاده می کنند بی غیرت می شوند! بماند که نمی دانم با چه عیاری سنجیده اند. خالا یک نفر بیاید بگوید من هرچه می خورم بی غیرت نمی شوم! آن وقت چه! این دلایلی که پیدا می کنید می شود شبیه آن دلیل نسبت تعداد زن و مرد که حالا من بیایم بگویم در تبت مردها بیشتر هستند برای همین چند همسری برای زنان را جایز شمرده اند و شاید برایتان جالب باشد بدانید که تنها کشوری که فرهنگش این چند همسری زنان را مجاز می داند همین تبت است! ان هم دلایل مادی همچون و تعداد زن و مرد و هزینه زندگی و این حرف ها دارد!

    یا علی
    ای آنکه طلب کنی خدا را به خودآ
    وز خود بطلب کز تو جدا نیست خدا
    اول به خودآ گر به خودآیی به خدا
    اقرار نمایی به خدایی خدا

  2. Top | #32

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.53
    نوشته ها
    6,418
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,052
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    3 ماه 2 Weeks 4 روز 1 ساعت 4 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ساعت 57 دقيقه 37 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط iemt نمایش پست ها
    حال بنده چه می گویم:

    1- فرق دلیل حکم شرعی و حکمت حکم شرعی را که شما جدا کرده اید بنده نمی دانم! لطفا توضیح بفرمایید. تا نجا که بنده می دانم این دو را شما دوتایش می کنید ولی در تعریفی که می آورید هر دو یکی است!!!

    2- با توجه به بند یک تدبری که شما در آیه قرآن می کنید برمی گردد به تفقه! و این کار فقیه است نه شما! شما حکم دوباره ای را برداشت کرده اید از ایه قرآن! در حالی که حکم این مورد کاملا مشخص است! و شما در صورتی که مجتهد باشید در حال اجتهاد حکم تعدد زوجات از منبع قرآن به عنوان یکی از منابع فقه شیعه هستید! و البته اگر این را رد می کنید باید بگویم که خودتان گفتید:
    «. مسائلی که در اینجا مطرح شد، علی که من آوردم رو رد نکرد، البته من اکثر علل رو از قرآن استخراج کردم!»

    3-یاقی علومی که لیست کرده اید اعم از اجتماعی و روانشناسی و ... تنها می توانند عواقب اجرای این خکم را با توجه به شرایط روز جامعه و مشکلات و مزایای آن را آن هم با توجه به تمایلات افراد جامعه و نه مصلحتشان برآورد کند که آن هم علت حکم نمی شود که اگر فکر می کنید می شود سخت در اشتباهید.

    5- این را که می گویید:« فکر کردن و بحث در حکم شرعی برای همه جایز است مطلقا، از شما دانشجوی رشته فقه( حتی ترم اول ) تا بزرگ ترین مجتهدین می توانند درباره حکم شرعی و دلیل اون بحث کنند اما اون چیزی که اجتهاد میاورد منجزیت و معزریت است و به عبارت دیگر حجیت. فرق نظر مجتهد با غیر مجتهد در همین است و بس.»
    باید بگویم هر چند درست است ولی می خواهم بگویم فکر کردن بنده و شما لزوما به نتیجه نخواهد رسید و اگر نرسید چه می کنید؟

    6- حرف بنده این است که حکمت حکم برای بنده مهم نیست! حکم خداست اجرایش می کنیم. مراجع اجتهاد کرده اند و حکم را داده اند و ما هم که مفلد هستیم تقلید می کنیم. کار شما در اینجا اجتهاد است که کار اشتباهی است


    7- در صورتی هم که بخواهید حکمت حکم را بیابیم باید از اجتهاد جیزی سر در بیاوریم و بعد وارد عمل بشویم. بایدتسلطی بر قرآن داشته باشیم تا آیات دیگر در این باره را هم دیده باشیم باید روایات را دیده باشیم و این هم با علوم روانشناسی و اجتماعی و ... به دست نمی آید.


    8- باید بگویم شاید بنده اشتباه بکنم و شما اصلا دنبال حکمت حکم هم نیستید! بلکه فقط می خواهید بررسی بکنید. باید بگویم بررسی تان بیهوده خواهد بود چون چه به نتیجه برسید و چه نرسید باید حکم مرجع تقلیدتان را اجرا کنید! با توجه به این مورد این دنبال حکمت بودن بیهوده است! هرچند این طورها هم نیست و این بررسی ها کاملا هم خالی از فایده نخواهد بود. ولی می توان به مسائل مهم تری رسید.

    9- این را هم بگویم که اگر نهی می کنم به خاطر نمونه هایی است همجون این که رفتند و پیدا کردند که گوشت خوک انگل دارد برای همین گفتند که حرام شده است! خوب علم پیشرفت کرد تا جایی که توانست انگل ها را بکشد آیا گوشت خوک حلال شده است؟! خیر حرام خدا تا ابد حرام است! بعد می آیند می گویند ما بررسی کردیم کسانی که استفاده می کنند بی غیرت می شوند! بماند که نمی دانم با چه عیاری سنجیده اند. خالا یک نفر بیاید بگوید من هرچه می خورم بی غیرت نمی شوم! آن وقت چه! این دلایلی که پیدا می کنید می شود شبیه آن دلیل نسبت تعداد زن و مرد که حالا من بیایم بگویم در تبت مردها بیشتر هستند برای همین چند همسری برای زنان را جایز شمرده اند و شاید برایتان جالب باشد بدانید که تنها کشوری که فرهنگش این چند همسری زنان را مجاز می داند همین تبت است! ان هم دلایل مادی همچون و تعداد زن و مرد و هزینه زندگی و این حرف ها دارد!

    منظور شما اینه که این بحث از اساس اشتباه است یا این که فایده ندارد؟ به نظر من این بحث از اساس اشتباه نیست چون در پی علم آموزی هستیم که ضروری است، همچنین فایده دارد و اون اینه که یک مجهولی برای ما معلوم می شه. و گر نه هیچ علمی فایده نداره. هدف ما این نیست که در آخر فتوا بدیم که شما بگین به این نتیجه نمی رسید پس بحث بی فایده است.
    نکاتی که فرمودید خیلی جالب اند که من دوست دارم برسی شن اما به موضوع مربوط نیستن و فقهی هستن و اگه در انجمن فقه مطرح بشه خیلی خوب میشه.
    این نکته که در پاراگراف اخر ذکر کردید بسیار نکته ی خوبی است و من به اون اعتقاد دارم اما اگه بحث فرق دلیل و حکمت مشخص بشه معلوم میشه که کار ما این چیز نبوده.

  3. Top | #33

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.53
    نوشته ها
    6,418
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,052
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    3 ماه 2 Weeks 4 روز 1 ساعت 4 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ساعت 57 دقيقه 37 ثانيه
    منظور من از علت حکم شرعی دلیلی بود که اون حکم رو برای ما ثابت می کنه و علت حکم شرعی ادله اربعه است.
    اما منظورم از حکمت حکم شرعی اون مصلحت تکوینی ای است که شارع مقدس به خاطر اون حکمی رو جعل می کنه. پس برای ما حکمت حکم شرعی در انجام وظیفه مهم نیست، همین که امر مولا باشد علت است برای یک حکم و ما کاری به حکمت اون نداریم. بحث ما در این موضوع از این جهت نبود که البته بحث در این مورد هم اشکالی ندارد و یک بحث فقهی است ( و مخصوص مجتهد هم نیست )
    بحث ما برای فهم حکمت این حکم بود ( دانستن یا ندانستن حکمت یک حکم فرقی نداره و ما باید به اون عمل کنیم ) فایده این بحث در این است که علم ما به یک چیز افزایش پیدا می کنه.
    من در این بحث از علوم اجتماعی و روانشناسی استفاده نکردم بلکه گفتم از دید روانشناسی و اجتماعی می شه به مسئله نگاه کرد. که خود قرآن و احادیث از دیدگاه های مختلفی به مسائل نگاه کرده اند.

  4. Top | #34

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    178
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    628
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    1
    تشکر شده در
    1 پست
    آنلاين
    5 دقيقه 43 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    منظور من از علت حکم شرعی دلیلی بود که اون حکم رو برای ما ثابت می کنه و علت حکم شرعی ادله اربعه است.
    اما منظورم از حکمت حکم شرعی اون مصلحت تکوینی ای است که شارع مقدس به خاطر اون حکمی رو جعل می کنه. پس برای ما حکمت حکم شرعی در انجام وظیفه مهم نیست، همین که امر مولا باشد علت است برای یک حکم و ما کاری به حکمت اون نداریم. بحث ما در این موضوع از این جهت نبود که البته بحث در این مورد هم اشکالی ندارد و یک بحث فقهی است ( و مخصوص مجتهد هم نیست )
    بحث ما برای فهم حکمت این حکم بود ( دانستن یا ندانستن حکمت یک حکم فرقی نداره و ما باید به اون عمل کنیم ) فایده این بحث در این است که علم ما به یک چیز افزایش پیدا می کنه.
    من در این بحث از علوم اجتماعی و روانشناسی استفاده نکردم بلکه گفتم از دید روانشناسی و اجتماعی می شه به مسئله نگاه کرد. که خود قرآن و احادیث از دیدگاه های مختلفی به مسائل نگاه کرده اند.
    سلام
    خوب پس علت آن چیزی است که مجتهد از آن استفاده می کند و حکمت آن مصلحتی است که این حکم به خاطر آن جعل شده. تا اینجا تفکیک مناسبی است و درست هم هست.
    بحث فقهی هم جایگاه دارد و خوب هم هست. اصلا جایز هم هست. کسی بخواهد فقیه شود خوب سر همین چیزها بحث می کند دیگر!
    ولی شما بحث فقهی را گذاشتید کنار که خوب خیر باشد ان شاء الله
    میرسیم به فهم حکمت این حکم
    اینجا نظر شخصی بنده است که بعد از کلی کلنجار رفتن و چند تا پرسش و پاسخ دوستان از بزرگانی همچون آیت الله خوشوقت به آن رسیدم.
    این بحث کاملا بی فایده است. چون در خیلی از موارد به دست نمی آید و یا می شود همان بند آخر حرف هایم که تایید هم کردید. اگر هم قرار باشد این بحث صورت پذیرد خیلی تخصصی است و نیاز به چندین علم دارد.
    بروید ببینید ما چند تا کتاب علل الشرایع داریم.
    بروید ببینید چند نفر از بزرگان ما از این کتاب ها نوشته اند. و چقدر به آن ارجاع می دهند.
    یا علی
    ای آنکه طلب کنی خدا را به خودآ
    وز خود بطلب کز تو جدا نیست خدا
    اول به خودآ گر به خودآیی به خدا
    اقرار نمایی به خدایی خدا

  5. Top | #35

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    95
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    2.53
    نوشته ها
    6,418
    نوشته های وبلاگ
    3
    تشکر تشکر کرده 
    2,052
    تشکر تشکر شده 
    2,910
    تشکر شده در
    1,284 پست
    آنلاين
    3 ماه 2 Weeks 4 روز 1 ساعت 4 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    1 ساعت 57 دقيقه 37 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط iemt نمایش پست ها
    این بحث کاملا بی فایده است. چون در خیلی از موارد به دست نمی آید و یا می شود همان بند آخر حرف هایم که تایید هم کردید. اگر هم قرار باشد این بحث صورت پذیرد خیلی تخصصی است و نیاز به چندین علم دارد.
    بروید ببینید ما چند تا کتاب علل الشرایع داریم.
    بروید ببینید چند نفر از بزرگان ما از این کتاب ها نوشته اند. و چقدر به آن ارجاع می دهند.

    یا علی
    مرحبا بناصرنا...
    پس بزرگان ما فایده ای در این بحث دیده اند که کتاب در این زمینه نوشته اند و به آن ارجاع می دهند.
    در ثانی در صورتی به نتیجه بند آخر شما می رسد که هدف ما توجیه یک حکم شرعی باشد اما اگر ما از اول به خوبی بدانیم که این حکم خداست و مصلحت دارد، اگر به مصلحتی رسیدیم می گوییم شاید این باشد و خدا اعلم است و اگر مصلحت را نفهمیدیم می گوییم ما نفهمیدیم و خدا اعلم است.

  6. Top | #36

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    178
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    628
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    1
    تشکر شده در
    1 پست
    آنلاين
    5 دقيقه 43 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی *** نمایش پست ها
    مرحبا بناصرنا...
    پس بزرگان ما فایده ای در این بحث دیده اند که کتاب در این زمینه نوشته اند و به آن ارجاع می دهند.
    در ثانی در صورتی به نتیجه بند آخر شما می رسد که هدف ما توجیه یک حکم شرعی باشد اما اگر ما از اول به خوبی بدانیم که این حکم خداست و مصلحت دارد، اگر به مصلحتی رسیدیم می گوییم شاید این باشد و خدا اعلم است و اگر مصلحت را نفهمیدیم می گوییم ما نفهمیدیم و خدا اعلم است.
    سلام

    چقدرِ بنده به معنی ارجاع می دهند نبود.
    گفتم بروید ببنید چقدر ارجاع می دهند و چقدر اهمیت دارد؟! ببینید چه کسانی وارد این عرصه شده اند؟! اصلا ارجاع می دهند؟! اصلا نتایجش را جای دیگری می توان استفاده کرد؟! نتیجه اش در زندگی شما چه تاثیری خواهد داشت؟!
    اگر ممکن است اسامی کتاب های علل الشرایع را که می شناسید و افرادی که وارد این عرصه شده اند را بیاورید. به نظرم کمک می کند به بحث.
    ضمنا اگر به مصلحتی می خواهید برسید که آخر سر بگویید شاید این باشد و خدا اعلم است یا نرسید و بگویید نفهمیدیم و خدا اعلم است، نمی دانم بعد نتیجه اش به چه دردتان خواهد خورد؟!
    چه چیزی به شما اضافه می کند این بحث؟
    حس می کنم این بحث از حوصله این تاپیک خارج باشد و خودش یک تاپیک می طلبد با این عنوان که "دانستن حکمت احکام به چه درد می خورد؟"
    برای همین ادامه نمی دهم فکر می کنم حرف هایم را زده باشم.
    تصمیم با خودتان است.
    یا علی
    ویرایش توسط iemt : 22-11-12 در ساعت 22:52
    ای آنکه طلب کنی خدا را به خودآ
    وز خود بطلب کز تو جدا نیست خدا
    اول به خودآ گر به خودآیی به خدا
    اقرار نمایی به خدایی خدا

  7. Top | #37

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    174
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.04
    نوشته ها
    84
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    54
    تشکر شده در
    17 پست
    آنلاين
    7 ساعت 24 دقيقه 29 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    20 ثانيه
    به نظرم عنوان کردن این بحث فایده ای ندارد چون که تک همسری بهترین شکل است

  8. Top | #38

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    178
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.29
    نوشته ها
    628
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    1
    تشکر شده در
    1 پست
    آنلاين
    5 دقيقه 43 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط ولی قاسمی نمایش پست ها
    به نظرم عنوان کردن این بحث فایده ای ندارد چون که تک همسری بهترین شکل است
    سلام
    پس چرا ائمه ما تک همسر نبوده اند؟ اگر این بهترین شکل است.
    یا علی
    ای آنکه طلب کنی خدا را به خودآ
    وز خود بطلب کز تو جدا نیست خدا
    اول به خودآ گر به خودآیی به خدا
    اقرار نمایی به خدایی خدا

  9. Top | #39

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    شماره عضویت
    113
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.36
    نوشته ها
    784
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    17
    تشکر شده در
    14 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط iemt نمایش پست ها
    سلام
    پس چرا ائمه ما تک همسر نبوده اند؟ اگر این بهترین شکل است.
    یا علی

    بنظرم چون اونها توانایی برقراری عدالت واقعی رو دارن ولی مردهای الان...
    اصلا از آیه مشخصه که
    فان اخفتم ان لاتعدلوا...
    و شرایط آن موقع...
    زن های بسیار بی همسر
    که همسرانشان را در جنگ و غیره از دست داده بودن.
    و جو...
    حضرت علی علیه السلام تا زنده بودن حضرت فاطمه
    و پیام بر اکرم تا در حیات بودن حضرت خدیجه همسر دیگری نداشتن.
    و عمر، شیشه عطر است! پس نمی ماند
    .... قطار منتظر هیچ کس نمی ماند

  10. Top | #40

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    شماره عضویت
    162
    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    میانگین پست در روز
    0.19
    محل سکونت
    کنج میخانه
    نوشته ها
    477
    تشکر تشکر کرده 
    2
    تشکر تشکر شده 
    4
    تشکر شده در
    3 پست
    آنلاين
    1 ساعت 47 دقيقه 30 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    4 ثانيه
    نقل قول نوشته اصلی توسط زهرا روشن دل نمایش پست ها

    بنظرم چون اونها توانایی برقراری عدالت واقعی رو دارن ولی مردهای الان...
    اصلا از آیه مشخصه که
    فان اخفتم ان لاتعدلوا...
    و شرایط آن موقع...
    زن های بسیار بی همسر
    که همسرانشان را در جنگ و غیره از دست داده بودن.
    و جو...
    حضرت علی علیه السلام تا زنده بودن حضرت فاطمه
    و پیام بر اکرم تا در حیات بودن حضرت خدیجه همسر دیگری نداشتن.
    یه جای صحبتتون فرمودید فقط ائمه توانایی برقراری عدالت کامل بین همسرانشون رو داشتن و در جای دیگه فرمودید تا زمان حضور حضرت زهرا(س)و حضرت خدیجه(س) پیغمبر(ص) و حضرت علی(ع) همسر دیگری نداشتن
    در این که هیچ کدوم از مردان الان به پای ائمه نمیرسیم(به پا که هیچ، به گرد پاشون هم نمیرسیم) ولی آیا زنان امروز نیز مانند حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) هستند؟
    ما برآن عــهــد که بستیم برآنیــم هنوز...

  11. Top | #41

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    شماره عضویت
    113
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.36
    نوشته ها
    784
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    17
    تشکر شده در
    14 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط **منتظر** نمایش پست ها
    یه جای صحبتتون فرمودید فقط ائمه توانایی برقراری عدالت کامل بین همسرانشون رو داشتن و در جای دیگه فرمودید تا زمان حضور حضرت زهرا(س)و حضرت خدیجه(س) پیغمبر(ص) و حضرت علی(ع) همسر دیگری نداشتن
    در این که هیچ کدوم از مردان الان به پای ائمه نمیرسیم(به پا که هیچ، به گرد پاشون هم نمیرسیم) ولی آیا زنان امروز نیز مانند حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) هستند؟

    نگفتم مردهای الان این توانایی رو ندارن
    بلکه... گذاشتم به این منظور که خیلی معدود هستن و بسیار کم.
    و بله خانمهای الان مثل حضرت زهرا و خدیجه نیستن همانگونه که مردان نیستن.
    اما ما از روابط بین خدا و بندگانش بی خبریم.
    حتما بانوان و مردانی هستن که توانستن خوب الگو برداری کنن و جایگاهشان پیش خدا بسیار بالاست
    ولی هیچوقت به آنها نمیرسند. چون الوگو برداری میکنن.
    و اگر شرایطی که ائمه درونش قرار بگیرن پیش بیاد این امر هم فراگیر میشود
    اما الان قصدها و فکرها و غیره کجا و آن زمان کجا...


    در دوران8سال دفاع مقدس میتونم براتون کسایی رو نام ببرم که از آدمهای شناس هم هستن
    زن از شوهرش میخواست که با یکی از زنان شهید بی سرپرست ازدواج کنن تا کمکی برای اون خانواده باشن.
    و عمر، شیشه عطر است! پس نمی ماند
    .... قطار منتظر هیچ کس نمی ماند

  12. Top | #42

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    165
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.03
    محل سکونت
    فک کنم" فردوس برین"
    نوشته ها
    55
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    تعدد زوجات در شرع مقدس نفی نشده . کسی که قصد تجدید فراش داره هم باید روابطش با همسرانش عادلانه باشد به شرط اینکه یکی از همسران برای هوس رانی نباشد
    ویرایش توسط عاطفه نجفی : 23-11-12 در ساعت 16:35

  13. Top | #43

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    184
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.34
    محل سکونت
    خط تهران- قم
    نوشته ها
    724
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    16
    تشکر شده در
    12 پست
    آنلاين
    21 دقيقه 27 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    نقل قول نوشته اصلی توسط عاطفه نجفی نمایش پست ها
    تعدد زوجات در شرع مقدس نفی نشده . کسی که قصد تجدید فراش داره هم باید روابطش با همسرانش عادلانه باشد به شرط اینکه یکی از همسران برای هوس رانی باشد

    عذر میخوام متوجه منطورتون نشدم توضیح بدید لطفا

  14. Top | #44

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    165
    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    میانگین پست در روز
    0.03
    محل سکونت
    فک کنم" فردوس برین"
    نوشته ها
    55
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    آنلاين
    نامشخص
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    منظورم اینه مردی که به صرف معذرت میخوام لذت جنسی ازدواج میکنه نمیتونه عادل باشه بالاخره سرد میشه و انتهاش همون داستان زن دوم پنهانی میشه

  15. Top | #45

    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    184
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.34
    محل سکونت
    خط تهران- قم
    نوشته ها
    724
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    16
    تشکر شده در
    12 پست
    آنلاين
    21 دقيقه 27 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    نامشخص
    چی بگم واللا. بگم؟؟ نگم؟؟ شما بعد این همه بحث دریچه ی جدیدی گشودی. تا الان بحث همش سر اچحاف در حق زن اول بود اگه میگفتن ازدواج دوم بده. حالا شما اومدی از حقوق زن دوم بحث می کنی. خیلی خوبه

صفحه 3 از 10 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


SEO by vBSEO 3.6.1